Homologację musi mieć lampa na określone źródło światła. I nie chodzi o typ żarówki H4, H7 tylko o typ emitera tj. żarnik, lampa wyładowcza - ksenon, diody led. Tak więc zgodnie z przepisami nie można montować do innego rodzaju źródła światła niż jest homologowany reflektor. Oczywiście żarówka też powinna mieć odpowiednią homologację. Natomiast jeśli chodzi o samą konstrukcję lampy istotne jest odpowiednie ułożenie co do milimetra na trzonku żarówki źródła światła. Odchylenie od tego położenia powoduje nieprawidłowe skupianie wiązki światła. Również istotna jest sama jakość żarówek. Homologowane żarnikowe żarówki H4 lub H7 np te o podwyższonej mocy mają wyższą temperaturę i powodują szybsze zużycie odbłyśnika w kloszu reflektora.
Osobiście próbowałem tych o podwyższonej wydajności( dokładnie Żarówki Osram H7 Night Breaker Unlimited +110% ) i mimo że jedna kosztowała 70 zł to efekt nie był dla mnie zadowalający.
Zdecydowałem się na LED-y H7 i droga wreszcie jest przed motocyklem oświetlona. Co prawda bez sprzętu diagnostycznego, ale uważam że żarówki na tyle dobrze skupiają strumień światła że nie powoduje oślepienia nadjeżdżających z przeciwka. Co więcej, bez demontażu kontrola nie jest w stanie stwierdzić że są to led-y (zastosowałem te o temperaturze barw 4300K), gdyż rozświetlają się natychmiast, podobnie jak żarnikowe. W przypadku ksenonów sposób zaświecania i świecenia jest na tyle charakterystyczny że od razu wiadomo że nie są to żarówki żarnikowe.