Problem z uruchomieniem silnika

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez leszek_b1 » Wt sie 01, 2017 11:23 am

Cześć
Od kilku dni nie mogę uruchomić mojej Hondy CBF 1000 2006 r.
Zimą były wymienione świece, wyregulowane zawory, wymieniony akumulator. Motocykl stał w garażu przez tydzień i zaprezentowałem go rodzinie podczas imprezki. Ktoś poszedł i przypalił delikatnie gumę w garażu podczas gdy ja biesiadowałem. Zauważyłem to po imprezie. Uruchomiłem silnik, który popracował przez kilka sekund i zgasł. Po wielokrotnych próbach strzelił z jednego wydechu i koniec. Podładowałem akumulator, sprawdziłem bezpieczniki pod kanapą, zdjąłem jedną fajkę i sprawdziłem czy jest iskra na pierwszym cylindrze - jest. Mechanik ma czas dopiero w przyszłym tygodniu. Nie mam zielonego pojęcia co mogło się stać i co jeszcze sprawdzić. Klucza do świec nie mam, żeby je wyjąć i sprawdzić czy się zalał...???
leszek_b1
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pt mar 21, 2014 6:19 pm
Lokalizacja: Szynczyce, okolice Pitrkowa Tryb.
Wiek: 60
Imię: Leszek
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez zbyhu » Wt sie 01, 2017 1:20 pm

Na moje oko świece dostały po dupie i się zalał.
Skoro ktoś odpalił go na krótko, to już musiały być okopcone elektrody od pracy na ssaniu.
Potem Ty odpaliłeś, zgasła - okopcone i mokre elektrody już nie dały rady. Dalsze kręcenie zalało silnik.
Litrowe CBFy są dosyć czułe na takie rzeczy.

Może to mało profesjonalna metoda, ale najmniej problematyczna - odpalić z dużej góry na pych ;). Po potężnym zalaniu u kumpla tylko to zadziałało, mimo, że godzinę walczyliśmy z wymianą świec. Na świeżych świeczkach też nie zagadała. Dopiero duża góra i drugi zjazd przywróciły silnik do życia.

Bardziej profesjonalnie to właśnie wymienić świece na nowe i na pełnym aku próbować, czy zapali. Może przewietrzanie cylindrów by się też przydało.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez Avalon » Wt sie 01, 2017 1:54 pm

Jeśli się nie mylę, to gaz do dechy przy uruchamianiu silnika daje możliwość "przewietrzenia" silnika, bo wtryski wtedy nie podają paliwa.
Czy jakoś Tak :)
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez belial2571 » Wt sie 01, 2017 9:58 pm

Ostatnio przerabialem ta procedure. W instrukcji uzytkownika jest to opisane. Moj akumulator mimo, ze byl naladowany na full nie dal rady. Podlaczylem kablami z Aku samochodu (nie wlaczony) I bez problemu tak jak w instrukcji uruchomilem Moto.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
belial2571
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr cze 24, 2015 8:35 am

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr sie 02, 2017 7:08 am

Avalon napisał(a):Jeśli się nie mylę, to gaz do dechy przy uruchamianiu silnika daje możliwość "przewietrzenia" silnika, bo wtryski wtedy nie podają paliwa.
Czy jakoś Tak :)

Bo tak prawidłowo powinno się odpalać silnik po zalaniu. Tylko, że w motocyklu jest "mały" akumulator i szybko siada zanim odpali się silnik.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez Monte Christo » Cz sie 03, 2017 10:15 am

belial2571 napisał(a):Ostatnio przerabialem ta procedure. W instrukcji uzytkownika jest to opisane. Moj akumulator mimo, ze byl naladowany na full nie dal rady. Podlaczylem kablami z Aku samochodu (nie wlaczony) I bez problemu tak jak w instrukcji uruchomilem Moto.

Sent from my XT1580 using Tapatalk

Co to znaczy, że bym naładowany na full? Ja już to kiedyś przerabiałem.
Gdyby był naładowany na full, czyli np. 13,8 V na zaciskach to by odpalił bez problemu. Mój problem polegał na tym, że akumulator nie trzymał napięcia, schodził gwałtownie poniżej takiego napięcia, jakie potrzebował rozrusznik do zakręcenia i tyle. Może u Ciebie jest podobnie.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez leszek_b1 » Pn wrz 11, 2017 9:40 pm

Kurcze, zapomniałem podziękować za wszystkie rady. Doładowałem akumulator. Kupiłem nowe świece. "Przewietrzyłem" silnik, postał około 2 godzin i przy drugiej próbie zapalił. Wielkie dzięki!
leszek_b1
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pt mar 21, 2014 6:19 pm
Lokalizacja: Szynczyce, okolice Pitrkowa Tryb.
Wiek: 60
Imię: Leszek
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości