Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pn mar 05, 2012 12:26 pm
też mnie strasznie kusi samodzielna wymiana płynu, bo jak patrzyłem na cene w serwisie to wymiana płynu w zwykłym układzie to 60zł wiec bez bólu, a układ abs, cbs,dual - 300zł
w motocyklu mam najzwyklejszy abs, a tak jak piszecie i grzebałem w necie to niewyglada to na nic trudnego... tylko że pierwszy raz bym to robił...
Pn mar 05, 2012 1:07 pm
Kiedyś musi być ten pierwszy raz
Napewno Ci się uda, a jak coś pójdzie nie tak, to zawsze serwis możesz odwiedzić
Pn mar 05, 2012 2:30 pm
mam taka myśl jak przed tym pierwszym razem - "żeby guma nie pękła"
a właśnie moto mam ponad 150km od domu schowane u rodzinki w małej miejscowości i jak cos pójdzie nie tak to bym musiał wzywać Pane Henia mechanika...
Cz mar 08, 2012 9:50 am
lukszy napisał(a):też mnie strasznie kusi samodzielna wymiana płynu, bo jak patrzyłem na cene w serwisie to wymiana płynu w zwykłym układzie to 60zł wiec bez bólu, a układ abs, cbs,dual - 300zł
w motocyklu mam najzwyklejszy abs, a tak jak piszecie i grzebałem w necie to niewyglada to na nic trudnego... tylko że pierwszy raz bym to robił...
To ja nie ogarniam z tymi cenami co się dzieje.
Ja za wymianę płynu hamulcowego, płynu w sprzęgle, chłodniczego, oleju, filtra oleju, filtra powietrza (oryginalny), naprawy kostki ze światła przedniego, zawiezieniu i przywiezieniu do/z hondy celem wymiany alternatora, a także wymiana kostki przy regulatorze napięcia i poskładaniu wszystkiego zapłaciłem w sumie 540 zł. Aha, jeszcze przyjechali pod dom po motocykl.
Cz mar 08, 2012 12:00 pm
ale raphi, te 540 to wg ciebie drogo czy tanio? bo nie załapałem intencji. Mogłeś to sam porobić, bo to nie żaden kosmos, wtedy drogo. Ale czas to pieniądz i patrząc z takiej perspektywy, ile byś się nałaził za płynami, kostkami, za przyczepką, do i od motonga, itd, to w sumie niedrogo
zależy, co kto ma, czas, czy pieniądze.
Cz mar 08, 2012 1:07 pm
mart napisał(a):ale raphi, te 540 to wg ciebie drogo czy tanio? bo nie załapałem intencji. Mogłeś to sam porobić, bo to nie żaden kosmos, wtedy drogo. Ale czas to pieniądz i patrząc z takiej perspektywy, ile byś się nałaził za płynami, kostkami, za przyczepką, do i od motonga, itd, to w sumie niedrogo
zależy, co kto ma, czas, czy pieniądze.
IMO chłopaki za to wszystko wzięli rozsądne pieniądze. Jasne, że mógłbym, tyle, że po 1 nie mam gdzie tego robić (brak garażu, w sezonie moto stoi pod pokrowcem), po 2 brak czasu (ja pracuje, Aga pracuje, w domu małe dziecko). A po 3 nasze hobby jest drogie i trzeba liczyć się z tym, że będą wydatki. Można taniej, można drożej, ale generalnie tanio nie jest. Nawet licząc same części.
Wt mar 20, 2012 5:05 pm
lukszy napisał(a):mam taka myśl jak przed tym pierwszym razem - "żeby guma nie pękła"
a właśnie moto mam ponad 150km od domu schowane u rodzinki w małej miejscowości i jak cos pójdzie nie tak to bym musiał wzywać Pane Henia mechanika...
Witam i jak wymieniłeś płyn hamulcowy , jestem ciekawy jak poszło tobie...???
Wt mar 20, 2012 6:03 pm
nie nie, jeszcze nie. Mój sezon rozpocznie sie może w maju, do tego dąże
narazie sie rehabilituje.
So wrz 07, 2013 8:02 am
Witajcie.
Odkopię trochę wątek. Przed sezonem wymieniłem metodą przetoczenia płyn hamulcowy ( mam CBF600 z 2004 z ABS). Niby wszystko ok. ale czasami klamka robi się bardziej miękka i po "podpompowaniu" znowu twargnieje. Pomyślałem - zapowietrzony układ. Odpowietrzałem już ze 3 razy za każdym razem jest trochę lepiej, ale miękka klamka choć coraz rzadziej to się jednak pojawia. Czy to możliwe by po 3 odpowietrzeniach było konieczne kolejne. Przed wymianą płynu było ok . tzn. klamka był zawsze taka sama, choć bardziej miękka niż teraz, no ale to była wina płynu.
Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie opisać jak skutecznie odpowietrzył układ w CBF600 z ABS-em. W moim modelu nie ma CBS więc powinno się odpowietrzać tylko na zaciskach...chyba że się mylę...?
Pozdrawiam Polbaj
N wrz 08, 2013 8:01 am
Troche dziwna sprawa, bo z zalozenia przy przetaczaniu nic nie trzeba odpowietrzac ;-) Ja w swojej przetaczalem raz i w ogole nie odpowietrzalem. Dwa razy zupelnie spuszczalem plyn i po zalaniu nowym (zalewalem od gory, czyli zapowietrzajac) :
1. Odpowietrzalem przy zaciskach
2. Odpowietrzalem przy pompie
3. "Obilem" trojnik, pompe hamulca przedniego i pompe ABS
4. Zostawilem na noc ze scisnieta do oporu klamka
5. Nastepnego dnia wylecialy resztki powietrza przy zaciskach, przy pompie juz nic nie bylo
Odpowietrzales 3x, bo trzeba bylo i wypuszczales powietrze czy dla sztuki ? Jak powietrze bylo, to TAK, moze trzeba odpowietrzyc kolejny raz.
A moze zapierd..asz i gotujesz plyn... ;-) Ale na to nie pomaga pompowanie... B-)
Mozesz tez zainwestowac w tester jakosci plynu. Ja za swoj zaplacilem 20PLN.
Plyn nowka czy stal po otwarciu sezon czy dwa ;-)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.