Zacznę może od tego:
w zeszłym tygodniu zabrałem się za wymianę oleju i zastanowiła mnie jedna rzecz - moto po odpaleniu zaczęło się rozgrzewać i tak przy około 40 st.C dotknąłem głowicy i coś mnie tknęło aby sprawdzić chłodnicę - okazało się, że jest niewiele chłodniejsza - taki objaw sugeruje walnięty termostat (przynajmniej w puszkach) - wytargałem go i zacząłem sprawdzać.
Termostat gdy jest zamknięty delikatnie przepuszcza powietrze- gniazdo zaworu nie jest uszczelniane (metal/metal), a po włożeniu do wrzątku otwiera się normalnie - przy ok. 60 st. się nie otwiera - jutro go dokładnie sprawdzę (punkt otwarcia), ale zastanawia mnie taki mały otwór średnicy ok. 3 mm, który umożliwia przepływ płynu chłodzącego do dużego obiegu niezależnie od temperatury silnika. I tu moje pytanie: czy tak ma być ? Czy ktoś może sprawdzić to w swoim moto - najlepiej w 500, ale wydaje mi się, że 600 i lyter mają podobne - czy ma taki sam objaw ?
Poniżej zdjęcie termostatu - niestety miniaturka (po kliknięciu się otworzy - inaczej nie umiem )
Pzdr