przez buczekpan » Śr maja 19, 2021 7:22 pm
Być może nie będzie to nić odkrywczego, ale:
Żeby silnik uruchomić potrzebne są cztery "rzeczy":
1. paliwo
2. powietrze (odpowiednio sprężone)
3. iskra
4. zgranie w czasie powyższych.
Warto by sprawdzić stopień sprężania, chociaż zakładam, że będzie ok, bo gdyby spalał olej, to byś to zauważył.
Jak nagrzejesz Moto i będziesz dłużej musiał kręcić, to zanim odpali warto odczekać i wykręcić dwie świece żeby sprawdzić czy są mokre, dzięki czemu będziemy wiedzieć czy paliwo jest podawane. Jeśli będą mokre, to znaczy że wtryski podają, ale jest problem z iskrą.
Niestety jeśli będą suche, problem może być zarówno po stronie zasilania paliwem, jak i podania iskry. Może być przyczyną np czujnik położenia wału/impulsator, bo w tym momencie sterownik silnika nie poda napięcia na cewki i nie poda napięcia na wtryski, bo nie będzie wiedział w którym momencie, albo poda, ale nie wtedy kiedy powinien. Impulsator może np wariować wraz ze wzrostem temperatury (zmiana rezystancji).
Niestety Twój przypadek nie jest taki oczywisty do diagnozy, a przyczyn może być wiele, ale eliminując kolejne elementy, może uda się ustalić winowajcę.
Osobiście wydaje mi się, że problem leży po stronie elektroniki/elektryki.
Varadero XL125 -> CBF600SA