Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz lut 07, 2019 10:03 am
Główna wiazke hondy od licznika aż do ecm ecu czyli do tylnej lampy bo swoją miałem naprawiana więc założyła nowa żeby wykluczyć kable
Cz lut 07, 2019 10:04 am
Główna wiazke hondy od czachy do lampy tylnej
Cz lut 07, 2019 10:21 am
A wyraźnie napisałem Ci co może być nie tak.
System wywalił konkretny błąd i masz całą procedurę sprawdzania problemu opisaną w tym temacie.
Jeśli przeszedłeś całą procedurę i nie wykryłeś błędu, to znaczy, że uszkodzona jest antena HISS.
Uszkodzenie anteny HISS to może być wada kabli anteny (ma 4 żyły, można je obciąć przy wtyczce i przy antenie, wlutować nowe), a może być uszkodzona sama antena.
Sprawdź to, zanim wymienisz następne przypadkowe elementy motocykla.
Cz lut 07, 2019 3:13 pm
Zbychu położyłem antenę od hornety nic to nie dało... Chyba pastylka w kluczyki lub komp
Pt lut 08, 2019 6:53 am
Sprawdziłeś oznaczenia na antenie, czy to jest dokładnie takie samo urządzenie?
Przejrzałem szybko katalog części zamiennych na stronie Hondy i antena HISS do CBF1000 z roku 2006 jest inna niż do Horneta 900 z tego samego rocznika. Inne oznaczenia, inna cena.
No to musisz znaleźć kogoś ze sprawną CBF1000, podmienić ECM i spróbować zobaczyć, czy na tym ECM (i sparowanym z nim kluczykiem) motocykl będzie chciał działać.
Jeśli Ci się to uda, nie zapomnij owinąć swojego kluczyka folią aluminiową (grubo), żeby nie zakłócał sygnału z drugiego kluczyka. Bo przy takiej podmiance masz swój kluczyk w stacyjce (bo wycięcie ząbków kluczyka pasuje do stacyjki), a obcy kluczyk (ten sparowany z podmienionym ECM) robi za odblokowanie HISS.
Pt lut 08, 2019 4:13 pm
znalazłem handlarza 100 km od mojego domu co ma cały zestaw stacyjka komp antena itp. cbf 1000 abs 2006 rok
Pojade do niego prawdopodobnie w przyszłym tyg ale ja wpadłem na pomysł taki ze: odłacze swojego kompa ecm wepne jego
następnie odepne zasilanie mojej stacyjki i wyjme kluczyk, nastepnie wepne w instalacje jego stacyjke z kluczykiem.
odkrece antene od stacyjki mojej i przyłoze ja do stacyjki tego Pana. ( w celu sprawdzenia czy moje jest ok)
A swoj kluczyk zostawie z dala od motocykla.
Bedzie git ??
aha antena musi byc przykrecona do półki (łapie mase?) czy tylko wazne zeby była w stacyjce ?
So lut 09, 2019 9:15 am
Powinno być ok.
Ale to co, zataszczysz cały swój motocykl do tego handlarza?
Elementami sparowanymi ze sobą są ECM i kluczyk. Antena nie jest sparowana z ECM, ale ona może być uszkodzona. Więc wystarczy podmienić te 3 elementy i HISS powinien się odblokować. Oczywiście podmiana samej stacyjki też może ułatwić sprawę.
Wt lut 12, 2019 6:06 pm
Tak już mam go uszykowanego do podróży na przyczepce tylko czekam kiedy będę mógł ruszyć do niego bo czasu brak a on pracuje tylko do 16 w tygodniu więc muszę poczekać na zmianę nocna albo popołudniowa w pracy.
Aha czyli kluczyk i ecu podmienić na początek. Mam jeszcze jedną możliwość za 200 zł sparowanie kluczyka do mojego ecu ale nie daje 100 procent gwarancji że hiss ruszy bo nie wiem co padło w moim a zestaw kosztuje 500zl bez ryzyka co radzisz?
Wt lut 12, 2019 7:28 pm
Stała się dziwna rzecz, ręce opadają. Poszedłem przelutowac kable od anteny hiss, mówię może to jeszcze robi problem. Zrobiłem to, następnie złożyłem antenę, przykręciłem śrubki, włożyłem kluczyk i podłączyłem aku. Słucham, a tu pompa paliwa ożyła. Mówię sukces w końcu, jeb.... kable były przyczyną. Słyszę, że pompa ciągnie na pusto rozłączyłem aku, wlałem paliwo i zadowolony podłączam aku, a tu ku... dupa, już nie działa hiss. Teraz mruga inaczej. Ręce mi opadły i poszedłem wkurw..... do domu na browara. Podsyłam link do migania innego, 3 szybkie 1 wolny. Co to za gówno znów jest?
https://youtu.be/gI4Mw6sgpa4
Śr lut 13, 2019 6:31 am
To dalej są dwa szybkie i dwa wolne!
Ten sam błąd.
Czyli zapewne znalazłeś problem.
Być może przelutowane kable obciąłeś za daleko od uszkodzenia i dalej jest któryś nadłamany, tylko po przelutowaniu na chwilę złapał sygnał. U mnie motocykl pracował i przy ruchu kierownicą gasł, bo HISS raz łapał raz tracił połączenie na załamaniu kabla.
Spróbuj jeszcze raz. A jak obciąłeś kable już przy samej antenie czy wtyczce i się nie da obciąć więcej, to po prostu kup samą antenę HISS, byle miała identyczne oznakowanie jak Twoja.
Co do kodowania nowego kluczyka - do tego potrzebny jest sprany system HISS. Bez komunikacji z anteną tego nie zrobisz. Nie wspominając o tym, że przy sprawnym układzie możesz to zrobić sam mając sprawny kluczyk przy użyciu procedury z serwisówki, zupełnie za darmo.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.