Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez Romek » Cz gru 18, 2014 4:15 pm

Na Motogen jest filmik o wymianie klocków i jak pamiętam gość mówi że jeżeli nie jeździsz po torze to nie warto kupować utwardzonych, wzmacnianych czy z wymyślną mieszanką składu metalu , węgla i innych związków. Jak wymieniałem swoje klocki to czytajac internet więcej osób żałowało że ma twarde klocki niż je chwaliło. A chwalili główni ci na ścigaczach i to nie wszyscy
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez vExus » Cz gru 18, 2014 4:49 pm

No właśnie ja też napotykałem na opinie, że wzmacniane klocki trzeba mocniej dogrzewać i np. do jazdy po mieście średnio się nadają.
Dzięki.
Avatar użytkownika
vExus
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): N lis 06, 2011 10:14 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez konjo8ds » Pt gru 19, 2014 9:59 am

vExus napisał(a):No właśnie ja też napotykałem na opinie, że wzmacniane klocki trzeba mocniej dogrzewać i np. do jazdy po mieście średnio się nadają.
Dzięki.

są wzmacniane i wzmacniane. te które trzeba dogrzewać to NIE klocki drogowe a torowe.

klocki sinterowe (po polsku - spiekowe, czyli np. HH w EBC) pracują "normalnie" również "na mieście". różnicę czuć przy mocniejszym upalaniu, np. na torze lub w górach. są bardziej odporne na tzw. zjawisko fadingu (z angielskiego - słabnięcie, zanikanie). chodzi o słabnięcie (fading) właściwości klocków po jego nagrzaniu - im wyższa temperatura pracy, tym klocki hamują słabiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez adbok » So lut 07, 2015 12:54 am

Nie chcę zakładać nowego tematu :) w mojej 600 ABS 2005 (PC38) obecnie mam przód TRW MCB 598, tył MCB 634 (całość SV albo SH) Muszę teraz kupić nowe na sezon 2015 (do jazdy miejsko/turystycznej):
Przód EBC FA226, tył EBC FA174 ? Czy nie ma co się zastanawiać i brać HH (te utwardzane, które jak piszecie zjadają tarczę).
A może zostać przy TRW ?

Proszę niech się Szlachta wypowie :cheers:

Ma ktoś jakieś doświadczenia z niebieskimi klockami firmy Nissin ? Seria NS (bo o nich mowa) to połączeniem klocków kevlarowych z domieszką metalu. Mamy dobre właściwości hamowania przy minimalnym zjadaniu tarczy (na pewno mniejszym niż w EBC HH i Nissin ST). Oczywiście klocki są dużo skuteczniejsze niż EBC FA (tylko kevlar).
Zdecyduję się chyba na NISSIN 2P202NS (przód) oraz NISSIN 2P244NS (tył).

Tutaj macie info:
http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-e ... ,6970.html
http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-n ... ,7947.html
http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-e ... ,6971.html
http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-n ... ,9045.html
Avatar użytkownika
adbok
Miłośnik
 
Posty: 632
Dołączył(a): Pt cze 29, 2012 4:42 pm
Lokalizacja: Kraków / Drzewica
Wiek: 35
Imię: Adam
Motocykl: była CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez StachPaluch » Cz lut 12, 2015 8:38 am

Odnośnie utwardzanych klocków, to czy nie jest tak, że one bardziej od klocków standardowych "zjadają" tarcze hamulcowe?

Koszt tarcz jest zdecydowanie większy niż kloców w związku z tym jaki jest sens montowania utwardzonych klocków w przypadku wykorzystywania motocykla do zwykłego poruszania się po drogach.

Zauważyłem, że takie "przewymiarowanie" dotyczy również paliwa (PB98 zamiast PB95) i świec zapłonowych (irydowe, zamiast standardowych).

Pozdro
Avatar użytkownika
StachPaluch
Użytkownik
 
Posty: 161
Dołączył(a): So lut 22, 2014 6:49 pm
Lokalizacja: Zasadniczo Poznań
Motocykl: CBF 1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez Avalon » Cz lut 12, 2015 2:02 pm

Jeśli by klocki utwardzane miały skrócić drogę hamowania tylko 1m, może to uratowć Ciebie i motocykl przed znacznie droższymi konsekwencjami, niż zakup tarcz hamulcowych.

