CBF 1000 światła

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

CBF 1000 światła

Postprzez macieqq » N mar 26, 2017 3:11 pm

Cześć.

Chcę wymienić wszystkie światła w swoim CBF 1000 '15 na LEDy. O ile z kierunkowskazami problemu raczej nie będzie, bo są dostępne na różnych stronach, tak mam większy problem ze światłami przednimi oraz stopem.

Czy ktoś wymieniał u siebie te światła? Na jakiej zasadzie odbywa się wymiana - same żarówki, jakiś adapter, czy cały klosz? Co jest lepsze - xenony czy LEDy? Jak jest z 'legalnością' takich zmian?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
macieqq
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N gru 22, 2013 12:11 am
Imię: Maciej
Motocykl: CBF1000F
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Glub » N mar 26, 2017 4:01 pm

Z tego co wiem to raczej nielegalne sa takie przerobki swiatel przednich.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Grzesiob » N mar 26, 2017 5:52 pm

macieqq napisał(a):Cześć.

Czy ktoś wymieniał u siebie te światła? Na jakiej zasadzie odbywa się wymiana - same żarówki, jakiś adapter, czy cały klosz? Co jest lepsze - xenony czy LEDy? Jak jest z 'legalnością' takich zmian?



Ja wymieniałem u siebie żarówkę H7 na H7 LED (tylko mijania). Żarówka pasuje do klosza bez przeróbek, konieczny jest natomiast jakiś chyba stabilizator (lub transformator) - przynajmniej u mnie jest. Światła jest więcej na drodze natomiast trochę gorzej jest z odcięciem światło-cień. Odnośnie widoczności w nocy dopiero w najbliższym czasie będę mógł coś lepiej stwierdzić jak pojeżdżę wieczorami. Po krótkich testach w tamtym roku na pewno było jaśniej przed moto a wcześniej światła mi brakowało mimo stosowania żarówek o większej jasności. Odnośnie legalności - przeróbka jest nielegalna (zarówno LED i Xenon) - dlatego wożę zwykłą H7 ze sobą jakby trzeba było zmienić. Led założyłem w kolorze 4300K aby nie rzucały się w oczy. Dwie żarówki LED H7 kupiłem na Alliexpres- wyszły ok 2x taniej niż u nas.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Glub » N mar 26, 2017 7:07 pm

H4 led tez robią?
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Grzesiob » Pn mar 27, 2017 12:57 am

Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Turos » Pn mar 27, 2017 5:54 am

Musi być wszystko homologowane i nosić w widocznym miejscu oznaczenia homologacji i CE :)
A te wszystkie chińczyki niestety nie mają homologacji. ..
Philips z tego co wiem ma w swojej ofercie homologowaną żarówkę H4 lub H7 LED, ale kosztuje majątek i było to raczej ciekawostką :P
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez macieqq » Pn mar 27, 2017 8:06 am

Właśnie dostałem informację z ASO, że zgodnie z ich wiedzą, nie istnieją żadne akcesoryjne lampy do tego modelu. Oprócz tego używanie xenonów bądź LEDów jest nielegalne.

Wielka szkoda, bo te żółte światło strasznie szpeci motocykl :(

Rozumiem, że inne, nowe modele motocykli, które mają już tego rodzaju światła, posiadają całą instalację, która czyni je legalnymi?
Avatar użytkownika
macieqq
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N gru 22, 2013 12:11 am
Imię: Maciej
Motocykl: CBF1000F
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Glub » Pn mar 27, 2017 8:08 am

w większości ledowe h4 w ogóle nie realizują długich.. odpada. poza tym nie wiadomo jak to świeci. nawet bez homologacji to powinno swiecic jak należy a szczerze w to wątpię. inaczej by nie robili ledowych matrycowych świateł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez goramo » Pn mar 27, 2017 8:23 am

Też chciałem zastąpić h4 odpowiednikiem led, ale:
po 1. Nie ma na to homologacji i jest nielegalne
po 2. Czytałem test, gdzie wyszło, że te zamienniki led wcale nie dają spektakularnych efektów z uwagi na dużą ilość światła rozproszonego i brak wyraźnej granicy odcięcia. Plama jest co prawda jaśniejsza (bardziej białe światło), ale jest rozmyta i poprawa oświetlenia jest niewielka.
po 3. Z uwagi na punkt 2. będzie to mocno świeciło po oczach nadjeżdżającym z przeciwka :thumbdown:

Reasumując dałem sobie z tym spokój.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez raphi » Pn mar 27, 2017 8:37 am

Turos napisał(a):Philips z tego co wiem ma w swojej ofercie homologowaną żarówkę H4 lub H7 LED, ale kosztuje majątek i było to raczej ciekawostką :P

Obrazek
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości