Bosman78 napisał(a):ale czy nie zdarzyło Wam się nigdy zagtować wody w chłodnicy np. auta lub moto ?
Nie. Nigdy mi się nie zdarzyło zagotować wody w chłodnicy - ani w aucie, ani w moto. Nawet jak w ubiegłym roku przyszło mi przedzierać się około 25km w korku na obwodnicy trójmiasta przy temperaturze powietrza 38C woda mi się nie zagotowała.
Jeśli układ chłodzenia jest sprawny (czysta chłodnica, sprawna pompa, sprawny termostat, prawidłowy poziom płynu oraz płyn jest o odpowiednich parametrach) + do tego sprawny układ elektryczny (działające czujniki, działający wiatrak) to raczej mało prawdopodobne żeby zagotować płyn w układzie. Chyba, że płyn jest nieodpowiedni lub stary i nie trzyma parametrów.
mtr napisał(a):Dude, pomyśl, jak żarem na żar kiedy temperatura powietrza wynosi np. 30 stopni a silnika ponad 90.
To jest 60 stopni różnicy.
W moto w korkach często jest około 110C bo przy takich mniej więcej temperaturach załącza się wiatrak chłodnicy w moto, a zatem różnica temp często wynosi 80 i więcej stopni.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA
Always look on the bright side of life