tłumik cbf 1000 po lifcie

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

tłumik cbf 1000 po lifcie

Postprzez trycha007 » Pt wrz 13, 2019 12:04 pm

Witam.... szukam nowszej wersji CBF 1000 po 2011 roku i mam pytanie co do tłumika....jest tam jakiś taki z cięgnami i podobno z silniczkiem czy coś takiego. większość widziałem jest zmieniona na akcesoryjne, wie ktoś może czemu? te oryginalne są złę? czy chodzi tylko o wygląd i brzmienie....pozdrawiam
trycha007
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn maja 07, 2018 5:56 am
Imię: piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: >300 kkm

Re: tłumik cbf 1000 po lifcie

Postprzez Grzesiob » Pt wrz 13, 2019 7:13 pm

Wygląd i brzmienie. Ten oryginalny dźwiękowo za bardzo przyzwoity. No i akcesoryjny sporo mniej waży.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: tłumik cbf 1000 po lifcie

Postprzez trycha007 » So wrz 14, 2019 6:46 am

ok dzięki...pozdro
trycha007
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn maja 07, 2018 5:56 am
Imię: piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: >300 kkm

Re: tłumik cbf 1000 po lifcie

Postprzez Avalon » So wrz 14, 2019 9:08 am

Ale w oryginalnym wydechu modelu SC64 jest zamontowany zawór EXUP (sterowany linkami z serwomechanizmu)

EXUP to skrót od "Exhaust Ultimate Power Valve"
Dodatkowy zawór umieszczony w układzie wydechu motocykla, który kontroluje przepływ spalin przez wydech. Współgra z układem elektronicznym silnika, zmienia swoje położenie w zależności od obrotów i obciązenia, dopasowując ciśnienie w układzie do optymalnych warunków pracy.

Układ za pośrednictwem silnika elektrycznego i linki/linek sterujących zaworem zamyka i otwiera go.
Przy niskich obrotach silnika zawór jest mocno przymknięty, dzięki temu silnik łatwiej wkręca się na obroty i dysponuje lepszą dynamiką. W miarę wzrostu obrotów, zawór uchyla się, aż do całkowitego otwarcia.
Ustawienia zaworu są dobierane fabrycznie i dopasowane do parametrów silnika i układu wydechowego.
Ingerencja w ten układ może spowodować nieprawidłowa pracę silnika. (słabszy dół, gorsze wkręcani na obroty itp.)
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: tłumik cbf 1000 po lifcie

Postprzez dzik » N wrz 15, 2019 9:35 pm

Grzegorz, od czasu jak założyłem Leovince, nie mam linek. Nie zauważyłem problemu z gorszym dołem albo słabszym wkręcaniem na obroty.

Co się zmieniło...
Jak wyjmę dbkillera to pali ciut więcej (ca 0.5-0.7 na 100). Z dbkillerem jak lecę w trasę nie ma różnicy.

Ale ten dźwięk...
Bez dbkillera >7k obrotów jakby stado dzikich diabłów leciało!
Jedź szybko tam gdzie wolno.
Avatar użytkownika
dzik
Fanatyk
 
Posty: 3918
Dołączył(a): Pn lip 30, 2012 5:26 pm
Lokalizacja: Wuwua
Wiek: 43
Motocykl: CBF1125
W siodle: 100-200 kkm

Re: tłumik cbf 1000 po lifcie

Postprzez Grzesiob » Pn wrz 16, 2019 12:12 am

Też założyłem Leovince i problemów z wkręcaniem się nie stwierdzam. Osobiście jeżdżę zawsze z dbkilerem.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm


Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości