nocny napisał(a):Tak mi się jeszcze przypomniało że zauważyłem iż jak zakryję szczelinę między szybą a deflektorem to jest zdecydowanie głośniej. Najwidoczniej wówczas cały pęd powietrza z szyby i deflektora kierowany jest w górę i automatycznie w okolicy kasku jest głośniej. Jak jest szczelina to powietrze trochę w nią wpadanie w tą szczelinę a trochę prześmiga po deflektorze. Tak więc wyższa szyba wcale nie musi zapewnić ciszy. Chyba któraś szyba MRA miała otwory.
Masz rację , otwory w szybach , szczeliny między czachą a szybą mają za zadanie zniwelowanie jak tylko to możliwe różnicy ciśnień przed i za szybą. Podciśnienie tworzące sie za szybą jest zjawiskiem niepożądanym i powoduje zaciąganie powietrza prosto w kierującego co skutkuje turbulencjami i hałasem.
Podaję jeszcze raz link do niemieckiego testu szyb do CBF 1000 sc58
http://www.motorradonline.de/sonstiges/ ... iben/88196 z którym wygrywa GIVI dając najlepszą ochronę przed wiatrem przy najwyższym poziomie głośności.
Ja kupiłem moto z zamontowaną już szybą MRA Vario Touring z deflektorem fabrycznym i na początku byłem z niej niezadowolony. W mieście ta szyba nie pokazuje swoich atutów. jazda 80-120 powoduje lekkie turbulencje, trochę hałasu , ale lepiej niż na fabrycznej, którą dostałem przy zakupie i testowałem. Ostatnio jednak zrobiłem kilka szybszych przelotów i może to dziwne , ale w przedziale 150 aż do 200 jest naprawdę dobrze , turbulencje i uderzenia wiatru zmieniają się jednostajny szum i jest to dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
Od kilku lat jeżdzę tylko stoperach, poprawiają komfort jazdy diametralnie