Jankes napisał(a):Dwa dni temu zakupiłem CBF z Honda Plaza w Wawie. 2008 rok, 21 tys przebiegu.
Przyjechałem do domu, ok. 400km i zaczęła falować obrotami na zimnym jak i ciepłym silniku.
Czy w Waszym maszynach z takim przebiegiem też występują takie problemy?
Co polecacie sprawdzić?
Czy wykonać synchronizacje przepustnicy, czy może to wina raczej świec lub filtr paliwa? Pytam, bo mechanik to by mi najchętniej regulował zawory, zmienił filtr, zrobił synchro i wymienił świece na irydowe.
Co Wy na to?
Z książki serwisowej nie wynika by właściciel wymieniał filtr paliwa czy świece.
Sprawdź szczelność króćców ssących, czy wszystkie wężyki podciśnieniowe są na swoich miejscach oraz czy nie brakuje kapturków na króćcach do synchronizacji.
Szczelność możesz sprawdzić rozpylając Samostart na podejrzewane o nieszczelność elementy w czasie pracy silnika na wolnych obrotach. Jeśli praca silnika się zmieni to znak że coś się dzieje...
Koniecznie sprawdź też filtr powietrza czy nie jest uszkodzony lub brudny.
Kolor na jaki wypalają się elektrody świec wiele może powiedzieć o kondycji silnika i osprzętu więc warto je wykręcić, obejrzeć oraz ewentualnie wymienić.