Pt cze 30, 2017 1:39 pm
- Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane są oringi NBR, czyli z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego. Są elastyczne, dobrze pracują w temperaturach od -40°C do +100°C, działają w kontakcie z olejem czy benzyną, ale nie są odporne na płyn hamulcowy.
- Oringi VMQ są wykonane z silikonu, odporne na temperaturę przekraczającą 200°C i większość agresywnych środków chemicznych, ale bardzo łatwo się ścierają. Ponieważ nie wpływają na zapach i smak żywności, są wykorzystywane w przemyśle spożywczym.
- Z kolei oringi EPDM, czyli z kauczuku etylenowo-propylenowo-dienowego, są bardzo długowieczne, ale nie wytrzymują kontaktu z benzyną czy olejami. Często montuje się je w sprzętach AGD.
- Oringi FPM są niepalne, wykorzystuje się je w samolotach i fabrykach, gdzie indziej sprawdzają się PTFE (teflonowe – bardzo twarde). Łącznie jest kilkadziesiąt rodzajów oringów o specyficznych właściwościach i w zasadzie każdy wymaga odpowiedniego smarowania.
Pt cze 30, 2017 6:09 pm
Pt cze 30, 2017 6:38 pm
So lip 01, 2017 1:38 pm
Dworzi napisał(a):Jeżeli rozmawiamy już o rozpuszczaniu uszczelnień łańcucha jakimiś specyfikami to czuję się zobowiązany obalić mit, który zabrania czyszczenia łańcucha WD-40.
Dowód: https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0
Oczywiście muszę dodać, że WD-40 jest świetnym penetratorem, a co za tym idzie dobrze rozpuszcza stary smar i brud na nim osadzony, ale nie ma żadnych właściwości smarnych ze względu na to że szybko odparowuje.
N lip 02, 2017 4:46 pm
Śr lip 05, 2017 7:47 am
Wesoły Dyzio napisał(a):Olejarka może i prosta, ale jej montaż to już więcej zabawy niż z innymi. A najbardziej "podobało mi się" zamontowanie zbiorniczka na amortyzatorze. Po prostu cud techniki. To już u Ciebie lepiej to jest zamontowane.
Śr lip 05, 2017 8:30 am
Śr lip 05, 2017 9:06 am
Pt lip 07, 2017 9:20 pm
So lip 08, 2017 6:39 am