Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 6:57 am

Dzień dobry,
od paru dni w czasie jazdy zaczyna mi wariować skrzynia DCT. Objaw jest taki, że ze sporym opóźnieniem wrzuca wyższy bieg, a po jakim czasie na wyświetlaczu biegów pojawia się pozioma kreska i zostaje na aktualnie zapiętym. Przy hamowaniu lub zwalnianiu nie nastęuje redukcja. Muszę się zatrzymać, wyłączyć zapłon, odczekać chwilę i ponownie go uruchomić. Na manualu jest trochę lepiej, ale czasem nie mogę też wrzucić wyższego biegu, tak jak by shift nie łapał. Czy ktoś się spotkał z takim objawem. Zdażyło mi sięcoś takiego rok temu po wyjechaniu z serwisu, wróciłem do warsztatu, zresetowali mi komputer(podobno) i wszystko grało, aż do teraz.


LwG.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 7:29 am

Olej. Kiedy zmieniałem i filtry? Filtr dct zmienia się tak samo często jak główny i olej.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 7:47 am

Glub napisał(a):Olej. Kiedy zmieniałem i filtry? Filtr dct zmienia się tak samo często jak główny i olej.


Przeglądy robię max co 8-9k i w tym czasie również wymieniam filtry i olej w skrzyni. Tak mi przynajmniej piszą na rachunku z warsztatu.


LwG

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 9:45 am

Przepraszam że się wtrącę bo nie moja wola tutaj nikogo oskarżać ale z własnego doświadczenia wiem, że z tymi zmianami oleju na fakturze i rzeczywistości jest różnie...
Wymieniaj olej częściej niż zaleca producent i przypilnuj czy faktycznie było to zmieniane; ewentualnie zmień serwis.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 10:00 am

Gdzieś, kiedyś, dawno temu i chyba nawet na tym forum, czytałem że jak napęd jest zużyty i na wykończeniu, to DCT potrafi wariować.
Może warto pójść tą drogą??

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 10:45 am

MarcinMMz napisał(a):Przepraszam że się wtrącę bo nie moja wola tutaj nikogo oskarżać ale z własnego doświadczenia wiem, że z tymi zmianami oleju na fakturze i rzeczywistości jest różnie...
Wymieniaj olej częściej niż zaleca producent i przypilnuj czy faktycznie było to zmieniane; ewentualnie zmień serwis.

To niestety prawda co piszesz. Musiałbym jednak siedzieć cały dzień w serwisie i patrzeć co robią servicemani z moim motocyklem. A zazwyczaj jest tak, że zostawiam rano sprzęta, jadę do pracy i waracjąc odbieram go.
Co do oskarżeń, to nie są takie bezpodstawne, bo ostatnim razem rzekomo wymienione klocki hamulcowe zryły mi tarczę po 2kkm. Jak próbowałem zareklamować usługę to usłyszałem od właściciela, że jak kupuje się budżetowy motocykl, to tak to wygląda...
Ogarnęła mnie wtedy rozpacz...
ALe serwis ma dobre opinie i nie pierwszy już jednoślad tam robię i do tej pory nie było uwag. Będę się jednak lepiej przyglądał w przyszłości.

LwG.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 10:47 am

Marcpro napisał(a):Gdzieś, kiedyś, dawno temu i chyba nawet na tym forum, czytałem że jak napęd jest zużyty i na wykończeniu, to DCT potrafi wariować.
Może warto pójść tą drogą??


Dzięki za podpowiedź, też słyszałem takie opinie, ale napęd wymieniałem nie tak dawno i wg. mnie jest w całkiem dobrym stanie. Nie ma luzu na łańcuch, a nie był jeszcze podciągany od wymiany. Tak czy siak sprawdzę to.

LwG.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 11:06 am

Nie to żebym się czepiał, ale jak nie ma luzu na łańcuchu, to nie jest dobrze... :bag:
Sprawdź czy jest luz prawidłowy i czy koło jest ustawione w osi.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 11:23 am

buczekpan napisał(a):Nie to żebym się czepiał, ale jak nie ma luzu na łańcuchu, to nie jest dobrze... :bag:
Sprawdź czy jest luz prawidłowy i czy koło jest ustawione w osi.


Miałem na myśli, że nie ma luzu zbyt dużego. Łańcuch nie wisi. Sprawdzę czy koło jest w osi.

LwG.

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Śr paź 06, 2021 11:58 am

Nikt jeszcze nie wspomniał o akumulatorze. Musi być w dobrym stanie, to znaczy dawać bardzo duży prąd zwarciowy, potrzebny do zasilania elektrozaworów i zmiany biegów. Póki co sprawdził bym akumulator jakimś testerem. Do tego oczyszczenie i dokręcenie zacisków.

Wysłane z mojego moto g(100) przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz