CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez wojciechu15 » So lut 16, 2013 5:56 pm

goramo napisał(a):Też jestem zdania, że cena litrowego CBFa jest nieporozumieniem.

Z założenia jest to raczej budżetowy motocykl, który ma konkurować np. z GSF1250. Nie powinien zatem tyle kosztować.


Ma konkurować z GSXF ale również z fz1s który kosztuje 50k.

Nie należy moim zdaniem porównywać ceny skrajnie budżetowego bandita do CBF. To motocykle tej samej klasy, ale CBF jest mimo wszystko półkę wyżej jeżeli chodzi o technologię i wykonanie. Nie powiedział bym, że to budżetowy motocykl o czym świadczy między innymi alu rama w nowym modelu...


Nie zmienia to faktu, że CBF1000 jest droga w porównaniu do 600, ale o tym już wielokrotnie była tutaj mowa, że mniejsze modele mają cenę na minimalnym poziomie by przyciągnąć "nowych" do marki, by później kiedy już trochę pojeżdżą skłonić ich do zakupu wymarzonego i droższego modelu....
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez goramo » So lut 16, 2013 6:51 pm

wojciechu15 napisał(a):
goramo napisał(a):Też jestem zdania, że cena litrowego CBFa jest nieporozumieniem.

Z założenia jest to raczej budżetowy motocykl, który ma konkurować np. z GSF1250. Nie powinien zatem tyle kosztować.


Ma konkurować z GSXF ale również z fz1s który kosztuje 50k.

Nie należy moim zdaniem porównywać ceny skrajnie budżetowego bandita do CBF. To motocykle tej samej klasy, ale CBF jest mimo wszystko półkę wyżej jeżeli chodzi o technologię i wykonanie. Nie powiedział bym, że to budżetowy motocykl o czym świadczy między innymi alu rama w nowym modelu...


Nie zmienia to faktu, że CBF1000 jest droga w porównaniu do 600, ale o tym już wielokrotnie była tutaj mowa, że mniejsze modele mają cenę na minimalnym poziomie by przyciągnąć "nowych" do marki, by później kiedy już trochę pojeżdżą skłonić ich do zakupu wymarzonego i droższego modelu....



Nie zgadzam się. :smile:

Po pierwsze FZ1s to moto dużo mocniejsze i nastawione na trochę innego odbiorcę. Bardziej już do Yamahy przystaje Z1000SX - oba te moto są bardziej "kosmiczne" z wyglądu, oba mają dużo większa moc (143KM Kawa i 150KM Yamaha) i oba są "do przodu" pod względem rozwiązań technicznych w stosunku do CBFki czy Bandziora.

Po drugie nie zgodzę się, że Bandit jakoś odstaje technologicznie od Hondy i jest dużo gorzej wykonany - a już na pewno nie jest to różnica "o półkę" w jedną czy drugą stronę... Sorry, ale wg mnie to kompletna bzdura. :wink:
Stalowa rama w Bandicie moim zdaniem nie jest gorsza od tej alu w CBFie. A już na pewno jest lepsza od stalowej w starym CBFie, bo jest od niej dużo sztywniejsza i dużo solidniejsza. Rzekłbym, że poliftingowy CBF dzięki alu ramie zrównał się pod względem solidności kręgosłupa z Baditem.
Silnikowo Bandzior też nie ma się czego wstydzić - ma bardzo solidny piec i na dodatek oferujący lepszy moment. Traci trochę ze względu na dobrane przełożenia i nieco większe spalanie.
Zawieszenie Bandzior ma też regulowane - tak jak w nowym CBF1k. Ponadto Bandit miał już wcześniej regulowany widelec, a w przedliftowej CBF1k tego nie ma. :wink:
Bandit ma większą ładowność - dzięki solidnej ramie z grubych rur.

Jedyne czym ustępuje Bandzior CBFie, to poręczność (ze względu na większą masę, szerszego kapcia), oraz ABS (Honda ma tu bardziej dopracowany system). Na upartego można także trochę ponarzekać na konieczność robienia synchro w B12,5.

