NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Glub » Pn wrz 03, 2018 7:35 pm

w hondzie wiedzą ile zjedzą.
Dziś spotkałem pod teatrem Piotrka Pietrasika [ex motorista teraz w liberty chyba] wskazałm mi pewien trop- jest jeden czlowiek ktory wie wiecej na ten temat niz plaza czy inny mcs. sie odezwe po premierze sobotniej do niego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Kaplan » Wt wrz 04, 2018 12:02 pm

Kaplan napisał(a):Pytanie, czy NC-ek ma odrębną podjednostkę sterującą skrzynią dwusprzęgłową, czy całym układem wtryskowo-zapłonowym oraz zmianą biegów steruje centralny Engine Control Unit (ECU)?


Poczytałem trochę materiały serwisowe i znalazłem odpowiedź na swoje pytanie - w NC-ku mamy wyłącznie komputer centralny, a istnieją dwa rodzaje rozwiązań w zależności od modelu:
1/ wersja SA/XA, czyli manual, posiada tzw. Engine Control Module (ECM), sterujący całym układem wtryskowo-zapłonowym, HISS, ABS itp.;
2/ wersja SD/XD, czyli DCT, posiada tzw. Power Control Module (PCM), który zawiera w sobie zarówno wspomniany wyżej ECM, jak i sterowanie automatyką zmiany biegów (Transmission Control Module, TCM).
Zatem wymiana komputera DCT w tym motocyklu, to tak naprawdę wymiana jednego modułu, "serca" zarządzającego całym układem (nie tylko skrzynią) - są części a nawet zestawy na eBayu. To jest przykładowy do Dual Clutch Transmission: https://www.ebay.com/itm/HONDA-NC700-NC ... hQ&vxp=mtr

Glub napisał(a):Honda tez nie wie...


No i tu jest pytanie, na ile serwis postępował zgodnie z podręcznikiem napraw Honda NC. Zawiera on obszerny rozdział poświęcony skrzyni DCT wraz ze szczegółową tabelą możliwych błędów oraz metod diagnostyki i napraw (dział 12, s. 356 i n.). Każdy dealer powinien go mieć, wersja anglojęzyczna dostępna jest w sieci: http://www.motorussia.ru/docs/138-servi ... -nc700.pdf
Sprawdźcie może, które z pozycji opisanych w tabeli na str. 370-374 najbardziej odpowiadają awariom w Waszych motocyklach (kolumna 3 od lewej: "Symptom/Fail-safe function"). Przy każdej pozycji w kolumnie nr jest podany tzw. "Function Failure" (możliwe przyczyny awarii), a w pozostałych kolumnach m.in. "Diagnostic Trouble Code" (DTC) i odnośniki do części podręcznika z metodami diagnozowania usterki. Wszystko jest ładnie ponumerowane i opisane w krokach, z tym że roboty ze sprawdzaniem, zwłaszcza elektryki (wartość napięcia, odłączanie przewodów itp.), naprawdę sporo.
Nie zdziwiłbym się, jakby serwisy nie zagłębiały się w to za bardzo. Zresztą poczytajcie sami, ile tego jest. Możliwych punktów awarii całe mnóstwo - może być to PCM, silnik zmiany biegów, czujniki i wiele, wiele innych.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez BRFranio » Wt wrz 04, 2018 7:29 pm

Cześć Kapłan dzięki za wyczerpujące informacje, tak jak piszesz wiem że można kupić sama jednostka na alledrogo jest nawet za 200zł ale ja nie mam dalej pewności czy jak kupię to będzie wszystko ok nikt nie potrafi lub nie umie przeprowadzić diagnozy NC.
BRFranio
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Śr sie 29, 2018 7:41 pm
Motocykl: HONDA NC700 DCT S
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Kaplan » Cz wrz 06, 2018 4:02 pm

BRFranio napisał(a):Cześć Kapłan dzięki za wyczerpujące informacje,


Tak w sumie to przez "l" a nie przez "ł" - nie jestem duchownym... :msn-wink: :biggrin:

BRFranio napisał(a):tak jak piszesz wiem że można kupić sama jednostka na alledrogo jest nawet za 200zł ale ja nie mam dalej pewności czy jak kupię to będzie wszystko ok


Serwisy prawdopodobnie nie mają takich modułów na miejscu, co wyklucza eksperymentowanie, tylko trzeba je zamawiać a to nie jest tani interes... Trudno o 100% pewności, że to pomoże, bo bez sprawdzenia w praktyce się nie obejdzie. Z drugiej strony wymiana komputera to - jak się wydaje - ostateczność, chociaż tzw. "Faulty PCM" to jedna z najczęściej wymienianych przyczyn usterek w podręczniku, który podlinkowałem wyżej.
Najważniejsze pytanie jest takie, na jakiej KONKRETNIE podstawie ustalili, że to właśnie elektronika nadaje się do wymiany - jakieś kody błędów, komunikaty z urządzenia diagnostycznego Hondy? Jeśli to tylko gdybanie, to rzeczywiście ryzyko jest spore.
Jeżeli chciałbyś kupować jednak używkę z aukcji, to trzeba też zwrócić uwagę na rodzaj PCM, bo prawdopodobnie są co najmniej 4 wersje dla NC z DCT: 1/ wersja dla 700 z lat 2012-13 (ze starym typem wyświetlacza); 2/ wersja dla 700 z końcówki 2013 r. ale modelu 2014 (bez C-ABS i z nowym typem wyświetlacza oraz z nowym oprogramowaniem sterującym DCT); 3/ wersja dla 750 z lat 2014-15 i 4/ wersja dla 750 Euro 4 (2016 i dalej). W takim przypadku sprawdź dokładnie, jaki jest model Twojego motocykla z rocznika 2013 - czy przed zmianami czy po zmianach.

