Dariusz napisał(a):A ja tak czytam że dość często wlewacie 40tkę, a Honda / przynajmniej moja 600tka tj po lifcie - inny silnik/ ma w instrukcji 10w30 związku z tym że wymagana jest lepkość zmniejszająca zużycie paliwa SAE 10W30. Lepkość określa także opory przepływu, gdzieś kiedyś doczytałem że 30 jest do silników o"ciaśniej" spasowanych elementach a 40 gdzie większe są to tolerancje , w autach trochę się to zgadzało gdyż starszej generacji silnik hdi wymagał 40 tki a nowszej 30 tki .Jak się nie mylę w ofercie Motula pojawił się nowy olej dedykowany do Hondy 7100 10w30 ful syntetyk, tutaj link:https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants?f[application]=139&f[engine_type]=26&f[range]=21&f[viscosity]=38
Monte Christo napisał(a):CBFa po lifcie wg zaleceń producenta ma mieć robione wymiany oliwy co 6 tys km.
rupert napisał(a):Półsyntetyk to "gówno" które ma właściwości porównywalne do minerała. Stworzone marketingowo, jako kompromis między mineralnym, a syntetykiem. Aż dziwne, że do dziś produkowane. Sama nazwa "PÓŁsyntetyk" powinna odstraszać.
raphi napisał(a):stosując pełny syntetyk (czyli tak jak mówi producent)
Monte Christo napisał(a):CBFa po lifcie wg zaleceń producenta ma mieć robione wymiany oliwy co 6 tys km.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości