halogeny LED

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: halogeny LED

Postprzez rupert » Cz lis 08, 2012 11:05 pm

Temat ogarnął Sarna, gdzieś nawet podał lika do Hella LED.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: halogeny LED

Postprzez zbyhu » Pt lis 09, 2012 9:45 am

Avalon, po co ten protekcjonalny i wyniosły ton?
Ja się odnosiłem do jednego Twojego zdania:

Avalon napisał(a):Jak coś ma porządnie świecić, to i sporo prądu weźmie. Cudów nie ma :)


Uznałem, że pokażę Ci ten cud, bo po prostu mijasz się w tym zdaniu z prawdą.

A to, że nie ma jeszcze homologowanych dodatkowych świateł drogowych na bazie tego typu źródła światła, to wiem (choć nie szukałem, to może się mylę).

Też mam swoje zdanie na temat takiego przystrajania motocykla, ale to nie moja brocha aby to oceniać.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7389
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez Avalon » Pt lis 09, 2012 8:28 pm

Zbyhu, luz... nie protekcjonalny ton tylko może mój wiek wpływa na to, w jaki sposób piszę, jak oceniam takie patenty i w jaki sposób jestem postrzegany na forum. :cool:
Młodsi mają inne gusta, potrzeby czy upodobania, więc niech montują puste kominy, oczojebne halogeny czy co tam wpadnie im w ręce, tłumacząc to względami bezpieczeństwa.
NIe moje małpy, nie mój cyrk....
W temacie:
Wiem że są produkowane bardzo wydajnie diody LED, że coraz powszechniej znajdują zastosowanie w motoryzacji no i że mają dużo niezaprzeczalnych zalet. Natomiast jestem przekonany że gdyby wszystko było tak proste jak sie wydaje, to pewnie 99% nowych konstrukcji wyposażonych było by w coś więcej niż światełka do jazdy dziennej, czy ledowe oświetlenie zegarów. Nie wiem jak wypada porównanie poboru prądu czy skomplikowania budowy Xenona i świecącego z taką samą wydajnością żrdódła LED. Pewnie wygrają diody, ale .... Wyładowanie w xenonie jest bardzo mocno skupione i łatwiej jest je poprzez soczeki odpowiednio "wymodelować", natomiast by uzyskać tą samą ilość światła LED musimy zastosować wiele źródeł, które zajmują więcej miejsca i trudniej jest ukierunkować w odpowiedni sposób snop światła.
Może jak pojawią się odpowienie technologie i powstaną dobre lampy z atestem, (a być może już takie są) to zmienię swoje podejście do tego tematu. Póki co, jedyne LED'y jakie stosuję to te pozycyjne, bo mam z głowy problem z wymianą, biorą mniej prądu i fajnie wyglądają takie dwa świecące :eek:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez zbyhu » Pt lis 09, 2012 9:03 pm

Mnie się wydaje, że takiego LEDa nie byłoby problemu odpowiednio ukierunkować soczewką - tak jak w lampach soczewkowych.
Ale pewnie problemem jest sytuacja, że się taka dioda przepali. Raczej na stacji benzynowej takiego zamiennika nie kupisz i może stąd nie jest to na razie takie powszechne :). Cóż, być może jest to melodia przyszłości.

Natomiast jak się pierwszy raz spotkałem z latareczką wielkości kciuka, która świeciła jak działo fotonowe, to byłem pod ogromnym wrażeniem :). Dlatego temat tu przywołałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7389
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez zbyhu » N lis 11, 2012 8:09 am

Ciekawe, czy takie coś zachowałoby się jak Xenon, czy działało jak zwykła żarówka h7:
http://www.alltronix.co.uk/index.php?ma ... cts_id=286
http://szautodragons.en.alibaba.com/pro ... _bulb.html
http://allegro.pl/zarowka-led-h7-7-5w-5 ... 86619.html

Niemniej dla świateł długich może to być ciekawe :)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7389
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez Avalon » N lis 11, 2012 10:19 am

Tak jak myślałem, by można było zastosować LED'y w normalnych reflektorach trzeba strumień światła skupić i ta żarówka H7 ma tulejkę/osłonkę która chyba spełnia takie zadanie.
Jeśli moc jest wystarczająca i po włożeniu w standartowy teflektor świeci to prządnie, to można zaryzykować, chociaż by ze względu na mniejszą prądożerność i barwę światła.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez zbyhu » N lis 11, 2012 10:35 am

No właśnie, pytanie, czy te 400 lumenów deklarowane, to więcej czy mniej od zwykłej żarówki H7. Bo jakby było to porównywalne lub lepsze, to może dla próby bym się szarpnął i włożył jako światła długie na próbę...
No, myślę, że za rok czy dwa takie diody mogą się stać całkiem popularne, jeśli ktoś sprytnie ogarnie sposób montażu w zwykłych reflektorach, który nie zakłóci generowanej przez odbłyśnik linii światłocienia.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7389
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez wojciechu15 » N lis 11, 2012 1:53 pm

http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-za ... lepiej-100

Według tego testu i danych z niego 700 lumenów to tyle co nic, więc 400 to będzie porażka.

Normalna H7 z tego co tu piszą ma około 1500lm
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez zbyhu » N lis 11, 2012 2:22 pm

Dobrze wiedzieć :).
No to trzeba poczekać, aż diody CREE osiągną moc 1500 lumenów i zmieszczą się w oprawkę żarówki H7 ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7389
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: halogeny LED

Postprzez Osu! » Cz kwi 18, 2013 3:00 pm

a te:
http://www.ebay.com/itm/10W-CREE-LED-Wo ... c2de813f8#

rzędu 1000 lumenów będą złe...?

Czemu u nas w Polsce takich rzeczy nie sprzedają :(

Nadal się biję z myślami co zamontować...!! :wallbash:
Ktoś robił może bilans energetyczny dużych CBF-ek...? :pokey:

Cena do jakości/użyteczności pasowało by zainstalować halogeniki dalekosiężne H7...ale dowalić biednej moci 110W (2x55W) to trochę lipa...tym bardziej, że juz manetki grzane mam...a znając życie jak bede potrzebował w nocy włączyć halogeniki to pewno i manetki bo łapki zmarzną :)
A jak dodać nawigację...to juz wogole do bani...ALTEK KOMUŚ WYTRZYMUJE takie obciążenia....?...pewnie sporo dłużej akumulator się ładuje mając większy przysiad napięcia w sieci elektrycznej...
A ja chciałbym przed podróżą po Europie sobie zainstalować...POMOCY !! :notworthy:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Poprzednia strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości