Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
So cze 09, 2018 5:50 am
kolega ma się zająć moim motocyklem, ten co startuje w motocrossie i ostatnio w trialu.
Obniżyłem na początek motocykl o około 2mm od fabryki, a 3 mm od tego co miałem na przednich lagach. Może zmieni się nieco środek ciężkości, kąt natarcia powietrza na owiewki itd. Po 10godz dziś ruszam, a kolega w weekend ma się moim moto przejechać i ewentualnie zacząć strojenie
N cze 10, 2018 4:08 pm
Słuchajcie, dziś pędziłem 200km/h i honda szła jak po sznurku!!!
Znam chyba przyczynę i tu prośba do Wszystkich(tych co maja problem taki jak ja i ci co go nie mają).
Ja waże 73kg i tył motocykla nie jest tak opadnięty że kąt nachylenia moto jest nieodpowiedni i stąd takie zachowanie motocykla.
Dziś jechałem z małżonką, lekka bo 50kg ale moto przysiadło i problem znikł jak za magiczna różdżką!!!
Teraz sobie przypominam, że 2 lata temu skręcałem tylny amortyzator na sprężynie o 2 ząbki i chyba wtedy to się zaczęło.
Czy osoby które mają problem z bujaniem przy około 170km/h moga podac swoją masę ciała(dobrowolnie zgodnie z RODO) a osoby u których prąblem nie występuję, bądź przy wyższych prędkościach mogą podać swoją,że naprzykład waża 100kg i wiecej?
bo może z niedociążeniem tyłu problem a nie z miekkim przodem.
N cze 10, 2018 6:31 pm
Może najpierw odkręć te dwa ząbki i przejedź się jeszcze raz.
Wt cze 12, 2018 4:06 am
W kasku i ciuchach ważę pewnie ok. 100 kg, nie jeżdżę z pasażerem. Mam 188cm wzrostu jeśli to może mieć jakieś znaczenie. Przy każdej prędkości motocykl prowadzi się jak należy.
Wt cze 12, 2018 5:59 am
Dzięki. za foto i za swoje wymiary. Chyba problem w dociążeniu tyłu jednak.Znajdę chwile i jak pogoda pozwoli to zaczne dalsze testy robić.
Pozdrawiam
Wt cze 12, 2018 6:14 am
Zapomniałem dodać że motocykl stał na bocznej stopce.
Jeszcze przód
[URL]https://photos.app.goo.gl/rc8pemDUyPtwGtKY7
https://photos.app.goo.gl/pyAtJVUHVYCEauPu7[/URL]
pozdrawiam
Marcin Jan
N cze 17, 2018 8:43 pm
Będąc w ASO widziałem takiego litra z tak ustawionym przednim zawieszeniem.
https://drive.google.com/file/d/1dpCZ4C8Zni9o7mNQQEiaifM_uKKLQm0o/view?usp=drivesdkpozdrawiam
Marcin Jan
Śr cze 20, 2018 1:22 pm
Nocny-dzieki za odpowiedzi i fotki.
Moja od tygodnia cbf ma skręcone na maksa z przodu sprężyny-jak ta czarna cbf z serwisu.
U mnie nadal buja ale co ważne, przejechał się nią w końcu mój kolega co śmiga w motokrosie i trialu. Raz że stwierdził, że troche za miękkie zawieszenie z przodu, dwa-on na mojej leciał 220km/h i dopiero lekko moto wężykowało(kolega waży 85kg), na trasie zamieniliśmy się znów motorkami i mi już przy 170km/h bujało, czyli tak jak zawsze. pozniej zmiękczyliśmy przód i jemu pojawiły się te falowania na kierownicy. Kolega stwierdził, że jest za miekkie zawieszenie i będziemy dorabiac nowe te tuleje co są na górze nad sprężynami. Mam nadzieję że bedzie dobrze a i wielu z Was to pomoże.
Pozdrawiam
So sie 18, 2018 3:04 pm
Problem rozwiązany. Tuleje nie pomogły, ale przeszperałem internet i problem pokazał się w tylnym zawieszeniu(rady innych by przestawić napięcie sprężyny w tylnym amortyzatorze), przestawiłem o 2 ząbki aby nie grzebać kolejne razy i 200km/h jeżdze bez żadnych problemów, także jestem bardzo zadowolony z mojego moto.
Info zamieszczam dla innych kolegów co mają / mieli podobne problemy z wężykowaniem.
Pozdrawiam
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.