Takie jest moje zdanie.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez klemens » So lut 16, 2013 6:56 pm

Krótko mówiąc, na placu boju zostaje nam tylko... duży GS :naughty: :naughty: :naughty:
Cbfki i fazerki już się tak ośmieliły z cenami, że cena GSa zaczyna być strawniejsza.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez igrazka » So lut 16, 2013 8:03 pm

goramo napisał(a):Poniżej wklejam filmik, na którym jest 10 minut rajzy autobaną. To co mi się zajebiście podoba, to fajnie zmienione przełożenia.


Dobra jakość nagrania, czym filmowałeś? :thumbsup:
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez goramo » So lut 16, 2013 8:08 pm

igrazka napisał(a):
goramo napisał(a):Poniżej wklejam filmik, na którym jest 10 minut rajzy autobaną. To co mi się zajebiście podoba, to fajnie zmienione przełożenia.


Dobra jakość nagrania, czym filmowałeś? :thumbsup:


Wideo jest znalezione na YT. To nie moje... :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez igrazka » So lut 16, 2013 9:04 pm

goramo napisał(a):
igrazka napisał(a):Dobra jakość nagrania, czym filmowałeś? :thumbsup:


Wideo jest znalezione na YT. To nie moje... :wink:


Aaa szkoda, bo szukam dobrej kamerki do moto.
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez wojciechu15 » N lut 17, 2013 12:04 am

goramo napisał(a):
Nie zgadzam się. :smile:

Po pierwsze FZ1s to moto dużo mocniejsze i nastawione na trochę innego odbiorcę. Bardziej już do Yamahy przystaje Z1000SX - oba te moto są bardziej "kosmiczne" z wyglądu, oba mają dużo większa moc (143KM Kawa i 150KM Yamaha) i oba są "do przodu" pod względem rozwiązań technicznych w stosunku do CBFki czy Bandziora.



Zgadzam się z tym, są one nastawione na trochę innego odbiorcę, ale nie zmienia to faktu, że są to motocykle tej samej klasy - uniwersalne nakedy - i wbrew pozorom nie jest tak, że jeżdżą nimi zupełnie inni motocykliści - sam o mało nie stałem się posiadaczem fz1s, ale zrezygnowałem z niego ze względu na mizerne miejsce pasażera i to, że CBF jest mimo wszystko wygodniejsza. O kawie nie wspominam, bo nie miałem z nią żadnej styczności na żywo. Co do tego, że są one w porównaniu do CBF bardziej zaawansowane również się zgadzam - wystarczy spojrzeć chociażby na konstrukcję wahacza w fz1 i parę innych rzeczy - ale dopłaca się za to dodatkowe 5k.

goramo napisał(a):Po drugie nie zgodzę się, że Bandit jakoś odstaje technologicznie od Hondy i jest dużo gorzej wykonany - a już na pewno nie jest to różnica "o półkę" w jedną czy drugą stronę... Sorry, ale wg mnie to kompletna bzdura. :wink:


Może trochę źle się wyraziłem. Nie chodziło mi oczywiście o to, że bandit jest tandetny czy źle wykonany, ale o to, że jak się na niego spojrzy to wszystko jest zrobione po najniższej linii oporu. Nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że każdy jego element jest podporządkowany idei "solidnie ale możliwie tanio"

goramo napisał(a):Stalowa rama w Bandicie moim zdaniem nie jest gorsza od tej alu w CBFie. A już na pewno jest lepsza od stalowej w starym CBFie, bo jest od niej dużo sztywniejsza i dużo solidniejsza. Rzekłbym, że poliftingowy CBF dzięki alu ramie zrównał się pod względem solidności kręgosłupa z Baditem.
Silnikowo Bandzior też nie ma się czego wstydzić - ma bardzo solidny piec i na dodatek oferujący lepszy moment. Traci trochę ze względu na dobrane przełożenia i nieco większe spalanie.
Zawieszenie Bandzior ma też regulowane - tak jak w nowym CBF1k. Ponadto Bandit miał już wcześniej regulowany widelec, a w przedliftowej CBF1k tego nie ma. :wink:
Bandit ma większą ładowność - dzięki solidnej ramie z grubych rur.


