[Zrób to sam] grzane manetki

Zbiór wątków instruktażowych pomagających wykonać samodzielnie czynności serwisowe.

Re: grzane manetki

Postprzez PeterS » Cz mar 29, 2012 8:04 am

Dzieki wielkie panowie :notworthy:
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez zbyhu » Cz mar 29, 2012 8:11 am

Standardowe oznaczenie przekaźnika zwierno - rozwiernego:

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez raphi » Cz mar 29, 2012 8:22 am

No to pojebałem... MEA CULPA. Ja mam 2 przekaźniki, jeden z 4, drugi z 5-cioma pinami i nie miałem problemów z podpięciem... oba działają aż miło. Zastanawiam się tylko jakim cudem w takim razie!?!?

--edit--
To wywalam mojego powyzszego posta :(
Ja nie wiem, chyba czas umierać...
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez zbyhu » Cz mar 29, 2012 8:30 am

No nie umiem teraz schematu trzeciego znaleźć, ale PeterS ma przekaźnik zwierny - dwa piny 87, nie ma pinu 87a. Więc u niego na obu pinach 87 pojawia się napięcie, gdy przekaźnik zostanie zasilony.
Są przekaźniki z 4 pinami - dwa (85 i 86) sterują przekaźnikiem, jego cewką (elektromagnesem w środku), a 2 pozostałe (30 i 87) są dla urządzenia, którym przekaźnik steruje.

A posta niepotrzebnie usuwałeś, trzeba było tylko cyferki w opisie zmienić i by grało :).

A zobacz sobie, jak podłączyłeś to wszystko u siebie, bo tak jak Ty miałeś to opisane, to wynika, że przekaźnik byłby stale pod napięciem prosto z aku, więc przekaźnik byłby cały czas zamknięty.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez raphi » Cz mar 29, 2012 8:37 am

zbyhu napisał(a):No nie umiem teraz schematu trzeciego znaleźć, ale PeterS ma przekaźnik zwierny - dwa piny 87, nie ma pinu 87a. Więc u niego na obu pinach 87 pojawia się napięcie, gdy przekaźnik zostanie zasilony.
Są przekaźniki z 4 pinami - dwa (85 i 86) sterują przekaźnikiem, jego cewką (elektromagnesem w środku), a 2 pozostałe (30 i 87) są dla urządzenia, którym przekaźnik steruje.

A posta niepotrzebnie usuwałeś, trzeba było tylko cyferki w opisie zmienić i by grało :).

A zobacz sobie, jak podłączyłeś to wszystko u siebie, bo tak jak Ty miałeś to opisane, to wynika, że przekaźnik byłby stale pod napięciem prosto z aku, więc przekaźnik byłby cały czas zamknięty.

Dobrze mam podpięte bo pstryka i urządzenia działają jak trzeba. Mówie - czas umierac.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez pat_pat » Cz mar 29, 2012 9:20 am

Na moim przekaźniku z całe 4,50 był rysunek poglądowy na obudowie.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez rupert » Cz mar 29, 2012 9:48 am

raphi napisał(a):No to pojebałem... MEA CULPA. Ja mam 2 przekaźniki, jeden z 4, drugi z 5-cioma pinami i nie miałem problemów z podpięciem... oba działają aż miło. Zastanawiam się tylko jakim cudem w takim razie!?!?

Wszystko ok. 5 pinowy daje więcej możliwość, tzn możesz podpiąć tak, że przy zasilaniu sterowania wyłączasz obieg, czyli napięcie pójdzie przez przekaźnik tylko kiedy odetniemy zapłon.
W 4 pinowym masz tylko 1 opcję.

PeterS napisał(a):Co do przekaźnika, to kupiłem 20A (zdaje się przekaźnik światel od Dużego Fiaciora). Czy coś się niedobrego może stać gdy założę taki zamiast 10A, o którym była mowa? Czy w ogóle coś się stanie? :)
...
Ile tu da się podpiąć odbiorników?

Wszystko ok, za dużo "A" nie szkodzi :msn-wink:
Podpiąć możesz tyle odbiorników, aby przkaźnik mógł obsłużyć, w tym wypadku 20A, ale dolicz zapas z 10% :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: grzane manetki

Postprzez PeterS » Cz mar 29, 2012 11:48 am

No, zgadza się - 87 i 87.
(do tej pory żałuję, że poszedłem do liceum zamiast do technikum :wallbash: )
Mam zamiar podpiąć tylko oliwiarę i manetki (na razie :wink: ), zapalniczka ma własny przekaźnik i niech tak zostanie. Przekaźniki wrzucam pod przednie siodło.
Tylko kiedy tą oliwiarę złożę do kupy...? Na jesieni wzięło mnie na przerabianie z 1 na 2 dysze, gdzieś posiałem przewody miedziane z misternie wklejonymi igłami i teraz trzeba to robic od nowa. :wallbash: Nasunęło mi się natomiast by zamiast igieł dać aluminiowe wkłady od długopisu (po przecięciu wzdłuż chyba będzie pasował; mój pracodawca postanowił spontanicznie włączyć sie do tej akcji :D :wink: )
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: grzane manetki

Postprzez widurek » Pn kwi 02, 2012 7:29 am

Hej
wrzucam fotki kostki
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
pozdr.
Widurek

Obrazek
Avatar użytkownika
widurek
Użytkownik
 
Posty: 67
Dołączył(a): So wrz 04, 2010 4:58 am
Lokalizacja: konstancin-jeziorna
Wiek: 50
Motocykl: CBF1000A8

Re: grzane manetki

Postprzez pat_pat » Pn kwi 02, 2012 10:47 am

jaka to CBF'a który rocznik ?
Masz może rozpisaną tą kostkę ? Co jest na którym pinie ?
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości