Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez Kurt1976 » So lip 13, 2019 8:37 pm

Witam
Ponoć nie ma głupich pytań więc zapytam....Do jakich predkości ciągniecie wasze cbf 600 (najlepiej posiadacze PC 43 ) To mój pierwszy moto (poza kursem) ale mam wrazenie że pierwsze 3 biegi sa dość krótkie. A jak smigam i mam 6 tys obrotów np na 6 biegu to wyczówam drgania .Nie wiem ja to opsać ale ma wrażenie że silnik juz się "męczy" Sprawdzałem naciąg łańcucha bo mysle może zbyt napięty idt ale jest ok. Nie mam odczucia jake mialem np na Gladiusie podczas kursu że silnik pracował nie wysilony.Wiem CBF to rzędówka .Wiec tak się zastanawiam do jakich prędkości kręcicie wasze CBF na karzdym biegu...
Kurt1976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr cze 05, 2019 9:03 am
Wiek: 43
Imię: Rafał
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez -patrick- » N lip 14, 2019 7:16 am

Może najdłuższe nie są ale 3 jest dość elastyczna i można kulać się i 30 a można i 120.
Ja kręcę każdy bieg wysoko oprócz 1 i nic od 6 lat się nie dzieje.

Sprawdź jakie masz zębatki założone. Policz ilość "zębów".
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4156
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: CBF 600 '04
W siodle: <100 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez raphi » N lip 14, 2019 9:12 am

No a moje liczniki przekłamują strasznie:
Do 50 o mniej więcej 2-3
Do 100 o 5 - 10
Do 200 o 15-20
Powyżej nie sprawdzałem.

Wkurwiają bo jadąc 150 mam 133 na GPS.

Ja często jeżdżę nisko, czyli zmieniam do ok 5 t. Ale czasami dużo wyżej. 7-8 to tak zupełnie normalnie dla tego silnika.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 12564
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 41
Imię: Rafał
Motocykl: Black Widow
W siodle: 100-200 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez goramo » N lip 14, 2019 10:32 am

Kurt1976 napisał(a):Witam
Ponoć nie ma głupich pytań więc zapytam....Do jakich predkości ciągniecie wasze cbf 600 (najlepiej posiadacze PC 43 ) To mój pierwszy moto (poza kursem) ale mam wrazenie że pierwsze 3 biegi sa dość krótkie. A jak smigam i mam 6 tys obrotów np na 6 biegu to wyczówam drgania .Nie wiem ja to opsać ale ma wrażenie że silnik juz się "męczy" Sprawdzałem naciąg łańcucha bo mysle może zbyt napięty idt ale jest ok. Nie mam odczucia jake mialem np na Gladiusie podczas kursu że silnik pracował nie wysilony.Wiem CBF to rzędówka .Wiec tak się zastanawiam do jakich prędkości kręcicie wasze CBF na karzdym biegu...



Uczucie jest takie, że Gladius „się nie męczy”, bo to typowa V2 - „lubi” średni zakres obrotów. Tam ma najwięcej ochoty do jazdy. Dziarsko rusza z miejsca i na średnich obrotach ma wyższy moment obrotowy.
Jak się go dokręci do wysokich obrotów (9-10), to zacznie się męczyć. :wink:

Z małą rzędową 4 jest odwrotnie - na niskich i średnich niewiele się dzieje. Jak ją dokręcić wysoko to zaczyna się żwawo odpychać. Ale efekt uboczny jest taki, że wyje jak sokowirówka.

Te 6 tysięcy obrotów, o których piszesz, to jest nic dla CBF.
To zakres, przy którym dopiero ma się tam zamiar coś wydarzyć. :wink:

A że ma akurat wtedy wibracje - to nic dziwnego. Ten typ tak ma.
Rzędówki najczęściej wibrują nieprzyjemnie właśnie gdzieś w okolicy średnich obrotów.
Mój szerszeń (w zasadzie ten sam silnik co w PC43) też najbardziej wibruje gdzieś około 5-7 tys.
CeBula natomiast gdzieś w okolicach 4.5-5.0
Tak samo było w CBF1000 - najgorzej wibrowała przy 5.0-5.5 tys.

Trzeba się nauczyć z tym żyć, tzn:
- jak się ma chęć jechać spokojnie, to kręcić nisko. Silnik jest bardzo elastyczny i nie będzie protestował - będzie sobie miękko i spokojnie pracował. Niestety nie będzie przy tym zbyt wyrywny do przyspieszania :wink:
- jak się chce pojeździć dynamiczniej, to trzeba zapomnieć o wczesnej zmianie biegów :wink: Bez obawy kręcić wysoko, nie schodzić poniżej granicy nieprzyjemnych wibracji, tylko utrzymywać powyżej. Tam już wibracje nie będą przeszkadzać (zmieni się ich częstotliwość), a piec będzie miał wściekłą chęć do przyspieszania. :smile:


Taki urok rzędówki
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> XL650V -> CB1300SA + HH600

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8031
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + HH600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez buczekpan » N lip 14, 2019 10:50 am

Ja przy 6 tyś na 6 biegu nie zauważyłem żadnych problemów. Często jeżdżę nawet na 6 przy 4-5 tyś.
Może masz nierówno naciągnięty łancuch, a może akurat przy tej prędkości obrotowej silnika, u Ciebie wpada w rezonans?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Użytkownik
 
Posty: 148
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 38
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez goramo » N lip 14, 2019 11:08 am

buczekpan napisał(a):Ja przy 6 tyś na 6 biegu nie zauważyłem żadnych problemów. Często jeżdżę nawet na 6 przy 4-5 tyś.
Może masz nierówno naciągnięty łancuch, a może akurat przy tej prędkości obrotowej silnika, u Ciebie wpada w rezonans?


Twój też ma na pewno swój zakres obrotów, w którym wibruje najmocniej. Może z 500-1000 wyżej, a może trochę niżej. Różnie bywa. Egzemplarz egzemplarzowi nierówny. Natomiast każdy ma swój przedział, gdzie jest to odczuwalne.


Z podpisu i profilu nie wiadomo czy masz 600tkę po licie, czy jeszcze gażnikowca. To też ma duże znaczenie.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> XL650V -> CB1300SA + HH600

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8031
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + HH600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez AndrzejJK » N lip 14, 2019 7:44 pm

goramo napisał(a):(...)
Trzeba się nauczyć z tym żyć, tzn:
- jak się ma chęć jechać spokojnie, to kręcić nisko. Silnik jest bardzo elastyczny i nie będzie protestował - będzie sobie miękko i spokojnie pracował. Niestety nie będzie przy tym zbyt wyrywny do przyspieszania :wink:
- jak się chce pojeździć dynamiczniej, to trzeba zapomnieć o wczesnej zmianie biegów :wink: Bez obawy kręcić wysoko, nie schodzić poniżej granicy nieprzyjemnych wibracji, tylko utrzymywać powyżej. Tam już wibracje nie będą przeszkadzać (zmieni się ich częstotliwość), a piec będzie miał wściekłą chęć do przyspieszania. :smile:


Taki urok rzędówki


Pięknie i jasno napisane. Dlatego warto redukować o dwa biegi przy potrzebie nagłego wyprzedzania.
AndrzejJK
Użytkownik
 
Posty: 39
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez Kurt1976 » N lip 14, 2019 7:54 pm

Dzięki za wszystkie odp.Moja CBF to juz model na wtrysku z końcówki 2007 r .Napęd mam nowy .Biorę Wasze wszystkie uwagi na drogę i będe wprowadzał je w zycie .....Tak naprawde dopiero uczę się mojej Hondzi :)
Kurt1976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr cze 05, 2019 9:03 am
Wiek: 43
Imię: Rafał
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez Turos » Pn lip 15, 2019 5:40 am

A masz w niej gmole? :) Z historii na forum wynika, że też lubi sobie wibrować jakaś niedokręcona śrubka, albo brak gumowej podkładki sprawia, że czuć wibracje.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7079
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 31
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Długośc przełożeń Honda CBF 600 PC 43

Postprzez Kurt1976 » Pn lip 15, 2019 7:57 am

Mam gmole....dzięki sprawdze
Kurt1976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr cze 05, 2019 9:03 am
Wiek: 43
Imię: Rafał
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron