raphi napisał(a):goramo, masz takie coś dla naszego litra?
Proszzzzę...
To jest wycinek z tego:
Tyle, że ten wykres nie uwzględnia chyba przekłamania licznika. Bo u mnie 200km/h na 6-ce jest przy równo 8000rpm, a według wykresu powinno być przy trochę wyższych obrotach (przy jakichś mniej więcej 8500rpm)
A tak na marginesie - mam służbowego Peugeota Partnera i tam licznik działa niemalże idealnie - nie raz sprawdzałem z lokalnie stojącymi radarami, co to wyświetlają na tablicy prędkość z ostrzeżeniem, że za szybko - zawsze prawie idealnie się pokrywa. Ostatnio sprawdziłem też z nawigacją Navigon i GPS pokazywał praktycznie niemalże idealnie taką samą prędkość jak licznik w samochodzie. Różnice były chwilami rzędu 1-3km/h, zwłaszcza przy przyspieszaniu czy też hamowaniu - kiedy GPS nie nadążał z "odświeżaniem"....
Swego czasu (chyba ze 3 czy 4 lata temu) był też artykuł na ten temat a AutoŚwiat - testowali pod tym względem różne fury i w zasadzie tylko w Citroenach i Peugeotach liczniki wskazywały niemal idealnie prędkość.
I dokładnie tak jest! Citroen nie bierze udziału w tej dziwnej fabryczno-rządowej zmowie propagandowej ze źle wskazującymi prędkościomierzami.
W moim Seacie jest dowód na to, że auto "wie" z jaką prędkością jedzie, a mimo to pokazuje zawyżoną prędkość na cyferblacie. Otóż mam w nim taki panel klimatyzacji:
Zrzut ekranu 2012-03-21 o 15.39.27.png
Po wciśnięciu z prawej strony jednocześnie dwóch przycisków: 1. Tego na samej górze (strzałki w górę) 2. I tego na samym dole (do zamykania obiegu powietrza)
wchodzimy w tryb pozwalający na kontrolowanie wielu czujników i danych z całego samochodu. Gdy wówczas strzałką w górę przejdziemy do trybu nr 17 i zatwierdzimy go przyciskiem na samym dole (do zamykania obiegu powietrza) to ukaże nam się w postaci cyfrowej aktualna prędkość. Prędkość próbkowana jest co 1 km/h i np. przy 100 km/h na zegarach tam pokazuje 94 km/h. I ta prędkość jest zgodna ze wskazaniami GPS. Oto dowód na to, że auto specjalnie nas okłamuje.
Przy okazji - sposób działa także w starszych Audi A3 z takimi panelami klimatyzacji. W internecie można znaleźć wszystkie kody wraz z opisem. Np. sprawdzenie temperatury oleju, cieczy chłodzącej, czy np. wskazanie wybranego czujnika temperatury z klimatyzacji, np. w podsufitce. Kodów jest mnóstwo.