Przedstawiam moje wykonanie olejarki łańcucha. Wykorzystałem do tego zbiorniczek na płyn hamulcowy zakupiony w sklepie z częsciami do ciągników, elektrozawór benzyny, metr wężyka akwarystycznego (silikonowy jest lepszy niż te przeźroczyste które sprzedają w sklepach motoryzacyjnych), zeworek do napowietrzania kupiony w zoologicznym, 0,5m przewodu miedzianego (hamulcowy) o srednicy wewnetrznej ok. 3mm i kilka opasek zaciskowych. Musiałem dorobić mocowanie rurki do wachacza i wyciąć coś na kształt litery L na którym to wisi zbiornik z olejem. Aha, i jeszcze bezpiecznik wraz z obsadą. Wpiąłem się pod tylną lampę. Na tym patencie zrobiłem niecałe 200 km ale już jestem zadowolony. Trochę kręcenia zaworkiem i łańcuch mokry a felga czysta. Pędzelek zamoczony w oleju przekładniowym to się przy tym chowa
Zdjęcie3388.jpg
Zdjęcie3389.jpg
Zdjęcie3391.jpg
Zdjęcie3396.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Mam dokladnie taki sam patent :]. Ten sam zbiorniczek, inny elektrozawor i zaworek, koncowka tak samo z przewodu hamulcowego . Tylko nie chcialo mi sie zdejmowac boczka motocykla i wszystko wala sie luzem pod owiewka .
Fajny patent, mam pytanie jak podłączony do instalacji jest ten elektrozawór ? w które miejsce w instalacji ?
"Brother, my cup is empty And I haven't got a penny For to buy no more whiskey I have to go home" -------------------------------- www.skutery-krakow.pl --------------------------------
Marcin gratuluje realizacji. SUPER. NA ostatnim zdjęciu (tym z założonym boczkiem) widac zbiorniczek, bez problemu odkrecisz nakretke, aby uzupełnić olej ??
Ojtam, ojtam Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej jest wpiąć (+) do bezpiecznika świateł, a (-) do śruby mocującej "kołyskę" przedniego siodła Działa i nie przeszkadza
Odkręcenie zbiorniczka jest możliwe, chociaż wymaga trochę gimnastyki. Przy jednym, góra dwóm napełnieniom zbiornika w sezonie nie stanowi to dużego problemu. Trzeba mieć jednak strzykawke
Dzięki za info i w niedalekiej przyszłości zrobię sobie taką smarowniczkę do łańcucha,
zastanawia mnie jedynie kwestia ustawienia ilości podawanego oleju przez elektrozawór ?
tak żeby nie podawał za dużo na wolnych obrotach podczas postoju aby nadmiar oleju nie spadał na chodnik jak moto rano odpalam i grzeje silnik przed odjazdem lub stoję długo na światłach, ale żeby też podczas jazdy smarowanie było odpowiednie i łańcuch nie latał na sucho, jakie ustawienie zaworku jest optymalne ??
"Brother, my cup is empty And I haven't got a penny For to buy no more whiskey I have to go home" -------------------------------- www.skutery-krakow.pl --------------------------------