Wt cze 14, 2011 7:14 pm
Cz cze 16, 2011 10:13 am
Pt lip 06, 2012 12:13 pm
Pt lip 06, 2012 12:21 pm
Pt lip 06, 2012 3:37 pm
Pt lip 06, 2012 4:19 pm
Pt lip 06, 2012 5:54 pm
Pt lip 06, 2012 5:55 pm
zbyhu napisał(a):Ciekawe, ciekawe .
Spróbuję zgłębić temat.
DOPISANE:
Na schemacie elektrycznym do czujnika temperatury idą 3 kable. Jeśli uziemienie jest rozwiązane poprzez to, że czujnik wkręcony jest "do masy", to wszystkie 3 lecą gdzieś do wiązki i wśród nich jest ten nas interesujący.
Mnie się wydaje, że ten jeden, który ma iść do wskaźnika temperatury, leci do zegarów i obsługuje kontrolkę przegrzania silnika.
DOPISANE2:
I tak też jest w rzeczywistości. Kabelek zielono-niebieski, pin nr 13 we wtyczce zegarów. Na nim mamy informacje o temperaturze cieczy chłodzącej, ale w CBF1000 wykorzystana jest ona tylko do sygnalizowania za wysokiej temperatury kontrolką.
Jakby odgadnąć "naturę" sygnału i jakoś podpiąć się pod ten sygnał, to prosty układ elektroniczny na małym wyświetlaczu nam wyświetli temperaturę cieczy chłodzącej .
I tu największy problem, aby zrobić to w możliwie bezinwazyjny sposób, tj. bez ciachania instalacji elektrycznej moto .
Pt lip 06, 2012 8:10 pm
Wt lip 10, 2012 10:11 pm