przez odyniec » Wt lip 31, 2018 9:21 am
Hej,
Wczoraj wykonałem większą analizę olejów do CBF1000. Idąc tym co zaleca producent SAE 10W30, znalazłem kilka olejów które pasują do Hondy.
Karty charakterystyki...i okazało się że na przykład Castrol to nie jest taki dobry olej jak myślałem...
[ olej ] [ Gęstość ] [ Lepkość 40 C ] [ Lepkosc 100 C ] [ Temp. Zapłonu ] [ Wskaźnik lepkości ] [ Temp. płynięcia ] [ Zaw. Popiołu ]
10W30
[ Castrol Power 1 Racing 4T 10W-30 ] [ 0,854 ] [ 64 ] [ 10 ] [ 209 ] [ 155 ] [ ] [ 1,10% ]
[ Repsol Moto Supersport 4T 10W30 ] [ 0,85 ] [ 65 ] [ 10,7 ] [ 218 ] [ 155 ] [ -33 ] [ 0,80% ]
[ Valvoline SynPower 4T SAE 10W-30 ] [ 0,854 ] [ 66,1 ] [ 10,9 ] [ 239 ] [ 151 ] [ -36 ]
[ Motul 7100 4T 10W-30 ] [ 0,859 ] [ 73,7 ] [ 11,4 ] [ 228 ] [ 147 ] [ -33 ] [ 0,84% ]
10W40
[ ELF MOTO 4 ROAD 10W40 ] [ 0,874 ] [ 97,1 ] [ 14,6 ] [ 230 ] [ 156 ] [ -33 ]
[ Shell Advance 4T Ultra 10W-40 ] [ 0,858 ] [ 90,2 ] [ 14,2 ] [ 230 ] [ 163 ] [ -22 ]
Nie wszystkie dane są dostępne (temp. płynięcia, czy zawartość popiołów), ale takie dane dają jasny pogląd który olej ma lepsze parametry.
Osobiście na podstawie zebranych danych polecam Valvoline bądź Motula 7100 (oba 10W30).
PS. Zauważyłem, że 10W40 mają wyższą wartość lepkości. Owszem dobra lepkość to lepiej trzyma olej...ale to także większa siła potrzebna pompie aby utworzyć dobre ciśnienie oleju, szczególnie z momencie uruchomienia. Także na zimnym (lepkość 40 st.C) lepiej aby była niższa lepkość, natomiast na ciepłym pożądana jest wartość wyższa (lepkość 100 st.C).
Ja stawiam na to co jest w instrukcji obsługi, czyli olej 10W30. Pozdrawiam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.