Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

N wrz 22, 2013 9:52 pm

Ja miałem shimmy (i to naprawdę mocne; jeżdżę z kufrem centralnym i akcesoryjną szybą) na przednim fabrycznym Bridgestone (przebieg 24 tys.). Opona wyząbkowana. Zmieniłem na Pirelli Diablo Strada, kontroluje ciśnienie i problem zniknął - teraz, nawet jadąc z kufrem, shimmy nie ma.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Cz lip 30, 2015 11:29 am

Przednia opona ma bardzo duże znaczenie w tej kwestii. I to nawet jeśli jest tego samego producenta. Dla przykładu u mnie: Bridgestone BT 056 - nie było shimmy. BT 021 - shimmy i to mocne - nie dało się puścić kiery ani na moment. BT 023 - problem zniknął. Cały czas ten sam kufer centralny, który generalnie powoduje turbulencje i sprzyja shimmy.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Cz lis 19, 2015 11:58 am

Mi właśnie pojawił się ten problem po założeniu wysokiej szyby lub po awaryjnym hamowaniu z ok 100 do zera na ABS i nie wiem od czego. kupiłem CBF1000 z nalotem ok 8tysi z oryginalnymi oponami po kupnie było ok jak zacząłem dodawać dodatki gmole szyba pewnego razu zaczęło szarpać ot co, a może opony bo mają 5lat?

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Cz lis 19, 2015 12:18 pm

Czy po zdjęciu szyby nadal są takie drgania na kierownicy?
Ciśnienie w oponach sprawdziłeś? Temp. znacznie spadła w stosunku do upalnych dni, a to ma wpływ na ciśnienie w oponie. Może trzeba trochę dokręcić śrubę od łożyska? :)

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Cz lis 19, 2015 2:21 pm

Nie sprawdzałem ciśnienia i nie zdejmowałem szyby chyba muszę podejść do tematu na spokojnie bo już prawie kupiłem kpl opon bo myślałem że dostała guza albo co, a tu widzę że trza pogłówkować. Łożysko główki jest ok.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pt lis 20, 2015 6:14 pm

W swojej CBF-ie miałem shimmy przy ok 70km/h, z kuframi większe bez mniejsze. Dopiero wymiana oryginalnych batlaxów na nowe Z8 zlikwidowała przyczynę. Stare oryginalne opony miały przebieg 14000km. Żebym wiedział że to one są powodem tego zjawiska, to wymienił bym je zaraz po kupnie moto czyli przy 10000km nie patrząc na to, ze jest jeszcze trochę bieżnika. :wallbash:

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

So lis 21, 2015 10:34 am

U mnie w poprzedniej zarowno w poprzedniej jak i obecnej cbf shimmy przy założonym kufrze to był standard. Bez kufra spokój.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

So lis 21, 2015 11:36 am

U mnie od nowosci sa drgania.
Bez kufra wcale niewyczuwalne ale z top casem nie puszczam kiery.
Mam batlaxy ale przy zerowym przebiegu tez lekko bylo czuc. W moim przypadku opony nie maja znaczenia.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pt lis 27, 2015 9:41 am

Ostlander napisał(a):W swojej CBF-ie miałem shimmy przy ok 70km/h, z kuframi większe bez mniejsze. Dopiero wymiana oryginalnych batlaxów na nowe Z8 zlikwidowała przyczynę. Stare oryginalne opony miały przebieg 14000km. Żebym wiedział że to one są powodem tego zjawiska, to wymienił bym je zaraz po kupnie moto czyli przy 10000km nie patrząc na to, ze jest jeszcze trochę bieżnika. :wallbash:


O ile CBFy znam to mogę powiedzieć tyle. To będzie krótkotrwały efekt i problem wróci.

Ogólnie chyba należy uznać, że ten typ tak ma.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pt lis 27, 2015 10:20 am

Wraca szybko. Jedyna rada, walić to i nie jeździć bez trzymanki :cool:

Ew amortyzator.
Odpowiedz