DCT migająca kontrolka biegów

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez jacek13 » N sie 02, 2020 2:46 pm

Mama pytanie - nie znalazłem na forum takiego przypadku.
Podczas jazdy miga mi kontrolka z begami. Biegi wchodzą honda jedzie normalnie.
Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu problem znika. Pojawił sie to po raz drugi. Pierwszy raz 1500 kn wstecz.
jacek13
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Pt lut 08, 2019 3:25 pm
Imię: jacek
Motocykl: nc 750 dct
W siodle: 100-200 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez damikss » Pn sie 03, 2020 9:25 am

Miga - ,bo nie rozumiem .Czy migają cyferki z biegami?
damikss
Użytkownik
 
Posty: 112
Dołączył(a): N maja 18, 2014 2:45 pm
Imię: Damian
Motocykl: Honda nc 700s dct
W siodle: 100-200 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez jacek13 » Pn sie 03, 2020 6:00 pm

migają cyferki z bigami. Honda jeździ w czasie mogania biegi pracują
jacek13
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Pt lut 08, 2019 3:25 pm
Imię: jacek
Motocykl: nc 750 dct
W siodle: 100-200 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez damikss » Pn sie 03, 2020 7:23 pm

Hmm miałem tak kiedyś kiedy motocykl stal dosyć długo mocno przechylony na stopce(mam krótszą stopkę).Sprawdezil bym poziom oleju w silniku ma być na max.
damikss
Użytkownik
 
Posty: 112
Dołączył(a): N maja 18, 2014 2:45 pm
Imię: Damian
Motocykl: Honda nc 700s dct
W siodle: 100-200 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez jacek13 » Śr cze 08, 2022 9:27 pm

Często jak sie okazało powodem migania jest kończący sie akumulator.
jacek13
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Pt lut 08, 2019 3:25 pm
Imię: jacek
Motocykl: nc 750 dct
W siodle: 100-200 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez plam » Wt sie 29, 2023 6:11 pm

Cześć Wszystkim,

odświeżam temat, bo miałem identyczny problem, nic nie znalazłem i musiałem sobie poradzić sam - a teraz dla potomności dzielę się rozwiązaniem.

Mój motocykl to Africa Twin DCT z 2017 roku, problem: mrugająca kontrolka biegów - tzn. cyfra wyświetlająca bieg mruga zamiast świecić na stałe, dotyczy to każdego biegu. Używam właściwie tylko trybu manualnego, więc nie wiem jak zachowują się kontrolki D lub S. Poza tym skrzynia działa normalnie.

Przeszukując kody błędów DCT w instrukcji serwisowej, znalazłem tak na prawdę tylko jeden, którego objawy się zgadzały: błąd #52.

Capture111.JPG


Zwróciłem też uwagę, że czasami na wyświetlaczu, przed uruchomieniem silnika nie wyświetla się symbol biegu neutralnego N (widoczny poniżej), a zamiast tego mruga kreseczka. Właśnie po tym (mrugająca kreseczka zamiast symbolu N) cyfra wyświetlająca biegi mrugała. Zdarzało się to powiedzmy raz na 4-5 uruchomień silnika. Po przyjrzeniu się bliżej, mruganie to 5 długich i 2 krótke sygnały - dokładnie kod 52 (zgodnie z instrukcją, mrugająca kreska podaje tylko błędy główne, bez subcode'ów). Link do YT poniżej, sekwencja 5-2 powtarza się.

wyświetlacz.jpg


https://youtube.com/shorts/KAyhTba_pgM

Nie miałem więc wątpliwości, że temat jest związany z czujnikiem biegu neutralnego tzw. Neutral Switch. Zamówiłem więc ten element, wraz z podkladką i nakrętką 110zł za wszystko!
Podczas wymiany zauwazyłem jednak dość mocno zaśniedziały oczkowy konektor, a sam czujnik luzu działał prawidłowo. Oczyszczony konektor, skoro już kupiłem to nowy czujnik przykręcony na 12 Nm, styki potraktowane dodatkowo kontakt spry'em i wszystko działa tak jak powinno.

