Jakie gmole

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Jakie gmole

Postprzez Bosman78 » Cz paź 27, 2011 7:35 pm

Hej.
Zastanawiam się nad zmianą crash-padów na gmole co możecie polecić? Kupując moto miałem już zamontowane firmowe crash-pady wyglądają dość solidnie mają 3 a nawet można powiedzieć, że 4 punkty mocowania ( rama na 2 śrubach, blok silnika i pad z drugiej strony), ale jakoś mam obawy czy przy glebie nie wyrwie mi bloku...
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez fragles » Cz paź 27, 2011 9:55 pm

Ciężko polecić gmole, bo wszyscy mamy nadzieję, że nigdy się nie przydadzą i stawiam litr oleju, że nie ma wśród nas nikogo, kto sprawdził ich działanie... ;)
Jeśli chcesz oblukać gmole GIVI i je ocenić estetycznie, to daj znaka - podjadę gdzieś i sobie je pomacasz na CBFie.
Ostatnio edytowano Cz paź 27, 2011 9:57 pm przez fragles, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
GS500E ------> CBF600N :)
fragles
Maniak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 1:23 pm
Wiek: 46
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Malenstfo » Cz paź 27, 2011 11:01 pm

Mi koles proponuje te: http://allegro.pl/gmole-orurowanie-horn ... 26928.html - podobno pasuja do 2010.

Jak jest z gwarancja ? Musialbym je zamontowac ASO czy cos ? Czy moge sam i nie ma problemu ?
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Sarnaon » Pt paź 28, 2011 6:52 am

fragles napisał(a):Ciężko polecić gmole, bo wszyscy mamy nadzieję, że nigdy się nie przydadzą i stawiam litr oleju, że nie ma wśród nas nikogo, kto sprawdził ich działanie... ;)
Jeśli chcesz oblukać gmole GIVI i je ocenić estetycznie, to daj znaka - podjadę gdzieś i sobie je pomacasz na CBFie.



Wisisz mi litra :eek: -przy zwykłych parkingówkach już się przydają.Nadzieja-nadzieją,praktyka-praktyką.Givi wystarczają-parę razy się na nich moto oparło,bez efektów ubocznych.
Sarnaon
 

Re: Jakie gmole

Postprzez fragles » Pt paź 28, 2011 7:39 am

Sarnaon napisał(a):Wisisz mi litra :eek: -

Halo... to pomyłka... halo... kim pan jest... halo... proszę się rozłączyć...

:msn-wink:

Dobra... jak litr to litr... ale unieważniam mój zakład po tym precedensie :biggrin:
Obrazek
GS500E ------> CBF600N :)
fragles
Maniak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 1:23 pm
Wiek: 46
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez Sarnaon » Pt paź 28, 2011 7:40 am

To może nie oleju.............pls,pls :crybaby:
Sarnaon
 

Re: Jakie gmole

Postprzez zbyhu » Pt paź 28, 2011 7:55 am

Kurde, spoźniłem się. Miałbym dwa litry :P.
Ja testowałem przy parkingówkach, a Mama przy szlifie. 45m jazdy na gmolu ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez fragles » Pt paź 28, 2011 8:28 am

ufff
Obrazek
GS500E ------> CBF600N :)
fragles
Maniak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 1:23 pm
Wiek: 46
W siodle: <100 kkm

Re: Jakie gmole

Postprzez menel » Pt paź 28, 2011 5:45 pm

Gmole Givi mam zainstalowane, cena przystępna, wykonanie ok. Dostępne są jeszcze gmole SW Motecha ale moim zdaniem Givi wyglądają lepiej.

Podczas instalacji należy jednak zwrócic uwagę na jeden szczegół a właściwie dwa.
Po pierwsze primo, gniazda w których osadzone są śruby mocujące silnik, nie są gwintowane w całości, mają dość długie kanały naprowadzające. Producent nie dostarcza dłuższych śrub w zestawie, zalecając zastosowanie seryjnych. Skutkuje to tym, iż po zamontowaniu gmoli śruby łapią dosłownie pięć pierwszych zwojów gwintu i koniec. Dla mnie nie do przyjęcia.

Problem można rozwiązać na dwa sposoby:

1. Kupić dłuższe śruby M12X1,25 klasy co najmniej 10.9 (może być trudno na sztuki bo nietypowe).

2. Śrubę M12X65 (65 to długość śruby, nie skok gwintu dla odmiany) z lewej strony silnika przełożyć na prawą, zastępując
znajdującą się tam pierwotnie M12X55, w miejsce przełożonej M12x65 zastosować M12X70 pochodzącą z CBF 1000,
zakupioną w ASO za ok.12 PLN


Po drugie primo, gmole łączone są za kolektorem tulejką z kołnierzem pasowaną dość luźno. Kiedy gmole się "ułożą" i/lub pod wpływem wzrastającej temperatury, ten luźny łącznik może wpadać w drgania powodując bardzo nieprzyjemne efekty dźwiękowe, dlatego należy osadzić go z użyciem silikonu.

Ważne: śruby M12X1,25 dokręcać z siłą 60Nm stosując klej do gwintów, średni (niebieski)
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Jakie gmole

Postprzez radomil10 » So paź 29, 2011 10:55 pm

...Panowie dodam jeszcze że w roli gmoli chroniących cały tyłek świetnie sprawdzają się stelaże GIVI pod kufry boczne V35 - sprawdziłem temat osobiście na dobrym szlifie he he he
Szczegółowa analiza...skrzydła na baku...i tak oby jak najdłużej...
Avatar użytkownika
radomil10
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): Wt sty 25, 2011 10:50 pm
Lokalizacja: Wawa
Imię: Radek
Motocykl: CBF600SA, S4R
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości