Jak jest tam łatwy dostęp, do wykręć jedną świecę i zobacz jaki ma kolor.
Takie mulenie może teoretycznie być zbyt bogatą mieszanką z powodu brudnego filtra powietrza lub złego ustawienia gaźników.
Kiedyś miałem GS500, pierwszy mój japoniec. Zrobiłem sobie serwis sam i bezwiednie zaorałem filtr K&N, zmieniając na zwykły papierowy. I moto przestało jeździć, bo gaźniki były ustawione pod filtr K&N, dający więcej powietrza. Były więc założone w gaźnikach większe dysze paliwowe. Na zwykłym filtrze to nie współgrało. Na wyższych obrotach silnik zalewało i nie chciał jechać więcej niż 130-140km/h. Świece były czarne. Musiałem dać sprzęta do serwisu, gdzie mi wyregulowali gaźniki do ustawień fabrycznych (wraz z wymianą dysz). I moto odzyskało ducha.
Z kolei w CB Seven Fifty brudny filtr powodował, że motocykl nie chciał jechać więcej niż licznikowe 190km/h. Zaczynał przerywać i szarpać. Wymiana filtra na nowy i szła jak zła, do 210km/h.