2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr mar 16, 2016 2:04 pm

Filip napisał(a):
goramo napisał(a):Mam info z pewnego źródła :wink: , że w jednym z warszawskich salonów nowa Africa sprzedaje się jak świeże bułki. Średnia z miesiąca wychodzi 1 szt na dzień. :biggrin:

To bardzo dobrze, za 2-3 lata będzie jak znalazł z drugiej ręki:):)

O to, to ,to :clap:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Kaplan » Cz mar 24, 2016 7:14 am

Radarman napisał(a):
Jerry_R napisał(a):Widzę, że rozważacie przesiadkę ;)
Nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale czy zadania, rola Africi i NCx nie są ciut inne?

Więcej podróżujecie? Domyślam się, że kupno Africi na dojazdy po mieście i czasem za miasto to przesada, nie?


Jerry,
Jeździłem Afryką i jak kogoś stać to motor jest super nawet na dojazdy do pracy (spalanie ok. 4,7 - 5 l/100km) i dalsze podróże.
Super się prowadzi i jest nadzwyczaj dobrze wyważony. (...)


W przypadku transportu do pracy, większe spalanie AT od NC można by jeszcze przełknąć, ale jazda w korkach motocyklem o sporych gabarytach, z kierownicą szeroką na 93 cm raczej życia nie ułatwi. Dodam, że X ma 83 cm, Integra 81 cm, a S - 78 cm.

Generalnie, ceny nowych NC poszybowały nieco w górę. Opłacalność zakupu nowego pojazdu staje się dla mnie coraz mniejsza. Czekam jeszcze na prezentację nowej S, bo póki co chyba tylko nowy X jest do obejrzenia w salonach.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Jerry_R » Cz mar 24, 2016 11:15 am

Właśnie, szerokość też ma znaczenie. W przypadku Integry - łatwo zejść do 76cm zamieniając końcówki kierownicy.

Przy ekstremalnym przeciskaniu się - z opuszczonymi nogami - w przypadku Integry nogi ocierają o boki osobówek - ze względu na duże podnóżki.
W przypadku X, czy S - nogi są dużo węziej, barierę pewnie stanowi jedynie kierownica, ewentualnie lusterka.

PS:
piszę to jako ex-użytkownik XENTERA 150 - o szer. kierownicy 69cm :)

PPS:
o S też myślałem, ale bardziej wyprostowana pozycja X bardziej mi odpowiada, szczególnie w korkach miejskich.
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Kaplan » Pt mar 25, 2016 8:09 am

No właśnie. Ja swoją przygodę zaczynałem od motoroweru Honda Vision 50 z szerokością kierownicy 67 cm, czyli jak w moim rowerze. :) Skuter smukły, zwinny, lekki, a i tak zdarzały się miejsca, gdzie trudno było się przecisnąć. A co to dopiero taka Integra... (brak schowku na kask tym bardziej dla mnie ją dyskwalifikuje).
Moja obecna 125-tka Yamaha YBR Custom jest też bardzo zwrotna i zwinna, ale kierownicę ma na 84,5 cm. Kiera jest położona wyżej, więc jest często nad lusterkami i większego problemu nie ma z przeciskaniem, ale mimo wszystko taki rozmiar to jest granica, której wolałbym w mieście nie przekraczać.
Mnie pozycja na S nie przeszkadza; co prawda na X jest się bardziej wyprostowanym (jak w YBR Custom właśnie), ale jakoś nie podoba mi się ugięcie nóg w X przy moim wzroście (179 cm). W S-ce pochylenie pleców jest delikatne, ale pozycja jest optymalna i do miasta, i do trasy.
Tak w ogóle, to jeśli ktoś ma możliwość mieć i utrzymać dwa jednoślady, może lepiej wtedy skuterek 125-300 lub naked 125-500 (albo taką NC750S) do miasta, a porządnego turystyka (np. Africę Twin) na trasy. Wtedy możemy już wybierać w zależności od potrzeb. :) A jeśli nie, to warto wybrać sprzęt bardziej uniwersalny - wydaje mi się, że "S" spełnia te kryteria, zwłaszcza że można jej domontować ochraniacze przed wiatrem itp.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez ciacho » So kwi 02, 2016 6:20 pm

