Pojedyncza lampa drogowa w osi podłużnej motocykla, o ile ma homologację typu HR czy WR byłaby OK, ale może być jeszcze jeden problem: czy w przypadku głębszego "zanurkowania" przedniego amortyzatora dodatkowa lampa nie uderzy o błotnik. Rozważałem takie oświetlenie w NC-ku wersja S, ale właśnie z powodu tych wątpliwości zrezygnowałem.
Można jeszcze próbować dla pewności montaż bezpośrednio na błotniku, jednak nie będzie to za dobrze wyglądać. W każdym razie w przypadku drogowych świateł przepisy nie podają dokładnych wytycznych odnośnie wymiarów / odległości / wysokości umiejscowienia lampy. Wymagane jest jedynie, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu oraz żeby posiadała niemigający sygnał kontrolny barwy niebieskiej - w tym ostatnim przypadku wystarczy podłączyć pod fabryczne światła długie i sprawa załatwiona. Jeśli dodatkowa lampa ma być włączana oddzielnie, to powinna być dodatkowa kontrolka wtedy.