CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez Avalon » Wt sty 10, 2012 9:41 pm

Czołem.
Skoro owiewki sprzedane to moge pomyśleć o zakupie gmoli do mojego Maleństwa :)
I tutaj pojawiają się pytania. Najpopularniejsze to Givi za ok 320zł powszechnie dostępne w necie, ale znalazłem również gmole Kappa w podobnej cenie i podobnie wyglądające. Jedne mają oznaczenie TN 452 a drugie KN 452.
Czymś się różnią po za producentem ?
Zbyhu ma chyba Hepco & becker. Widziałem również SW Motech-najdroższe i bardziej przypominające klatkę na zwierzaki, ale być moze zapewniają lepszą ochronę.
Kolejna kwestia to montaż, który w przypadku Givi sprawia podobno jakieś kłopoty. Skoro jednak dawałem radę z rozrządem, czy wymianą napędu czy łożysk główki, to i gmole zamontuję (chyba) :tongue:
Jakieś sugestie co do producenta lub typu ?
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez zbyhu » Śr sty 11, 2012 7:32 am

Givi ma moja matka w sześćsetce. Sam montowałem.
Z montażem trochę gimnastyki było, żeby połówki skręcić za kolektorami wydechowymi.
Tak wyglądały po szlifie z prędkości na oko. 70-80km/h (moto szorowało po asfalcie ok. 45-50m - liczone krokami). Gleba praktycznie z pionu (zablokowany przód przy jeździe na wprost), więc uderzenie było silne. Mocowania silnika przeżyły.
http://zbyhu1.republika.pl/szlif.jpg
Także raczej polecam ;).

Moje też szlifa przeżyły, choć w Niemcowni jeszcze. Nic się nie pourywało w moto. Więc też polecam ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez Avalon » Śr sty 11, 2012 11:29 am

Zatem i jedne i drugie dobrze spełniają swoją funkcję. To może więc zapytam jak z montażem, jakością wykonania i wyglądem ?
A jak z relacją jakość/cena/wygląd pomiędzy Givi, Kappa, SW Motech, Hepco Becker?
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez Jurek » Śr sty 11, 2012 3:26 pm

zbyhu napisał(a):Givi ma moja matka w sześćsetce. Sam montowałem.
Z montażem trochę gimnastyki było, żeby połówki skręcić za kolektorami wydechowymi.
Tak wyglądały po szlifie z prędkości na oko. 70-80km/h (moto szorowało po asfalcie ok. 45-50m - liczone krokami). Gleba praktycznie z pionu (zablokowany przód przy jeździe na wprost), więc uderzenie było silne. Mocowania silnika przeżyły.
http://zbyhu1.republika.pl/szlif.jpg
Także raczej polecam ;).

Moje też szlifa przeżyły, choć w Niemcowni jeszcze. Nic się nie pourywało w moto. Więc też polecam ;).

Zbyhu a jakie poza tym były jeszcze uszkodzenia oprócz tego gmola?
Jurek
 

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez zbyhu » Śr sty 11, 2012 4:17 pm

Urwany ciężarek, skrzywiona klamka, poniszczona końcówka manetki grzanej, pęknięte wypełnienie zegarów, porysowana i pęknięta owiewka, porysowany kant czachy, zeszlifowana podstawa lusterka (tam gdzie śrubki mocujące lusterko do czachy), porysowany plastik lusterka, porysowany top-case i skrzywiony cały stelaż topka, leciutko ryśnięta końcówka przedniego błotnika. Uff.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez matushi » Śr sty 11, 2012 4:56 pm

Pomiędzy GIVI a Kappa`ą nie ma żadnej różnicy (może poza ceną :msn-wink: ), ja swoje Kappa`y dostałem nawet fabrycznie zapakowane z instrukcją montażu GIVI :lol:

Co do trudności z montażem to pojawia się on przy demontażu śruby z mocowania dolnego silnika, więc nie ma różnicy jakie gmole kupisz bo chyba i tak każde są w tym punkcie montowane.

Konkluzja jest taka że "jak nie widać różnicy to po co przepłacać". :msn-wink: :D
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez Jurek » Śr sty 11, 2012 5:50 pm

zbyhu napisał(a):Urwany ciężarek, skrzywiona klamka, poniszczona końcówka manetki grzanej, pęknięte wypełnienie zegarów, porysowana i pęknięta owiewka, porysowany kant czachy, zeszlifowana podstawa lusterka (tam gdzie śrubki mocujące lusterko do czachy), porysowany plastik lusterka, porysowany top-case i skrzywiony cały stelaż topka, leciutko ryśnięta końcówka przedniego błotnika. Uff.

U..la..la.."trochę" się tego uszkodziło :down:
Reasumując gdyby nie gmol to doszedł by jeszcze dekiel,pewnie podnóżek jeden albo i dwa. (a gdyby to był tysiąc to i tłumik by jeszcze ucierpiał).
Jurek
 

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez PeterS » Śr sty 11, 2012 8:03 pm

Jeśli już jesteśmy przy gmolach, to odradzam zakup takich:
http://moto.allegro.pl/gmole-honda-cbf- ... 90312.html
Kiedyś takie zanabyłem ,skuszony niższą ceną i wychodząc z założenia, że gmole jakie są każdy widzi i nie ma tu cudów. Otóż są :kwasny: Te gmole są ewidentnie do dupy spasowane. Różnice może tylko kilku mm, ale w twardym metalu powodują, że za kija wafla nie chcą podejść pod otwory u dołu ramy i na wys. cylindrów. Tylko ja wiem ile się nakombinowałem z młotkiem, "strzemionami" z drutu itp. wynalazkami, naqrwowałem i ile browarów wysiorbalem na uspokojenie :wink: by w końcu to założyć.
Tu nie ma co oszczędzać.
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez Avalon » Śr sty 11, 2012 8:58 pm

Tych za 220 zeta wczesniej nie zauważyłem. Cena spoko i wyglądają nie najgorzej, ale skoro są krzywo pospawane i nie pasują zbyt dobrze, to nie ma co z nimi kombinować. :kwasny:
Zatem "452" kupię.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 Gmole Givi, Kappa, inne ...?

Postprzez raphi » Pt sty 13, 2012 1:23 pm

PeterS napisał(a):Jeśli już jesteśmy przy gmolach, to odradzam zakup takich:
http://moto.allegro.pl/gmole-honda-cbf- ... 90312.html
Kiedyś takie zanabyłem ,skuszony niższą ceną i wychodząc z założenia, że gmole jakie są każdy widzi i nie ma tu cudów. Otóż są :kwasny: Te gmole są ewidentnie do dupy spasowane. Różnice może tylko kilku mm, ale w twardym metalu powodują, że za kija wafla nie chcą podejść pod otwory u dołu ramy i na wys. cylindrów. Tylko ja wiem ile się nakombinowałem z młotkiem, "strzemionami" z drutu itp. wynalazkami, naqrwowałem i ile browarów wysiorbalem na uspokojenie :wink: by w końcu to założyć.
Tu nie ma co oszczędzać.

Chłopaki w wilcza garage montowali te gmole naszemu forumowemu koledze i nie pamiętam by coś brzęczeli że krzywe. Ja też mam takie, ale ja je miałem od zanabycia.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości