WOW! Rzeczywiście - parametry bardzo dobre. Bardzo wysoka liczba TBN - czyli olej o wysokich właściwościach myjących. Bardzo wysoki także wskaźnik lepkości - znaczy się olej odporny na zerwanie filmu olejowego nawet przy dużych obciążeniach.
Skąd kolega zaczerpnął te dane, jeśli można wiedzieć?
EDIT:Pogrzebałem trochę w necie i ściągnąłem Kartę Charakterystyki tego oleju ze strony Shell'a. Są w niej zawarte niektóre informacje, ale nie wszystkie. Więcej na temat parametrów zapewne znajduje w Karcie Technicznej, ale żeby ją pobrać trzeba się zalogować na stronie....
Jednak jest pewna sprawa, która mi się nie widzi w tym oleju Shell'a - mianowicie produkt bazowy. Dlaczego? Zaraz wyjaśniam.
Swego czasu był w czasopiśmie "MotoVoyager" (numer 18) artykuł o olejach - wyjaśniali te wszystkie oznaczenia oraz wyjaśniali kilka spornych mitów itp...
Była też tabela porównawcza, a w niej 34 oleje różnych producentów.
Jedną z informacji w tabeli jest "grupa oleju bazowego" - a jest ich kilka:
- I - to proste oleje mineralne
- II - to oleje mineralne z dodatkami
- III - to oleje mineralne po przeróbce
- IV - to oleje syntetyczne
- V - to oleje syntetyczne estrowe
No i ku mojemu zdziwieniu w tabelce dla produktu Shell'a opisanego jako olej syntetyczny (produkt Advance Ultra 4 15W50) jest napisane, iż grupa oleju bazowego to III - czyli oleje mineralne po przeróbce.
Do tej pory myślałem, że może się walnęli w tym artykule w tych tabelkach, ale okazuje się, że nie...
...gdyż w ściągniętej przed chwilą Karcie Charakterystyki - dla oleju
Advance 4T Ultra 10W-40 widnieje jak byk, że jest to:
"
Głęboko rafinowany olej mineralny zawierający <3% w/w ekstraktu dimetylosulfotlenku (DMSO) zgodnie z normą IP346.
(nota L). Jako dodatek rozcieńczający występuje tylko wysoko rafinowany olej mineralny."
Wobec powyższego mam pewne wątpliwości, czy rzeczywiście jest to taki super olej....
Ostatnio edytowano Wt lis 08, 2011 7:14 pm przez
goramo, łącznie edytowano 1 raz