StachPaluch napisał(a):
Co do klocków - zapytam przewrotnie - dlaczego zakładacie, że one skracają drogę hamowania?
Sportowe - utwardzone klocki skracają drogę hamowania tylko jeśli pracują w odpowiednich warunkach - to znaczy kiedy osiągają odpowiednią temperaturę, czyli np. na torze. W normalnych warunkach drogowych nie skrócą drogi hamowania, a w skrajnych przypadkach (przy niskiej temperaturze powietrza - jesień, zima)mogą ją wydłużyć. Gdyby takie klocki zawsze i w każdych warunkach skracały drogę hamowania, to byłyby stosowane jaką tzw. pierwszy montaż przez producentów pojazdów.

Tak więc dalej twierdzę, że przepłacanie nie ma sensu, a za bardzo chcąc sobie polepszyć, trzeba uważać, żeby sobie nie pogorszyć ;)

Pozdro

Pierwsza uwaga,że klocki twarde sintermetalowe czy jak je zwą, mają w swoim składzie materiały odporne na wysokie temperatury, co wcale nie znaczy że przy niskich będą źle hamować. One po prostu przy nagłym, mocnym hamowaniu, wytrzymuja wyższe temperatury, i mają zdolność do odprowadzania nadmiaru ciepła na blachy. Zapobiega to powstawaniu poduszki gazowej (puchnięciu) materiału klocka które może występować w klockach miękkich "mineralnych".
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez StachPaluch » Cz lut 12, 2015 3:19 pm

Drogi Avalonie klocki sportowe mogą wymagać lekkiego dogrzania. W niektórych modelach ta informacja jest zawarta nawet w instrukcji. Tak więc ich skuteczność przy niskiej temperaturze będzie gorsza niż po rozgrzaniu ;)

Proponuję zapoznać się z linkiem:

http://www.scigacz.pl/Klocki,hamulcowe, ... 18927.html

Pozdro
Avatar użytkownika
StachPaluch
Użytkownik
 
Posty: 161
Dołączył(a): So lut 22, 2014 6:49 pm
Lokalizacja: Zasadniczo Poznań
Motocykl: CBF 1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez konjo8ds » Cz lut 12, 2015 3:46 pm

StachPaluch napisał(a):Drogi Avalonie klocki sportowe mogą wymagać lekkiego dogrzania. W niektórych modelach ta informacja jest zawarta nawet w instrukcji. Tak więc ich skuteczność przy niskiej temperaturze będzie gorsza niż po rozgrzaniu ;)

Proponuję zapoznać się z linkiem:

http://www.scigacz.pl/Klocki,hamulcowe, ... 18927.html

Pozdro

Drogi Stachu, proponuję zapoznać się z linkiem >> typy klocków KLIK
Przeczytaj uważnie, najlepiej dwa razy. Następnie wróć do artykułu ze ścigacza i przeczytaj go jeszcze raz, mając już wiedzę z powyższego linka ;) Klocki wyczynywoe, to klocki wyczynowe, Sintermetalowe, to zwyczajne klocki z homologacją drogową (nie sportowe, czy wyczynowe) tylko z nieco lepszą specyfikacją (w kwestii właściwości hamowania).

pozdro!

P.S.
była gdzieś rozpiska typów spieków z zastosowaniami, ale nie chce mi się już jej szukać
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez StachPaluch » Cz lut 12, 2015 4:20 pm

Drogi Konjo8ds, zgodnie z Twoją sugestią przeczytałem - sorry ale tylko raz ;) Teraz klocki nie mają już dla mnie żadnych tajemnic - są jak otwarta księga pisana dużą czcionką.
Usiłowałem wymądrzać się nie wiedząc, że klocki sintermetalowe nie oznaczają automatycznie klocków sportowych. Dziękuję więc za wyprowadzenie z błędu i oby bak Twojego motocykla zawsze był pełny ;)

Pozdro
Avatar użytkownika
StachPaluch
Użytkownik
 
Posty: 161
Dołączył(a): So lut 22, 2014 6:49 pm
Lokalizacja: Zasadniczo Poznań
Motocykl: CBF 1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez konjo8ds » Cz lut 12, 2015 6:06 pm

StachPaluch napisał(a):oby bak Twojego motocykla zawsze był pełny ;)

:thumbsup: wzajemnie :cheers:
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości