Testerem na pewno warto sprawdzić. Jak zmieni kolor, to ewidentnie uszczelka, ale jak nie zmieni, to wcale nie znaczy, że uszczelka jest ok. Miałem tak u siebie w dieslu. Jak sprawdzałem na wolnych obrotach to nic nie wykazywało, a na autostradzie wywalało płyn i finalnie wyszło, że jednak uszczelka puszcza, ale dopiero w trakcie jazdy gdy turbina daje ciśnienie.
W wolnossącym powinno wykazać uszczelkę już na wolnych, jeśli ją "wydmuchało"
https://www.youtube.com/watch?v=K4qGkE3sOM8Ja jednak skłaniam się do niedrożnego układu chłodzenia. Tak jakby na dużym obiegu nie chciało chodzić i ciągle mieliło płyn na małym. Nie wiem jak u Ciebie w litrze, ale jeśli czujnik jest w chłodnicy, to wszystko by się na to składało.
U szwagra w civicu też miał problemy z chłodzeniem i puchnącymi wężami, do momentu wymiany chłodnicy. Wtedy nagle wszystkie problemy z chłodzeniem ustały.