neutral switch.jpg


Połączenie elektryczne zabezpieczyłem jeszcze gęstym smarem silikonowym, polecam takie rozwiązanie!

smar siliconowy.JPG


I jeszcze dodam, że powszechna opinia, że DCT to więcej elektroniki i że może się popsuć, cóż, coś w tym prawdy zapewne jest, ale w tym konkretnym przypadku, w klasycznej manualnej skrzyni, brak sygnału z czujnika luzu spowodowałby brak możliwości uruchomienia silnika (no chyba, że z wciśniętą dźwignią sprzęgła) a DCT działała prawidłowo, tylko mrugał symbol biegu!!!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
plam
Użytkownik
 
Posty: 53
Dołączył(a): Pt paź 09, 2015 5:00 pm
Wiek: 44
Imię: Piotr
Motocykl: Honda CRF1000L
W siodle: <100 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez Glub » Śr sie 30, 2023 7:43 am

W DCT najczesciej problem jest mechaniczny, nie elektroniczny, najczesciej pada PinShifter, jego pekniecie czasami umozliwia dzialanie skrzyni ale gneruje bledy. a czasami wylaczaskrzynie z uzytkowania.

z peknietym pinshifterem jezdzilem 5 lat bo myslalem ze problem jest w zabrudzeniu elektrozaworów
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez plam » Śr sie 30, 2023 10:57 am

Dzięki za komentarz.
A znasz może przypadek z pękniętym PinShifter'em w Afryce Twin, czy to przywara wyłącznie NC'ków?

Tutaj ten konkretny problem zdaje się być ewidentny, nigdy nie było żadnego problemu z pracą skrzyni, tylko mrugająca cyfra wyświetlająca bieg, ale pożyjemy zobaczymy.
plam
Użytkownik
 
Posty: 53
Dołączył(a): Pt paź 09, 2015 5:00 pm
Wiek: 44
Imię: Piotr
Motocykl: Honda CRF1000L
W siodle: <100 kkm

Re: DCT migająca kontrolka biegów

Postprzez Bloodhound » Śr sie 30, 2023 11:11 am

Hmm, DCT. Po latach bezproblemowego użytkowania w NC-ku żony pojawił się broblem z zablokowaniem skrzyni na 3 biegu. Skończyło się lawetą i holowaniem motocykla do domu, bo żadne procedury resetu skrzyni, czy odłączania akumulatora nie pomagały.
Problem pojawił się podczas normalnej jazdy - nagła utrata mocy i wyłączenie silnika bez możliwości jego uruchomienia i wspomniane zapięcie 3 biegu.
Włączenie zapłonu skutkowało mechanicznym klikaniem mechanizmu skrzyni - w mojej ocenie - wynikającego z nieskutecznej próby zrzuceia biegu. Miałem jednak głównego podejrzanego, którym był stary 9-letni akumulator. Motocykl bez problemu na nim odpalał, a znając jego kondycję, przed wyjazdem przez całą noc był połączony do ładowarki. Czytałem sporo o wymaganiach i kaprysach układu DCT w kontekście jakości źródła zasilania, więc liczyłem, że usunięcie usterki sprowadzi się do wymiany akumulatora.
Przypuszczenia się potwierdziły, gdy po założeniu nowego aku, skrzynia bez problemu przełączyła się na neutral i wszelkie problemy odeszły jak ręką odjął.
Wniosek - masz DCT, to cebulaczenie na odwlekaniu wymiany akumulatora nie popłaca. Spieprzona wycieczka, stres i prawie 3h czekania na lawetę nie są tego warte. Poza tym incydentem (niejako na własne życzenie), DCT nie sprawiła nigdy żadnego problemu, a moto ma 9 lat i "aż" 50 kkm nakręcone.

Tapatalknięte
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cerber i 36 gości