Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pn cze 11, 2012 12:22 pm
A zostaje zasilanie na wentylatorze bo nie sprawdzałem a z załączonego schematu wynika, że jest to kolejny wyłącznik na linii.
Pn cze 11, 2012 12:26 pm
zostaje na pewno. Sprawdź jak ci się włączy wentylator wyłącz przyciskiem to będzie ci chłodził przez jakiś czas silnik
Pn cze 11, 2012 12:30 pm
kris napisał(a):zostaje na pewno. Sprawdź jak ci się włączy wentylator wyłącz przyciskiem to będzie ci chłodził przez jakiś czas silnik
Silnik nie będzie się chłodził, a jedynie płyn w chłodnicy, bo pompa nie pracuje... zbędne zużycie akumulatora
Pn cze 11, 2012 12:34 pm
Powietrze chłodzi też korpus silnika a pod nim jest płyn i olej które też trochę tracą temperatury więc uważam, że to nie jest strata prądu.
Pn cze 11, 2012 12:39 pm
Wali w cylindry i rozgrzany kolektor.
Nie sugerowałbym się jakimkolwiek spadkiem temperatury, chyba że w dziesiątych stopnia, przy tak krótkim dmuchaniu... szkoda aku, szczególnie jak wiekowe, może braknąć na rozruch
Pn cze 11, 2012 12:51 pm
Te parę stopni może być decydujące. Aku jest chyba tańsze niż wymiana powiedzmy uszczelki pod głowicą. Ja tam wole podmuchać i w razie co nie pluć sobie w brodę. A czy jest to skuteczne czy nie to by trzeba było zrobić pewnie jakieś badania i pomiary.
Pn cze 11, 2012 1:03 pm
Temat rzeka
A kto wyłącza za pomocą stopki ?
Pn cze 11, 2012 1:06 pm
kris napisał(a):Te parę stopni może być decydujące. Aku jest chyba tańsze niż wymiana powiedzmy uszczelki pod głowicą. Ja tam wole podmuchać i w razie co nie pluć sobie w brodę. A czy jest to skuteczne czy nie to by trzeba było zrobić pewnie jakieś badania i pomiary.
Ja tam wyłączam i tyle. Jeżeli padnie uszczelka, to prawdopodobnie już się wysłużyła ;-)
Ja podchodzę do moto tak, że skoro zostało coś zaprojektowane w taki sposób, to musi zdawać egzamin.
Nie przesadzam z dbałością ale korzystam z moto zgodnie z przeznaczeniem. W samochodzie też wyłączam zapłon i zatrzymuje mi się wentylator. Oczywiście pewnie są lokalne spiętrzenia temperatury, ale płyn chłodzenia mam czysty więc nie ma ani mikropęknięć w bloku silnika, a i uszczelka też jest OK.
Pn cze 11, 2012 1:12 pm
kris napisał(a):Te parę stopni może być decydujące. Aku jest chyba tańsze niż wymiana powiedzmy uszczelki pod głowicą. Ja tam wole podmuchać i w razie co nie pluć sobie w brodę. A czy jest to skuteczne czy nie to by trzeba było zrobić pewnie jakieś badania i pomiary.
Ja bym to porównał do próby schłodzenia termosu, obudowa będzie chłodna, ale w środku niewzruszony żar. No i nie parę stopni, a parę dziesiątych stopnia, tym bardziej że powietrze dmuchane jest mocno ogrzane chłodnicą i kolektorem... ale każdy robi jak chce
pat_pat napisał(a):Temat rzeka
A kto wyłącza za pomocą stopki ?
Ja
Pn cze 11, 2012 3:13 pm
W litrach czerwony guzik odcina prąd na wentylatorze.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.