Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 12:22 pm

A zostaje zasilanie na wentylatorze bo nie sprawdzałem a z załączonego schematu wynika, że jest to kolejny wyłącznik na linii.

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 12:26 pm

zostaje na pewno. Sprawdź jak ci się włączy wentylator wyłącz przyciskiem to będzie ci chłodził przez jakiś czas silnik

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 12:30 pm

kris napisał(a):zostaje na pewno. Sprawdź jak ci się włączy wentylator wyłącz przyciskiem to będzie ci chłodził przez jakiś czas silnik

Silnik nie będzie się chłodził, a jedynie płyn w chłodnicy, bo pompa nie pracuje... zbędne zużycie akumulatora

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 12:34 pm

Powietrze chłodzi też korpus silnika a pod nim jest płyn i olej które też trochę tracą temperatury więc uważam, że to nie jest strata prądu.

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 12:39 pm

Wali w cylindry i rozgrzany kolektor. :tongue: Nie sugerowałbym się jakimkolwiek spadkiem temperatury, chyba że w dziesiątych stopnia, przy tak krótkim dmuchaniu... szkoda aku, szczególnie jak wiekowe, może braknąć na rozruch

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 12:51 pm

Te parę stopni może być decydujące. Aku jest chyba tańsze niż wymiana powiedzmy uszczelki pod głowicą. Ja tam wole podmuchać i w razie co nie pluć sobie w brodę. A czy jest to skuteczne czy nie to by trzeba było zrobić pewnie jakieś badania i pomiary.

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 1:03 pm

Temat rzeka :D
A kto wyłącza za pomocą stopki ?

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 1:06 pm

kris napisał(a):Te parę stopni może być decydujące. Aku jest chyba tańsze niż wymiana powiedzmy uszczelki pod głowicą. Ja tam wole podmuchać i w razie co nie pluć sobie w brodę. A czy jest to skuteczne czy nie to by trzeba było zrobić pewnie jakieś badania i pomiary.


Ja tam wyłączam i tyle. Jeżeli padnie uszczelka, to prawdopodobnie już się wysłużyła ;-)
Ja podchodzę do moto tak, że skoro zostało coś zaprojektowane w taki sposób, to musi zdawać egzamin.
Nie przesadzam z dbałością ale korzystam z moto zgodnie z przeznaczeniem. W samochodzie też wyłączam zapłon i zatrzymuje mi się wentylator. Oczywiście pewnie są lokalne spiętrzenia temperatury, ale płyn chłodzenia mam czysty więc nie ma ani mikropęknięć w bloku silnika, a i uszczelka też jest OK.

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 1:12 pm

kris napisał(a):Te parę stopni może być decydujące. Aku jest chyba tańsze niż wymiana powiedzmy uszczelki pod głowicą. Ja tam wole podmuchać i w razie co nie pluć sobie w brodę. A czy jest to skuteczne czy nie to by trzeba było zrobić pewnie jakieś badania i pomiary.

Ja bym to porównał do próby schłodzenia termosu, obudowa będzie chłodna, ale w środku niewzruszony żar. No i nie parę stopni, a parę dziesiątych stopnia, tym bardziej że powietrze dmuchane jest mocno ogrzane chłodnicą i kolektorem... ale każdy robi jak chce :msn-wink:

pat_pat napisał(a):Temat rzeka :D
A kto wyłącza za pomocą stopki ?

Ja :cool:

Re: Procedura odpalania

Pn cze 11, 2012 3:13 pm

W litrach czerwony guzik odcina prąd na wentylatorze.
Odpowiedz