Hej, dziś miałem przyjemność potestować NC 750X. Bardzo szybko przywykłem do braku sprzęgła, szybo też zmieniłem na tryb sport, bo ten poprzedni to raczej do bulwarowej jazdy. Super, że można zrzucić góra/dół bieg. W trybie sport ładnie odchodzi, biegi płynnie i szybko się zmieniają. Prowadzi się bardzo przyjemnie. Przeszkadzał mi tylko wiatr, przy moich 183cm, szyba pewnie przydałaby się wyższa.
Jak dla mnie kandydat na kolejne moto, może przydałoby się trochę więcej mocy, ale rekompensuje niskie spalanie.
Avatar użytkownika
ciacho
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Pn kwi 08, 2013 8:08 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 41
Imię: Tomek
Motocykl: CBF500
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Radarman » So kwi 02, 2016 7:31 pm

ciacho napisał(a):Jak dla mnie kandydat na kolejne moto, może przydałoby się trochę więcej mocy, ale rekompensuje niskie spalanie.


Może taka pasuje: viewtopic.php?f=36&t=6218 :msn-wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Jerry_R » So kwi 02, 2016 9:44 pm

Ja byłem po Tomku. Moje odczucia?

Jest wyczuwalna różnica na plus w pracy DCT - względem starszej wersji, szczególnie w mieście, korkach. Na trasie to raczej nie ma znaczenia. 3 tryby S, a dokładnie S1 pomiędzy D i S - to jest to, czego mi brakowało w Integrze. Plus jakby cichsza, a na pewno mniej zwracająca uwagę - zmiana biegów. Schowek w miejscu baku - rewelacja.

Jednak pozycja - nie. Bolały okolice barków, ramion. Coś - czego nie doświadczałem wcześniej na Integrze, ani podczas jazdy próbnej godzinę wcześniej - na CB500X.

Po przemyśleniach, raczej nie zdecyduję się na 750X (osobiste preferencje dotyczące pozycji), samo moto jak najbardziej polecam!

Gdyby CB500X było z DCT - na nie bym się zdecydował. Moja jazda to głównie miasto, bardzo dużo w korkach. Lekkość, zwinność, bezproblemowe cofanie! - tu wszędzie przewagę ma 500X. Do tego wydaje mi się, iż szyba lepiej chroni, niż ta NC'kowa, ale to już bardziej szczegół. Kanapa - jakoś również bardziej odpowiadała mi CB'kowa.

Niby nad wszystkim można popracować, zmienić, wiele razy już to przerabiałem. A może - chodzi o coś innego?
Jakoś jazda NC była, jakby to powiedzieć, bezadrenalinowa, przewidywalna... Nie miałem banana na twarzy.

Co innego na CB... który wziałem do testów jedynie z ciekawości, bez żadnego zamiaru kupowania, za to NC'ka miałem zamiar kupić...
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez -patrick- » N kwi 03, 2016 10:02 am

Radarman napisał(a):
ciacho napisał(a):Jak dla mnie kandydat na kolejne moto, może przydałoby się trochę więcej mocy, ale rekompensuje niskie spalanie.


Może taka pasuje: viewtopic.php?f=36&t=6218 :msn-wink:


aż dziwne, że ta Twoja jeszcze nie poszła, cena wydaje się być dobra, a egzemplarz wygląda na prawdę ładnie i jest fajnie doposażony.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Radarman » N kwi 03, 2016 10:13 pm

-patrick- napisał(a):aż dziwne, że ta Twoja jeszcze nie poszła, cena wydaje się być dobra, a egzemplarz wygląda na prawdę ładnie i jest fajnie doposażony.


Jakby to była CBRka, albo inny ścigacz to pewnie poszła by szybko... :msn-wink:
A tak to ludziska dziwują się: "automat?!! :kwasny:" albo "to gdzie tu jest zbiornik paliwa??? :eek:"
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Glub » Pn kwi 04, 2016 12:17 pm

Radarman napisał(a):
-patrick- napisał(a):aż dziwne, że ta Twoja jeszcze nie poszła, cena wydaje się być dobra, a egzemplarz wygląda na prawdę ładnie i jest fajnie doposażony.


Jakby to była CBRka, albo inny ścigacz to pewnie poszła by szybko... :msn-wink:
A tak to ludziska dziwują się: "automat?!! :kwasny:" albo "to gdzie tu jest zbiornik paliwa??? :eek:"

Jakby nie wiedzieli ze w bmw f650 i f800 tez zbiornik jest pod siedzeniem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości

cron