Kolega Kurman ma 1000-ca, więc mu nie mieszajcie jakimiś plastikami...
Tam nie ma żadnych plastików (tak jak w 600-tce).
Żeby dostać się do zębatki trzeba:
1. Zdjąć cięgno zmiany biegów z wielowpustu - warto zapamiętać jak było założone, żeby potem ustawić takie samo położenie (jest tam znacznik). Jak potem założy w innym położeniu, to dźwignia zmiany biegów będzie wyżej lub niżej (w zależności w którą stronę przekręci położenie na wielowpuście).
2. Wykręcić śrubę trzymającą łącznik cięgien zmiany biegów i zdemontować łącznik. Trzeba to zrobić, bo inaczej łącznik ten nie przekręci się na tyle aby zrobić miejsce dla zdjęcia pokrywy.
3. Odkręcić śruby siłownika sprzęgła. Nie odkręcać przewodu do siłownika!
4. Wyjąć siłownik sprzęgła, (nie odkręcać od niego przewodu!, jak jest wyjęty, to nie wciskać klamki sprzęgła!). Przy wyjmowaniu siłownika uważać na uszczelkę - pod siłownikiem będzie papierowa uszczelka, którą łatwo rozerwać. Jednakże bez paniki - nawet jak się lekko uszkodzi, to nic tam nie będzie cieknąć.
5. Pod siłownikiem będzie trzpień - taki długi pręt, który przechodzi wgłąb silnika przez całą skrzynię biegów - trzeba go wyjąć.
6. Odkręcić śruby pokrywy z wytłoczoną rozpiską zmiany biegów - nie jest plastikowa, a aluminiowa
7. Zdjąć tę pokrywę z pinu ustalającego
8. Pod pokrywą będzie jeszcze metalowy dystans o kształcie jak krawędź pokrywy. Przy zdejmowaniu pokrywy ten dystans wypadnie. Potem przy zakładaniu trzeba go odpowiednio włożyć - pasuje tylko w jednym położeniu
No i już.
Zębatka na wierzchu!
Można się zabrać za czyszczenie obudowy i okolic zębatki.
Nie ma za co.