BRFranio napisał(a):nikt nie potrafi lub nie umie przeprowadzić diagnozy NC.


Nie wiem, co mogę Ci poradzić. Jeśli nie chcesz ryzykować zakupu i podmiany komputera, spróbuj znaleźć może jakiegoś mechanika motocyklowego ogarniętego w temacie elektryki i elektroniki, daj mu ten rozdział o błędach i diagnostyce DCT z podręcznika serwisowego NC-ka i niech sprawdza po kolei miernikiem, zgodnie z instrukcją, poszczególne elementy:
- czujniki: TP Sensor, TR Sensor, Clutch Line EOP Sensor, CKP sensor, Shift Spindle Angle Sensor, inner/outer mainshaft sensors, front / rear wheel speed sensors (koła, ABS);
- zawory elektromagnetyczne: linear solenoid valves;
- silniczek zmiany biegów (Shift Control Motor) - np. czy działa w obie strony, czy jego zasilacz daje wystarczające napięcie (Shift Control Motor Power Supply inspection);
- przełączniki NDS, AT/MT;
- napięcie na PCM, stan procesora itp.
Sporo z tym roboty, bo każdy z tych elementów może mieć różne usterki (brak napięcia, niskie napięcie itd.), diagnozowane w odmienny sposób, co zostało zresztą opisane w serwisówce. Diagnostyka usterek mechanicznych jak reduktory biegów (Reduction Gear A, B i C), zespół sprzęgieł (Dual Clutch assembly), bęben zmiany biegów (drum shifter), śrubki, wałki, trzpienie itp. to już zabawa w rozbieranie skrzyni biegów (kosztowna i pracochłonna), więc lepiej zdiagnozować najpierw elektrykę jak wyżej, żeby oszczędzić zbędnej roboty i kosztów.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez BRFranio » N wrz 16, 2018 9:45 am

Cześć Glub i co masz jakieś nowe informacje?

Bogus
BRFranio
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Śr sie 29, 2018 7:41 pm
Motocykl: HONDA NC700 DCT S
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Glub » N wrz 16, 2018 10:14 am

Jak na razie żadnych. Jak skończę sezon oddam go do mcsu może oni cos wymyslą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez BRFranio » N wrz 16, 2018 2:56 pm

Cześć ale chodzi mi o twój wpis"w hondzie wiedzą ile zjedzą.
Dziś spotkałem pod teatrem Piotrka Pietrasika [ex motorista teraz w liberty chyba] wskazałm mi pewien trop- jest jeden czlowiek ktory wie wiecej na ten temat niz plaza czy inny mcs. sie odezwe po premierze sobotniej do niego."

Kim jest ten człowiek?

Pozdrawiam

Boguś
BRFranio
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Śr sie 29, 2018 7:41 pm
Motocykl: HONDA NC700 DCT S
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Glub » N wrz 16, 2018 10:05 pm

były szef mechanikow w bylej motoriście jako aso hondy
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez multisync » N wrz 23, 2018 1:57 pm

W miniony piątek doświadczyłem tego samego problemu. Pojawił się po wizycie na myjni samoobsługowej. Wróciłem do domu i chcąc zmienić na N (neutral) przycisk przestał reagować i na wyświetlczpau w miejscu biegów zaczęła pulsować pozioma kreska. Wyłączyłem silnik awaryjnym i po ponownym uruchomieniu wszystko działało normalnie.
Może trzeba zrobić reset ECU?
Obrazek
multisync
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): Pt lip 13, 2018 6:50 pm
Lokalizacja: 100-lica
Wiek: 51
Imię: Marek
Motocykl: ATAS DCT 2018
W siodle: <100 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Lm261 » N wrz 23, 2018 4:24 pm

multisync napisał(a):W miniony piątek doświadczyłem tego samego problemu. Pojawił się po wizycie na myjni samoobsługowej. Wróciłem do domu i chcąc zmienić na N (neutral) przycisk przestał reagować i na wyświetlczpau w miejscu biegów zaczęła pulsować pozioma kreska. Wyłączyłem silnik awaryjnym i po ponownym uruchomieniu wszystko działało normalnie.
Może trzeba zrobić reset ECU?

Ja miałem podobną sytuację po umyciu na myjce działał tylko 1 bieg po krótkiej przejażdżce i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Lm261
Użytkownik
 
Posty: 156
Dołączył(a): So lip 05, 2014 7:41 am
Imię: Mirek
Motocykl: Nc750xde
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości