Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: termometr, woltomierz

Wt cze 14, 2011 7:14 pm

słuchajcie, a jak zakończył się temat voltomierza....?
Bo przyznam, że bardzo chętnie bym go sobie zainstalował...dobry analogowy voltomierz to bardzo pomocne narzędzie w diagnostyce pokładowego systemu elektrycznego...

Poki co ciut pogooglowalem i znalazlem z biala tarczką i chromowany do instalacji "samodzielnej" za 200zl...a przydalby się taki z czarną tarczką, z klasą ochrony przed warunkami atmosferycznymi IP56 i wpuszczany w owiewkę....
Macie już może to rozkminione...?
W diody nie chce sie bawić bo to żadna informacja...analog z dobra skalą to super narzędzie....!! :)

Re: termometr, woltomierz

Cz cze 16, 2011 10:13 am

jak skończysz pokaż zdj;] a tak nawiasem może ten kabel spróbował byś puścić np przed albo za chłodnica w miejscu nachodzenia przewodu na rurkę potem jak zepniesz spinką nie powinno cieknąć oczywiście nie wiem jakiej grubości jest przewód od temperatury;]

Re: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 12:13 pm

Przed chwilą przeglądając manual, zauważyłem coś interesującego - mianowicie CBF ma chyba przygotowane wyjście na podłączenie wskaźnika temperatury cieczy. :blink:

Spójrzcie na diagram ->
Wyjście na wskaźnik.jpg



Z czujnika temperatury (który podaje temperaturę cieczy dla jednostki sterującej pracą silnika) - czyli nr 7 ECT - Engine Coolant Temperature Sensor, wg tego diagramu powinno być osobne wyjście na podłączenie wskaźnika temperatury cieczy!!!!!!! :clap: :clap: :clap:

Chyba, że źle myślę.... :unsure: Jeśli tak to niech ktoś bardziej kumaty w tych kreseczkach mnie poprawi.... :rolleyes:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 12:21 pm

Ciekawe, ciekawe :).
Spróbuję zgłębić temat.

DOPISANE:
Na schemacie elektrycznym do czujnika temperatury idą 3 kable. Jeśli uziemienie jest rozwiązane poprzez to, że czujnik wkręcony jest "do masy", to wszystkie 3 lecą gdzieś do wiązki i wśród nich jest ten nas interesujący.
Mnie się wydaje, że ten jeden, który ma iść do wskaźnika temperatury, leci do zegarów i obsługuje kontrolkę przegrzania silnika.

DOPISANE2:
I tak też jest w rzeczywistości. Kabelek zielono-niebieski, pin nr 13 we wtyczce zegarów. Na nim mamy informacje o temperaturze cieczy chłodzącej, ale w CBF1000 wykorzystana jest ona tylko do sygnalizowania za wysokiej temperatury kontrolką.
Jakby odgadnąć "naturę" sygnału i jakoś podpiąć się pod ten sygnał, to prosty układ elektroniczny na małym wyświetlaczu nam wyświetli temperaturę cieczy chłodzącej :).
I tu największy problem, aby zrobić to w możliwie bezinwazyjny sposób, tj. bez ciachania instalacji elektrycznej moto :).

Re: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 3:37 pm

W ciemno strzelam, że wiązka pod zegary posiada podpięcie pod sensor, zazwyczaj fabrycznie wyprowadza się komplet instalacji elektrycznej, nawet tej nieużywanej. Więc lepiej zacznijcie od szukania impulsu na kostce... ale oczywiście mogę się mylić

Re: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 4:19 pm

Zadaj sobie trud przeczytania tego, co napisałem.

Kabel niebiesko-zielony, pin 13 w zegarach.

Odp: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 5:54 pm

Jakos przeoczylem, po co te nerwy?

Re: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 5:55 pm

zbyhu napisał(a):Ciekawe, ciekawe :).
Spróbuję zgłębić temat.

DOPISANE:
Na schemacie elektrycznym do czujnika temperatury idą 3 kable. Jeśli uziemienie jest rozwiązane poprzez to, że czujnik wkręcony jest "do masy", to wszystkie 3 lecą gdzieś do wiązki i wśród nich jest ten nas interesujący.
Mnie się wydaje, że ten jeden, który ma iść do wskaźnika temperatury, leci do zegarów i obsługuje kontrolkę przegrzania silnika.

DOPISANE2:
I tak też jest w rzeczywistości. Kabelek zielono-niebieski, pin nr 13 we wtyczce zegarów. Na nim mamy informacje o temperaturze cieczy chłodzącej, ale w CBF1000 wykorzystana jest ona tylko do sygnalizowania za wysokiej temperatury kontrolką.
Jakby odgadnąć "naturę" sygnału i jakoś podpiąć się pod ten sygnał, to prosty układ elektroniczny na małym wyświetlaczu nam wyświetli temperaturę cieczy chłodzącej :).
I tu największy problem, aby zrobić to w możliwie bezinwazyjny sposób, tj. bez ciachania instalacji elektrycznej moto :).


Kurde.... a już myślałem, że wystarczy pod to wyjście/pin/kabelek podłączyć plus jakiegoś wskaźnika a jego minus do masy i już byśmy mieli wskazania temperatury...
A tu chyba nie będzie tak łatwo.... :down:

Odp: termometr, woltomierz

Pt lip 06, 2012 8:10 pm

Jest bardzo prawdopodobne, że ten czujnik to termistor i łatwo go można odczytać.

Re: termometr, woltomierz

Wt lip 10, 2012 10:11 pm

Poniżej o czujniku. Można albo mierzyć rezystancję, albo napięcie. Zrobienie wskaźnika wyskalowanego w stopniach powinno być proste.
Obrazek
Odpowiedz