Glub napisał(a):No to cie zmartwie ze moja nc700x dct ma 52 kuce wbite w dowodzie... Natomiast instrukcja czy karta gw nic nie wspomi a na ten temat.
Czyli wszystko się zgadza. Już poprawiłem omyłkę (38 kW/48 KM) w poprzednim poście, bo przy 700X z DCT miało być 38 kW/51 KM (albo 52 KM - różnie podają). Inna rzecz, czy w dowodzie masz wbite 38 kW czy 52 KM. W dowodzie rejestracyjnym moc podawana jest w kilowatach a nie koniach mechanicznych:
Z tego, co widzę na awatarze, masz model 2012-2013 ze srebrnym malowaniem silnika i C-ABS. Ciekawe czy NC700X DCT z 2013 (model 2014) z czarnym malowaniem silnika i bez C-ABS też miały moc 38 kW?
Jeśli dobrze zrozumiałem, począwszy od 2013 r. wszystkie wersje NC700 mają po 48 KM, żeby dostosować się do nowej kategorii prawo jazdy A2. Została ona wprowadzona w styczniu 2013 r. Chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby pierwsze sztuki X z 2013 r. zachowały jeszcze 38 kW. W każdym razie te z 2012 r. nie były jeszcze blokowane.
W USA Honda cały czas oferuje NC700X z mocą 38 kW, bo tam nie ma kategorii A2. NC750X i modeli z serii "S" i Integra nie ma tam w sprzedaży.
A na forum angielskim zastanawiali się nawet, jak odblokować te wersje NC700 z A2, żeby osiągnęły pierwotne 51KM. Podobno inne mapy wtrysku w ECU i dodatkowa "wkładka" w przewodzie dolotowym powietrza odpowiadają za ograniczenie moc silnika 670 cm3 do 35 kW.
Niestety mimo iż posiadam wersję S DCT, to niższa moc nie występuje tylko w dowodzie Świadczy o tym także informacja na wężu doprowadzającym powietrze do przepustnicy od obudowy filtra powietrza... Bazując na informacjach z hiszpańskiego i francuskiego forum jest to typowa modyfikacja: Z informacji wynika, że bez zmiany ECU da się odczuć same pozytywne konsekwencje tego zabiegu - wzrost prędkości maksymalnej o 11 km/h lepszą elastyczność, ale też podobno ledwie odczuwalny słabszy "dół". Inna sprawa, że większość ma już filtry K&N więc zwiększenie przepływu może być lepiej odczuwalne. Najlepiej byłoby zmierzyć moc przed i... po modyfikacji - choćby tak