Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Pn cze 04, 2018 9:29 am
Cześć, zakupiłem CBF600. Moto ma 33 tys. przebiegu i jest z 2004 roku. Wszystko gra i buczy, jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju. Odpala bez problemów, zarówno na zimnym i ciepłym silniku. Moto jest po synchronizacji gaźników. Rzeczywiście ładnie się wkręca na obroty, jednak zauważyłem, że jest problem z niskimi obrotami.
Czasem gdy silnik pracuje na neutralnym biegu, to po lekkim i nagłym odkreceniu manetki potrafi zgasnąć - oboty się podnoszą i opadają. Dodatkowo podczas jazdy, gdy silnik jest na niskich obrotach przez chwilę się dławi. Trochę się pobawiłem i najbardziej jest to widoczne gdy jadę na biegu bez dodawania gazu i nagle odkręcę manetke - silnik zwieksza obroty dlawiąc się i dopiero po chwili płynnie przyspiesza.
Co to może być?
Pn cze 04, 2018 11:09 am
Sam robiłeś synchronizację gaźników? Przy okazji były czyszczone i sprawdzane?
Czy była taka sytuacja przed serwisem gaźników?
Pn cze 04, 2018 11:42 am
Turos napisał(a):Sam robiłeś synchronizację gaźników? Przy okazji były czyszczone i sprawdzane?
Czy była taka sytuacja przed serwisem gaźników?
Nie, robił ją poprzedni właściciel.
Pn cze 04, 2018 12:47 pm
Jakieś faktury lub paragony na to? Dawno to rrobił? Sam czy w warsztacie? Czy tylko regulacja, czy były czyszczone?
Cóż, ja osobiście zawsze robiłem pełny serwis po zakupie. jakoś nie mam zaufania do sprzedających i ich opowieści co robili, zwłaszcza do handlarzy... Robiłem zawory, gaźniki, wymieniałem wszelkie płyny i filtry (olej, olej w lagach itp) świece i przejrzenie przy okazji wszystkiego co się da, aby mieć pewność na czym się jeździ.
Dławienie to oznaka gaźników lub jakiś nieszczelności - może jakieś "lewe" powietrze zasysa? A może filtry już są zapchane i za mało go wpada? Wróżenie z fusów.
Pn cze 04, 2018 1:01 pm
Turos napisał(a):Jakieś faktury lub paragony na to? Dawno to rrobił? Sam czy w warsztacie? Czy tylko regulacja, czy były czyszczone?
Cóż, ja osobiście zawsze robiłem pełny serwis po zakupie. jakoś nie mam zaufania do sprzedających i ich opowieści co robili, zwłaszcza do handlarzy... Robiłem zawory, gaźniki, wymieniałem wszelkie płyny i filtry (olej, olej w lagach itp) świece i przejrzenie przy okazji wszystkiego co się da, aby mieć pewność na czym się jeździ.
Dławienie to oznaka gaźników lub jakiś nieszczelności - może jakieś "lewe" powietrze zasysa? A może filtry już są zapchane i za mało go wpada? Wróżenie z fusów.
To nie był handlarz, synchronizację robił klubowy mechanik, pokazywął mi filmik.
Czyli musze oddać do specjalisty. Dzieki za sugestię.
Pn cze 04, 2018 6:15 pm
Czy pęknięcie widoczne na foto może powodować dławienie o którym pisałem wcześniej?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pn cze 04, 2018 6:18 pm
Jeśli jest na wylot, to oczywiście, że może.
Zasysa lewe powietrze, zmieniając skład mieszanki trafiającej do cylindra.
Pn cze 04, 2018 6:49 pm
tak, to jest na wlocie do gaźnika, zatem może powodować dławienie.
Pn cze 04, 2018 7:37 pm
Jak się nazywa w takim razie ta część?
Wt cze 05, 2018 5:29 am
Króciec ssący (pomiędzy gaźnikiem a airboxem).
(Bo jest jeszcze między gaźnikiem a cylindrem).
Wymienić należy komplet wszystkich 4 szt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.