Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt mar 28, 2014 5:34 pm
Witam mam pytanie czy może wśród forumowiczów ma ktoś przypadłość nie równego zdzierania tylnej opony? mnie się wydaje ze lewą cześć bieżnika mam jakby bardziej zdartą. Słyszałem już różne opinie. Że styl jazdy taki a nie inny, że dużo Rond, bardziej składanie się w jedną ze stron, że coś z ramą po parkingówce może być nie teges(o czym nie chciał bym się przekonać
). Nie wiem czy to moje przewrażliwienie czy podświadomie mi sie wydaje ze jakbym lekko był przechylony na moto w lewo(krzywy kręgosłup wtf
czy coś). W tym roku pierwszy raz zmieniałem sam opony i może coś spartoliłem nie wiem już sam. HELP
Pt mar 28, 2014 5:56 pm
U mnie też opony ścierają się minimalnie bardziej na lewo od osi.
Ale myślę, że to normalne - praktycznie każda droga ma lekki spadek ku krawędziom, a na środku ma najwyższy punkt. Tak się po prostu projektuje i konstruuje drogi. Przy ruchu prawostronnym normalne jest zatem, że jeździmy niejako po prawym "zboczu" a więc aby trzymać pion (względem punktu ciężkości motocykla) motocykl jest minimalnie nachylony do nawierzchni (na lewo właśnie).
Może tego od razu się nie odczuwa, ale po przejechaniu 20-30 tys km na jednym zestawie opon zaczyna to być zauważalne.
Pt mar 28, 2014 6:10 pm
Trochę mnie podbudowałeś:D A jak to jest z ramą? czy takie objawy może mieć jej ewentualnie krzywizna? Bo jak jadę i puszcze kierownice to nic wszystko ok nie ma shimmy tylko jakby mnie w lewo lekko przechylało. Ale nie wiem czy to nie od mojej pozycji na moto.
Pt mar 28, 2014 6:35 pm
Wiesz co, ja mam moto salonowe, pierwszym właścicielem jestem więc raczej krzywa rama nie wchodzi w grę. A mimo to efekt szybszego znikania gumy na lewo od osi jest.
Nie brałbym tego do głowy.
Pt mar 28, 2014 6:48 pm
A lekki przechył? wiem że jedynie motocykl miał parkingówke i to z gościem na moto który po prostu go nie utrzymał przy przechylenieu wiec raczej rama powinna byc ok.
Pt mar 28, 2014 8:22 pm
A ja bym się upewnił co do ustawienia tylnego koła... Czy aby na pewno jest równo ustawione na napinaczach.
So mar 29, 2014 6:38 am
Też o tym myślałem. Kilka razy u siebie sprawdzałem, próbowałem też zmieniać delikatnie ustawienie - trochę w jedną, trochę w drugą stronę.
Koło jest ustawione równo, ale nic to nie zmienia.
So mar 29, 2014 7:10 am
Z moich doswiadczen i znajomych, kazdy lepiej sie sklada w lewe zakrety. Tylne kolo sprawdz. Tendencje kladzenia sie moto przy puszczonej kierownicy, to prawdopodobnie ulozenie przedniego kola nie w osi motocykla. Wystarczy poprawic ustawienie polek. To sa minimalne roznice.
Widac, jadac za bikerami, ze poniektorzy siedza krzywo. Taki moto zawsze pojedzie lekko nie w pionie.
So mar 29, 2014 8:28 am
A jak zmienić to ustawienie półek tak na chłopski rozum bo jestem nie doświadczony?
So mar 29, 2014 11:49 am
Poluzować śruby mocujące lagi i ustawić prosto półki względem siebie.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.