Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt cze 14, 2011 9:00 pm
Witam,
dzisiaj wracając z pracy zobaczyłem przed sobą całkowicie pustą drogę i stwierdziłem, że zaszaleje
Jechałem na 3 biegu , jakieś 50-60km/h i puściłem kierownicę licząc, że motor bez problemu pojedzie dalej. Po kilku metrach kierownica zaczęła latać raz w prawo, raz w lewo, aż cały motocykl wpadł w turbulencje. Na szczęście zdążyłem złapać kierownicę i odzyskałem kontrolę nad maszyną. Na poprzednim mniejszym moto '125 już tak robiłem i wszystko było ok.
Moje pytanie jest takie:
Czy coś z moim motocyklem jest nie tak? krzywa rama? wyrobione łożyska główki ramki albo jeszcze coś innego?
CBF mam od tego sezonu, kupiłem go w zaprzyjaźnionym salonie/serwisie, miał być prosty i w ogóle cacy
Pozdrawiam
Wt cze 14, 2011 9:08 pm
ja na moim motocie zkręcałem jeszcze tydzien temu przy ok 50 km/h tylko balansem ciała (bez trzymania kierownicy) i nie miałem podobnych objawów.
masz oba "ciężarki kierownicy"?
Wt cze 14, 2011 9:46 pm
tak, mam standardowe. żadnych tuningowych..
Wt cze 14, 2011 11:03 pm
1. Był kufer centralny?
2. Ciśnienie w oponach OK (OBU?)
3. W jakim stanie jest przednia opona (?poząbkowanie?)
Ja przy nawet pustym centralnym, przy około 40 km/h mam shimmy. Przy 60 znika.
Śr cze 15, 2011 5:26 am
w litrze to normalka
Mnie nawet policjant o to pytał bo chciał reklamować swoją nową CBF-ę
Śr cze 15, 2011 6:44 am
Są 3 główne powody dla których łapiemy shimmy (zakładając oczywiście, że motocykl prosty, kompletny i w pełni sprawny):
1. Zbytnie dociążenie tyłu motocykla.
2. Wyząbkowana przednia opona.
3. Wyrobine łożysko główki ramy.
Podczas jazdy z pustym kufrem/kuframi teoretycznie shimmy nie powinno występować...
Objawem zużycia łożyska główki ramy jest shimmy, które zaczyna się przy niskich prędkościach, a kończy w okolicach 100km/h...
Śr cze 15, 2011 7:51 am
W takim razie bardzo możliwe, że to przez kufer centralny. Mam 53l wersje kufra, więc to może mieć znaczący wpływ na shimmy, mimo że ładuje do niego tylko 3-4kg torbę. Opony z tego sezonu, dopiero 2 tys przejechane na nich.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Śr cze 15, 2011 7:56 am
peter napisał(a):W takim razie bardzo możliwe, że to przez kufer centralny. Mam 53l wersje kufra, więc to może mieć znaczący wpływ na shimmy, mimo że ładuje do niego tylko 3-4kg torbę. Opony z tego sezonu, dopiero 2 tys przejechane na nich.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
no ja jak zdejmę kufer to wszystko gra i bucy. A z kufrem majta kierą. Tak więc, przypuszczalnie, problem masz rozwiązany
Śr cze 15, 2011 12:54 pm
tym nie ma co czasem zależy od dnia na moto ja czasem w 2 osoby puszczam i jest git nic nie szaleje kiera a sam jadę to czasem szaleje czasem nie;] więc chyba zależy od humoru ;]
ale fakt faktem 1-ciśnienie 2-regulacja główki ramy 3-krzywa tarcza <ostatnio przy wywarzaniu prostowali mi tarczę... przy okazji dowiedziałem się ze tarcze można skrzywić bez większego trudu np źle zdejmując koło lub kładąc ja w bagażniku...;] > 4- ciężarki lub złe ustawienie na moto..;]
Cz cze 16, 2011 7:13 am
raphi napisał(a):w litrze to normalka
Mnie nawet policjant o to pytał bo chciał reklamować swoją nową CBF-ę
U mnie nic takiego nie występuje. Nie raz już puszczałem kierę - i niezależnie czy na zegarze jest 140, 100, 70, czy 50 km/h nic się nie dzieje...
Co prawda nie mam zamontowanego na razie żadnego kufra ani nawet stelaża. Pewnie po montażu topcase'a powyższe ulegnie zmianie, ale na razie nie zaobserwowałem trzepotania kierownicy.
Przelot c.a. 9,5 tys km, opony fabryczne czyli PR1.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.