Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Problem z ładowaniem

Śr wrz 04, 2019 3:58 pm

Cześć. Od roku jestem właścicielem Hondy CB900F2 Boldor z 82r. Borykam się z problemem ładowania. Staram się poradzić z tym sam. Byłem w jednym warsztacie, ale to zlali, bo liczą na łatwą kasę. Sprawa wygląda następująco. Na wolnych obrotach ma poniżej 12V ładowania, na wyższych dochodzi do 14V. Czyli nisko. Jak tylko zapalę światła ładowanie leci na dół na łeb, na szyję. Nie jestem elektrykiem, ale to co umiałem pomierzyłem. Więc jako pierwsze wymieniłem regulator napięcia, potem rotor, bo wg pomiarów wydawał się uszkodzony, następnie szczotki. Próbowałem też rozpinać co się da podczas gdy silnik pracował. Nic to nie dało. Zamówiłem stator i miałbym już alternator cały nowy, ale chińczyk nie przewidział, że musi się gdzieś to zmieścić i reklamowałem. O ile dobrze pomierzyłem stary i nowy, niczym się nie różniły. Może ktoś ma jakiś pomysł, albo elektryka motocyklowego godnego polecenia, czyli cierpliwego i ambitnego w okolicach Wrocławia? Z góry dzięki.

Re: Problem z ładowaniem

So wrz 07, 2019 6:39 am

A ile ma V na wyjściu z altka? Tzn na tych przewodach co dochodzą do regulatora z alternatora prosto

Re: Problem z ładowaniem

N wrz 08, 2019 3:34 pm

10,5V przy obrotach poniżej 2 tys

Re: Problem z ładowaniem

N wrz 08, 2019 8:30 pm

Ale na altku masz prąd zmienny.

https://youtu.be/JqE-Qw0PfF0


Sprawdzenie obwodu ładowania w moto

1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.

Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl

Re: Problem z ładowaniem

Wt wrz 10, 2019 10:46 am

jacekziel napisał(a):10,5V przy obrotach poniżej 2 tys

Ale na samym altku...nie wiem jak u Ciebie ale musiałbyś zlokalizować przewody które wychodzą z altka i idą do regulatora...i przed regulatorem sprawdzić ile jest V

Re: Problem z ładowaniem

Śr wrz 11, 2019 6:37 pm

Właśnie to jest za alternatorem, a przed regulatorem jeszcze.

Re: Problem z ładowaniem

Śr wrz 11, 2019 7:29 pm

Wiem że o zmienny. W dodatku znalazłem instrukcję i w/g niej to jest ok. Pytanie dlaczego mimo trzeciego regulatora jest kiepskie ładowanie akumulatora
https://boldorclub.nl/wordpress/wp-cont ... CB900F.jpg

Re: Problem z ładowaniem

Cz wrz 12, 2019 8:08 am

Z tego co mi wiadomo, powinno być około 25 - 30 V na alternatorze na wolnych. Jeśli masz 10V, to wydaje mi się trochę za mało. Na wyższych obrotach ( około 5 tyś) powinien dawać jakieś 70V. Musisz sprawdzić czy na wszystkich kablach alternatora daje takie samo napięcie.

Re: Problem z ładowaniem

Cz wrz 12, 2019 1:50 pm

10,5 V przy 2000obr/min to zdecydowanie za mało.
W Twoim przypadku regulator nie jest przyczyna braku ładowania.

Re: Problem z ładowaniem

Cz wrz 12, 2019 4:12 pm

Jeśli komuś z Was zechciałoby się zerknąć:
http://www.kabalis.com/SuperMagna/CB900 ... arging.pdf

273 strona jest napisane, że powinno być 8 do 10V nie napisali przy jakich obrotach
Odpowiadając na pytanie: Tak, na wszystkich trzech żółtych przewodach jest tyle samo

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi ;)
Odpowiedz