Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Krzywa kiera...

N lut 13, 2011 2:07 pm

Witam!

Jestem posiadaczem CBF-a 1000 od ok 2 miesiecy. Niepokoi mnie jedna sprawa. A wiec przy jezdzie na wprost kierownica nie jest całkiem na wprost jest lekko przekręcona w prawą stronę. Dodam tylko, że moja Honda jest po szlifie na lewa strone. W efekcie poszło lusterko, dolna owiewka i jest przerysowany wydech. Jak się rozpędzę i puszcze kierownic to wydaje mi sie ze nie sciaga. W sumie jeżdzilem im tylko trochę i nie mialem okazji wytestować go na 100%. Wystarczy lekki boczny wiaterek i juz maszyna bedzie lekko sciągac na dana stronę. Dzwoniłem do mojego mechanika od motocykli i twierdzi że motocykl jak był po szlifie to mogło dojść do lekkiego skrzywienia półki bądz lagi... Boje się tylko żeby nie było czegoś z ramą :confused: . Co Wy o tym myślicie??? Pozdro

Re: Krzywa kiera...

N lut 13, 2011 3:55 pm

Nie martw się na zapas . Może wyregulowanie półek względem siebie rozwiąże problem. Ewentualnie sama rura kiery jest lekko skrzywiona, jest delikatna i stosunkowo łatwo ulega uszkodzeniu. W przypadku niewielkiego skrzywienia lagi, są firmy z doświdczeniem w ich naprawie, nie ma śladu. Wysyłasz lagi z półkami koszt 300-500 pln, po zamontowaniu zawiechy moto prowadzi się idealnie ( jeśli uszkodzenie jest duże trzeba kupić nowe rury ).

Podczas oględzin motocykla uszkodzonego trzeba się solidnie skupić. Częstą praktyką stosowaną przez handlarzy jest częściowe ukrycie poważnych uszkodzeń np. spawnie bloku silnika, prostowanie ramy, a pozostawienie tych widocznych uszkodzone lusterka, owieki, kierunkowskazy itp.

Re: Krzywa kiera...

N lut 13, 2011 4:27 pm

Witam!

Dzięki za pocieszenie kolego :thumbsup: Przy zakupie motocykla porządnie go ogladałem... Kierowałem się też poradami zbyha z jego artykułu w ŚM. Dokładnie oglądałem silnik, tarcze hamulcowe, dwa razy się nim przejechałem. Po drugiej przejażdzce zauważyłem, że kiera jest lekko krzywa ale jak to handlarze. No on też to zauważył, ale to pewnie trzeba tylko rozkrecic zawieszenie, skręcić i będzie dobrze. A idzie sprawdzić czy rama była prostowana??? Pozdro

Re: Krzywa kiera...

N lut 13, 2011 8:44 pm

skobalt napisał(a):Witam!

Dzięki za pocieszenie kolego :thumbsup: Przy zakupie motocykla porządnie go ogladałem... Kierowałem się też poradami zbyha z jego artykułu w ŚM. Dokładnie oglądałem silnik, tarcze hamulcowe, dwa razy się nim przejechałem. Po drugiej przejażdzce zauważyłem, że kiera jest lekko krzywa ale jak to handlarze. No on też to zauważył, ale to pewnie trzeba tylko rozkrecic zawieszenie, skręcić i będzie dobrze. A idzie sprawdzić czy rama była prostowana??? Pozdro

Oczywiście że da się to załatwić. Zadzwoń do Michała (Kraków): LINK, on Ci powinien pomóc i przynajmniej da Ci wskazówki gdzie z tym pójść dalej.

Re: Krzywa kiera...

Pn lut 14, 2011 8:32 am

Yo!

Nie wiem, czy w pozniejszych sprzetach to poprawiono, ale ja smiem twierdzic, ze to jest normalne.
U mnie jest dokladnie to samo. U kolegi, ktory kupil CBF nowa z salonu, na ktorej zreszta dane mi bylo sie przejechac - bylo to samo. Moja jest 2006, tamta byla 2007.
Ja uwazam, ze jest po prostu cos w CBF spiepszone, ze podczas jazdy na wprost ma sie wrazenie, ze kiera do konca nie jest prosto.

Pzdr

Re: Krzywa kiera...

Pn lut 14, 2011 8:42 am

zbyhu napisał(a):Ja uwazam, ze jest po prostu cos w CBF spiepszone, ze podczas jazdy na wprost ma sie wrazenie, ze kiera do konca nie jest prosto.

Ale numer! Muszę to sprawdzić u siebie koniecznie... z drugie strony - mogłeś nie mówić! Teraz zacznie mnie to drażnić :-P

Re: Krzywa kiera...

Pn lut 14, 2011 8:48 am

To jest bardzo nieznaczne, ale jest.
Kolega nawet z tym latal na gwarancji do salonu, ale nic mu z tym nie zrobili :P.
Dzwonil tez kiedys do mnie ktos, kto kupowal CBF i tez wspominal, ze kiera troche krzywa - dokladnie na te sama strone co u mnie. Wiec to raczej nie jest pojedynczy przypadek.

Pzdr

Re: Krzywa kiera...

Pn lut 14, 2011 9:06 am

Mam tem sam problem, zauwazalny natomiast bardziej jak sie przeciwskret robi, no ale moja cbfka byla lekko musnieta, z kazdej strony :)

Re: Krzywa kiera...

Pn lut 14, 2011 1:23 pm

Ja już nic nie mówiłem, żeby się nie czepiać. Ale jestem perfekcjonistą i po kupienu nowej cbfki obejrzałem ją sobie dość dokładnie i stwierdziłem, że tam wszystko jest nie do końca proste - tzn symetryczne. I tył i przód. Ale ponieważ w jeździe absolutnie to nie przeszkadza, nie podejmowałem tematu. I owiewka i bak i kanapa i lampa tylna a nawet oświetlenie tablicy nie trzymają dokładnie symetrii. I kufer GIVI wraz ze stelażem również. Na kierownicę nie zwróciłem akurat uwagi. W czasie jazdy jest jednak OK, więc sądzę, że to tylko typowe makaroniarskie niechlujstwo montażowe. Nie zaszkodzi jednak poddać moto gruntownemu sprawdzeniu, zwłaszcza, że historia niepewna. Znam wiarygodny warsztat w Łodzi. 200PLN kosztuje sprawdzenie wszystkiego - od geometrii po ciśnienia w cylindrach z pisemnym certyfikatem. A tak z innej beczki - mam np. 2 rowery (USA) górala Cannondale i szosówkę Treka, oba on nowości mają lekko krzywe ramy, chociaż każdy kosztował parę tysiący USD. A w sklepie oglądałem i nie zauważyłem. Kurwa. To do kogo można mieć jeszcze zaufanie?

Re: Krzywa kiera...

Pn lut 14, 2011 4:46 pm

Ja zakupiłem CBFke z 2008 roku i też miałem lekko kiere na prawo .
Jednak podczas jazdy strasznie mnie to drażniło i postanowiłem coś z tym zrobić .
Rozkręciłem cały przód i przy okazji wymieniłem łożyska główki ramy ( ponoć szybko lecą ).
Rozebrałem do stelaża i zacząłem skręcać od niego i starałem się to robić w osi moto ,efektem tego zabiegu jest prosta kiera w moto .
Pozdrawiam
mxzibi
Odpowiedz