Witam !
Ze względów na słabą kompresję w CB600 z 98r. f3 silnik chodził jedynie na ssaniu, kompresja była w granicach 8 barów itd.
Postanowiłem wymienić silnik, i udało mi się dostać za tanią kasę silnik f4. Różnią się kilkoma szczegółami, ale generalnie większość pasuje między sobą. F4 było bez kap i miski olejowej oraz sprzęgła, niektóre czujniki inaczej były mocowane, ale udało się to jakoś poskładać.
Aktualnie silnik odpala niestety mam problem, ponieważ w tym również pokazuje słabą kompresję, ale dawno nie był odpalany i jeszcze dobrze nie pochodził. Problem jest taki że ten tez musi działać na ssaniu, ale podejrzewam kwestię gaźników.
I tu kwestia serwisowa w książce serwisowej hondy w f3 gaźniki mają dyszę: 1/4 #100 2/3 #102 , a w f4 1/4 #108 2/3 #110.
Również dysze do regulacji składu jako podstawa w f3 wynosi 1 3/4, a w f4 2 3/8.
Pytanie czy ogólnie mogę wstawić gaźnik z f3 do f4 i czy w tym wypadku wystarczy zamienić dysze na większe i kwestia jakie ustawienie powinno być na gaźnikach ??
Z góry dzięki za pomoc !