Hej,
Jakiś czas temu uruchomiłem oliwiarkę do łańcucha opartą na elektrozaworze, zaworku precyzyjnym (do C02) i dobrze znanym zbiorniku od Ursusa. Po dużych problemach z odpowietrzeniem układu, regulacją i wyciekaniem oleju uznałem, że nie mam czasu na zabawy....
Do rzeczy:
Zrobiłem oliwiarkę opartą na elektronice AVT 1459 + pompa oleju od skuterów 2T Całość uruchamiana na przekaźniku + pstryczek on/off. Zbiornik na olej modelarski (ma 3 otwory - 1 do pobierania oleju, 2 do odpowietrzania a 3 do napełniania)
Obudowa może mało zgrabna ale nie miałem potrzeby zmniejszania, bo całość jest w schowku pod siedzeniem. Pompa pobiera podobno około 0,6W jest zasilana 12V (impulsowo). W tej chwili zrobiłem 600km i jestem bardziej niż zadowolony. Nic się nie grzeje i nic nie leje, smarowanie odpowiednie, felga czysta. Sama pompa przymocowana jest do "prowadnicy" dokręconej do regulatora napięcia (całość odizolowałem poprzez zastosowanie gumowej podkładki pomiędzy pompę a prowadnicę (dla zmniejszenia wibracji).
Lista potrzebnych elementów:
Kit AVT1459 - 20zł
Potencjometr SP1.2-4M7-A - 30.60
Pompa oleju do skutera 2T (komplet z węzami, zaciskami na końcówki + mini filtr - 40zł
Zbiornik 250ml modelarski - 25zł ( zbiornik 180ml koło 20zł)
Silikonowy wąż do paliwa 2 x 4,8 mm - 7zł
Zaciski wężowe (na połączenia) 4mm i 6mm - 4zł
Obudowa do sterownika - 5zł
Cienka rurka miedziana poprowadzona od tylnego amortyzatora pod wahaczem od strony łańcucha zakończona cienką koszulką termokurczliwą
Przewody do podłączenia
Szybkozłączki do przewodów
Klej "na ciepło" do zabezpieczenia gniazda pompy
(Całość około 130 - 150zł)
Zdjęcia:
Pompa + zbiornik
Elektronika w fazie testowania
Całość pokazana na filmiku:
https://www.dropbox.com/s/fnnl3in79kaym ... .34.13.mp4
Potencjometr daje nam możliwość regulacji dawki oleju w zakresie od 1s do prawie 6minut. Oczywiście wszystko można zamknąć w innej obudowie i wystawić przy kierownicy (ja nie miałem takiej potrzeby).