Glub napisał(a):Skoro sprzęgła w dct są sterowane cisnieniem oleju. To mysle ze za kilka lat mozliwe by bylo sterowanie tymze cisnieniem elektronicznie kontrolowana klamka sprzęgła. Takie clutch by wire, skoro ride by wire juz jest i z hamulcami tez podobne numery honda od dawna wyczynia.
Wtedy Honda stworzy skrzynie idealną dwa w jednym.
Jeżeli już opierać się na technologii i urządzeniach, to wystarczy nawet elektroniczny tempomat motocyklowy. Ustawienie np. 8-9 km/h i na ósemce ładnie kręci się ze stałą prędkością.
Chociaż bodajże KTM zapowiedział niedawno wprowadzenie w najbliższych latach elektrycznego motocykla z wielostopniową przekładnią jak w silniku spalinowym i... manualnym sprzęgłem. Victory Empulse TT już to posiada zresztą, pewnie zatem w DCT to też nie byłby problem.
klemens napisał(a):Akurat wolne slalomy i ósemki afryka dct wykonywała bajecznie i o wiele płynniej niż mój ktm, na przykład.
Ale może jestem jakoś wyjątkowo uzdolniony...
Z pewnością lata praktyki w siodle i do tego jeszcze doświadczenie w off-road robią swoje. Tylko pozazdrościć.
Bez wątpienia, o wiele łatwiej toczyć się na ósemce ze stałą prędkością bez gazu jak w manualu niż jeszcze manipulować gazem i tylnym hamulcem nożnym, zwłaszcza mając egzaminatora u boku.