Nie chodzi mi o to która rama jest lepsza, na ten temat nie będę się wypowiadał bo zbyt nikłe mam doświadczenie i poza tym nie jeździłem ani na "alu CBF", ani b12,5 więc moje wypowiedzi na ten temat byłyby zwykłym biciem piany. Na ramę wskazałem tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - to, że stalowa rama w bandicie jest dobra, nie zmienia faktu, że jest prostsza i co za tym idzie tańsza - a o cenie rozmawiamy.



Podsumowując, może trochę przesadziłem z tym, że bandit jest "budżetowy", ale nadal jestem zdania, że cena CBF nie jest bardzo wygórowana w porównaniu do konkurencji i że bandit (39k PLN) jest półkę niżej od CBF (46k PLN lub 43,7k PLN za 2012) która natomiast jest półkę niżej niż fz1s czy z1000sx (ok 50k PLN) S
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez goramo » N lut 17, 2013 11:33 am

wojciechu15 napisał(a):Zgadzam się z tym, są one nastawione na trochę innego odbiorcę, ale nie zmienia to faktu, że są to motocykle tej samej klasy - uniwersalne nakedy - i wbrew pozorom nie jest tak, że jeżdżą nimi zupełnie inni motocykliści


Owszem. Wszystkie te motocykle (B12.5, CBF1000, Z1000SX, FZ1s) są to uniwersalne nakedy w "litrowej kategorii", ale te dwa pierwsze sprzęty nastawione są raczej na klienta o nieco bardziej konserwatywnych i tradycyjnych zapatrywaniach, który ponad nowoczesne wzornictwo i bajery ceni maksymalną uniwersalność. Te dwa kolejne są natomiast dla tych, którzy przy okazji posiadania uniwersalnego nakeda w litrze, chcą jeszcze przy okazji mieć nieco więcej sportowego sznytu, zadziorności oraz stylistycznych i technologicznych "smaczków" zaczerpniętych z streetfighterów.

Porównując te 4 motocykle do świata samochodów, to te dwa pierwsze to powiedzmy sobie takie zwykłe rodzinne kompakty typu Golf lub Civic, natomiast te dwa kolejne to takie same kompakty tyle, że w wersjach GTi lub TypeR (to tak trochę w uproszczeniu). :smile:



wojciechu15 napisał(a):Nie chodziło mi oczywiście o to, że bandit jest tandetny czy źle wykonany, ale o to, że jak się na niego spojrzy to wszystko jest zrobione po najniższej linii oporu. Nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że każdy jego element jest podporządkowany idei "solidnie ale możliwie tanio"


Ja takie samo wrażenie mam patrząc na CBFę - wszystko jedno w którym wydaniu. . Też jest ona zrobiona tak samo jak Bandit - solidnie, ale tanio. Oczywiście ta poliftowa CBFka trochę bardziej cieszy oko, ale w porównaniu do Z100SX lub Fazera to nadal wygląda jak ubogi krewny... :smile:


wojciechu15 napisał(a):Na ramę wskazałem tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - to, że stalowa rama w bandicie jest dobra, nie zmienia faktu, że jest prostsza i co za tym idzie tańsza - a o cenie rozmawiamy.

W starej wersji CBFki też była stalowa, a mimo to cena Hondy była o dobre 5tys pln wyższa od B12.5 - zupełnie nie wiadomo dlaczego. :rolleyes:
Gdy ja kupowałem moto (2010 rok), to ceny tego samego rocznika B12.5 oraz CBF1k wynosiły odpowiednio 36kpln za Suzuki oraz 41,9kpln za Hondę. Jak dla mnie totalnie bez sensu byłoby płacić prawie 6 tys więcej za logo Hondy na zbiorniku paliwa....
Gdybym wtedy jakimś cudem nie trafił na wyprzedaż rocznika w Hondzie i jej cenę wynoszącą 28,9kpln to bez wahania wybrałbym kilka tysięcy tańszego Bandziora, bo jest to po prostu lepsza oferta - dostaje się tyle samo dobrego motocykla, za dużo mniejsze pieniądze. :smile:



wojciechu15 napisał(a):Podsumowując, może trochę przesadziłem z tym, że bandit jest "budżetowy", ale nadal jestem zdania, że cena CBF nie jest bardzo wygórowana w porównaniu do konkurencji i że bandit (39k PLN) jest półkę niżej od CBF (46k PLN lub 43,7k PLN za 2012) która natomiast jest półkę niżej niż fz1s czy z1000sx (ok 50k PLN) S


A ja nadal jestem zdania, że cena CBF1k jest trochę przesadzona. I mogę się zgodzić, że B12.5 jest o półkę niżej od CBF1k ale tylko i wyłącznie pod względem ceny (a nie technologii czy jakości) - co wg mnie staje się tylko i wyłącznie dodatkowym "plusem" na korzyść B12.5.

Wg mnie robiąc spacerek po salonach w poszukiwaniu nowego motocykla typu B12.5 czy CBF1k trzeba być albo zagorzałym fanem marki Honda, albo mocno uprzedzonym do marki Suzuki żeby bez żadnych wątpliwości wybulić kilka tys pln więcej za Hondę.

:smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez wojciechu15 » N lut 17, 2013 12:57 pm

goramo napisał(a):A ja nadal jestem zdania, że cena CBF1k jest trochę przesadzona. I mogę się zgodzić, że B12.5 jest o półkę niżej od CBF1k ale tylko i wyłącznie pod względem ceny (a nie technologii czy jakości) - co wg mnie staje się tylko i wyłącznie dodatkowym "plusem" na korzyść B12.5.

Wg mnie robiąc spacerek po salonach w poszukiwaniu nowego motocykla typu B12.5 czy CBF1k trzeba być albo zagorzałym fanem marki Honda, albo mocno uprzedzonym do marki Suzuki żeby bez żadnych wątpliwości wybulić kilka tys pln więcej za Hondę.

:smile:



Pogmerałem po internecie i ostatecznie muszę przyznać ci rację. Porównałem wyniki sprzedaży motocykli w Niemczech i stwierdzam, że cena CBF faktycznie jest przesadzona skoro w kilku porównaniach B12.5 zdecydowane ją wyprzedza. Statystyka sprzedaży w tym przypadku daje jednoznaczną ocenę stosunku cena/jakość obu motocykli i nie może się mylić.

2010 - B12.5 drugie miejsce po BMW GS1200 z wynikiem 2421
Honda CBF 1000 F miejsce 28 z wynikiem 756
2011 - Suzuki Bandit 1250 miejsce 8 z 1477, CBF poza pierwszą 20 (mniej niż 880 sprzedanych)
2012 - oba poza pierwszą 10, a na niej kończy się zestawienie

2010
2011
2012


Nie zmienia to faktu, że moim subiektywnym zdaniem CBF po lifcie stoi na wyższym poziomie niż bandit i gdyby było mnie stać na nowy motocykl byłbym chyba skłonny dopłacić te 4-5k. Wystarczy powiedzieć, że po porównianiu b12,5 z CBF kiedy byłem na etapie poszukiwania motocykla, zdecydowałem się szukać CBF mimo, że młodego i doposażonego bandita łatwiej znaleźć w budżecie jakim operowałem.
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Re: CBF1000 vs CBF1000 .... ;-)

Postprzez Arti » N lut 17, 2013 1:02 pm

Jak przymierzałem sie do zakupu czarnuli to 12.5 też oglądałem i wg mnie jest dużo bardziej tandetna.
Widać po tym moto emeryturę. A ponieważ kupowałem poliftową to w ogóle wybór był żaden.
W Suzuki dominuje tandetny plastik. Natomiast negocjacje cenowe zbliżyły mnie do ceny Suzi z wyposażeniem (kufry, ABS it).
Różnica wyniosła z 1.500 na korzyść Hondy. Dodatki w Suzuki są dość drogie.
Arti

Who dares, wins.

hmm..
Arti
Fanatyk
 
Posty: 2011
Dołączył(a): So wrz 04, 2010 1:00 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 54
Imię: Ten Arti
Motocykl: czerwona GejSza
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości