Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez kamoreks » So lip 14, 2012 11:08 am

Witajcie, mam taką sprawę, że dzisiaj w końcu przy ok 2,5 tysia chciałem moto na autostradzie wypróbować, no i na ostatnim biegu, nie szła więcej niż 180 km/h, po prostej mimo manetki do końca, obroty wynosiły około 8-8500 rmp.

Za wysoki bieg?
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez Jurek » So lip 14, 2012 11:28 am

kamoreks napisał(a):Witajcie, mam taką sprawę, że dzisiaj w końcu przy ok 2,5 tysia chciałem moto na autostradzie wypróbować, no i na ostatnim biegu, nie szła więcej niż 180 km/h, po prostej mimo manetki do końca, obroty wynosiły około 8-8500 rmp.

Za wysoki bieg?

No jak możesz przypuszczać,że mógł być za wysoki bieg? :blink:
Jurek
 

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez zbyhu » So lip 14, 2012 11:32 am

Bo jest coś takiego jak nadbieg ;).
Dla GSa 500 prędkość maksymalną podawało się na 5 biegu, a moto ma ich 6.

Jeśli to CBF 600, to może miałeś pod wiatr? Kiedyś testowałem CBF600 matki, to poszła 195km/h i nie chciała więcej, innym razem 2 paczki pokazała.
Szwagier na XJ600 wycisnął 185km/h, a jak wracaliśmy znad morza pod wiatr, to 165km/h to był maks.

A jeśli to nie to, to może masz zapchany filtr powietrza i moto zaczyna się dusić w okolicach prędkości maksymalnej. Miałem tak w Seven-Fifty. Po zakupie szła 190km/h i nie chciała więcej. Po wymianie filtra powietrza odetkała się i 210km/h nie stanowiło już problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez Krzyhu » So lip 14, 2012 11:43 am

Ja tylko od siebie dodam, że w mojej XJ te licznikowe 185 na piątce osiągam dużo sprawniej niż na szóstce- na 5. biegu 185km/h wychodzi w okolicy mocy max i silnik dociąga do tych obrotów w miarę płynnie, natomiast na 6. przy 185km/h brakuje mu już pary, żeby podnieść obroty. :frusty:
Avatar użytkownika
Krzyhu
Użytkownik
 
Posty: 136
Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 6:46 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 41
Motocykl: XJ600S '97
W siodle: <100 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez kamoreks » So lip 14, 2012 11:52 am

Dodam tylko, że jest to nowy motocykl z salonu, który ma miesiąc i 2500 przebiegu, więc wykluczam filtry i tym podobne.
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Odp: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez trampek » So lip 14, 2012 12:19 pm

Chlopie daj na luz. Masz moto na gwarancji, jak sie cos sypnie, to naprawia. Mam wrazenie ze na kazda godzine radosci z jazdy przypadaja trzy godziny zmartwien u Ciebie ;) Luz i nawijaj kilometry. Silnik sie jeszcze ulozy. Czytalem kiedys w jakiejs uczonej ksiazce, ze silnik samochodu taki przecietny i 'statystyczny' pelnie swoich osiagow ma dopiero po przejechaniu kilkudziesieciu tysiecy km. Tak jak pisza koledzy moglo byc pod wiatr, moglo byc paliwo trefne, moglo byc wiele roznych rzeczy. W koncu moglo byc tez tak, ze Twoj silnik wyszedl z fabryki taki a nie inny i osiagi bedziesz mial gorsze i tyle. Czesto przy badaniach na hamowni nawet nowych samochodow okazuje sie, ze jeden egzemplarz ma tyle ile trzeba, drugi dostal w gratisie 10 KM wiecej od fabryki, a trzeci niestety pare mniej. Tak juz jest z produkcja seryjna i tyle.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez zbyhu » So lip 14, 2012 2:14 pm

E, to masz jeszcze nie dotarty silnik ;).
Żeby się dobrze dotarł, to myślę, że z 10kkm potrzeba :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez goramo » So lip 14, 2012 3:15 pm

A może za długo obchodzisz się z tym motocyklem jak z jajkiem... :rolleyes:

Pisałem gdzieś już - chyba nawet w odpowiedzi na Twojego posta (Kamoreks) - w temacie docierania. Nie ma co się za bardzo cackać na etapie docierania pieca i jeździć non-stop po "emerycku".

Ja u siebie poleciałem (na chwilę oczywiście) 180km/h jak silnik miał ledwie 300km przebiegu, natomiast jak miał około 700-750 to dałem mu (też na chwilę) rozwinąć pełną moc i zapiąłem na dwie, trzy minuty 2 paczki.

Po wymianie oliwy po pierwszym 1000 km nie minęło może kolejne 200km przebiegu i pozwoliłem (również na chwilę) pokazać maszynie na co ją stać. Bez zająknięcia rozwinęła wtedy 240km/h.... :smile:



IMO, jak będziesz za długo jeździł nim jak chopperem, to mu zrobisz większą krzywdę, niż gdybyś mu ze dwa razy w tygodniu pozwolił porządnie przewietrzyć wydech... :msn-wink:


Edit.
Poza tym - tak jak wyżej koledzy napisali - nie zawsze maszyna ma jednakową ochotę do zapierdalania. Zależy to np. od warunków atmosferycznych, od jakości wachy w zbiorniku, w przypadku 600-tek duże znaczenie ma także czy jest pod górkę, czy "pod wiatr", itp. ...


Nawet dla litra też ma znaczenie, czy się jedzie pod wiatr, czy ma się dodatkowy podmuch w plecy. Jakiś czas temu jechałem A2 z Wawy do Konina (cały czas pod wiatr). Dało się to odczuć. Zwłaszcza po spalaniu (bo prędkości maksymalnej nie próbowałem rozwijać z uwagi na bagaż - wyładowany kufer + materac i namiot na siedzeniu przypięty pająkiem), gdy je porównałem do spalania w drodze powrotnej, w której czułem wyraźny wiatr w plecy. Na tym samym dystansie, z podobną prędkością przelotową (praktycznie cały czas przedział 150-170km/h) raz moto spaliło grubo ponad 6 litrów (coś około 6,5 chyba), a w drodze powrotnej już poniżej 6-ciu litrów.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez Peeterpan » N lip 15, 2012 5:54 pm

Ja swoja ostatnio pognałem trochę ponad 190km/h na szóstym biegu, a manetka wcale nie była do końca jeszcze odkręcona...
Może to zależy też od pogody :msn-wink: ? Mój przypadek to obwodnica Kielc w drodze na Fun&Safety o godz. 7 rano. Zero wiatru, 20 C stopni, wilgotność koło 60%...
Ale więcej już nie cisnąłem bo i tak tyle nie będę jeździł :biggrin:
Avatar użytkownika
Peeterpan
Użytkownik
 
Posty: 81
Dołączył(a): So kwi 07, 2012 9:54 pm
Lokalizacja: Krk/Łazy
Wiek: 36
Imię: Piotrek Sz.
Motocykl: brak ;/
W siodle: <100 kkm

Re: Na którym biegu mam osiągnąć 210 km/h?

Postprzez serce74 » N lip 15, 2012 7:03 pm

Na 6 biegu. Moja 211 km/h mierzone gps, a na liczniku 140mil/h czyli około 225. Pogoda - bezwietrznie.
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 50
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości