Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez seidhe » Śr paź 06, 2021 12:52 pm

pwaos napisał(a):Nikt jeszcze nie wspomniał o akumulatorze. Musi być w dobrym stanie, to znaczy dawać bardzo duży prąd zwarciowy, potrzebny do zasilania elektrozaworów i zmiany biegów. Póki co sprawdził bym akumulator jakimś testerem. Do tego oczyszczenie i dokręcenie zacisków.

Wysłane z mojego moto g(100) przy użyciu Tapatalka


Sprawdzę aku, bo był już raz regenerowany. Choć dbam regularnie, żeby był naładowany, a i z odpalaniem nie mam problemów, to ma już 3 lub 4 lata. Może czas na wymianę. Z tego co pamiętam, to jakąś włoszczyznę kupiłem ostatnio.

LwG.
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 90
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 48
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez MarcinMMz » Cz paź 07, 2021 6:19 am

seidhe napisał(a):
MarcinMMz napisał(a):Przepraszam że się wtrącę bo nie moja wola tutaj nikogo oskarżać ale z własnego doświadczenia wiem, że z tymi zmianami oleju na fakturze i rzeczywistości jest różnie...
Wymieniaj olej częściej niż zaleca producent i przypilnuj czy faktycznie było to zmieniane; ewentualnie zmień serwis.

To niestety prawda co piszesz. Musiałbym jednak siedzieć cały dzień w serwisie i patrzeć co robią servicemani z moim motocyklem. A zazwyczaj jest tak, że zostawiam rano sprzęta, jadę do pracy i waracjąc odbieram go.
Co do oskarżeń, to nie są takie bezpodstawne, bo ostatnim razem rzekomo wymienione klocki hamulcowe zryły mi tarczę po 2kkm. Jak próbowałem zareklamować usługę to usłyszałem od właściciela, że jak kupuje się budżetowy motocykl, to tak to wygląda...
Ogarnęła mnie wtedy rozpacz...
ALe serwis ma dobre opinie i nie pierwszy już jednoślad tam robię i do tej pory nie było uwag. Będę się jednak lepiej przyglądał w przyszłości.

LwG.


W samochodzie służbowym od kilku lat sprawdzam po prostu olej na bagnecie po wizycie w serwisie. A moje podejrzenia zaczęły się od chwili kiedy to sam doradca serwisowy zadzwonił czy może dolać płynu do spryskiwaczy bo jest bardzo mało. Dolali, kasę wzięli a ja po 3 pryśnięciach zobaczyłem pianę na szybie... Oleju mi też raz nie wymienili a awantura była dość obszerna. Klocki też mi wymieniali co 20kkm... Po zmianie serwisu autoryzowanego raptem częstotliwość spadła z 20kkm na 60kkm.

Na szczęście motór sam ogarniam :-) Sorry za OT.
MarcinMMz
 

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez Turos » Cz paź 07, 2021 7:09 am

Dlatego oleje i filtry zmieniam sam, a zużyty olej zanoszę do zaprzyjaźnionego mechanika, u którego robię "grubsze" rzeczy.
Dla niego 3l to tyle co nic, bo oni tam też TIRy robią :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez seidhe » Cz paź 07, 2021 8:34 am

Turos napisał(a):Dlatego oleje i filtry zmieniam sam, a zużyty olej zanoszę do zaprzyjaźnionego mechanika, u którego robię "grubsze" rzeczy.
Dla niego 3l to tyle co nic, bo oni tam też TIRy robią :)

Chętnie bym nauczył się sam to ogarniać, ale pierwszym razem to raczej wolałbym być za rękę poprowadzony. W samochodzie kiedyś z ojcem wymiwniałem olej, ale motor to dla mnie zagadka, a jeszcze skrzynia automatyczna...
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 90
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 48
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez Glub » Pt paź 08, 2021 6:07 am

Jeśli zmieniany był napęd to sprawdź ile zębów ma zębatka na kole. Jeśli ma 43 żeby to już masz odpowiedź. Przy dct ma mieć 39 zębów.

W katalogach były zębatki dla nc700s/x ale bez opcji dct. Te dopiero były pod nazwą nc700D Integra
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez seidhe » Pt paź 08, 2021 7:43 am

Glub napisał(a):Jeśli zmieniany był napęd to sprawdź ile zębów ma zębatka na kole. Jeśli ma 43 żeby to już masz odpowiedź. Przy dct ma mieć 39 zębów.

W katalogach były zębatki dla nc700s/x ale bez opcji dct. Te dopiero były pod nazwą nc700D Integra



NIe, nie, to wykluczone, bo napęd kupowałem do DCT i przez ok 7kkm wszystk działało jak należy. Skopsało się dopiero teraz.
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 90
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 48
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez Glub » Wt paź 12, 2021 3:56 pm

Mimo wszystko skontroluje ilość zębów z tyłu
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez makier » N lut 13, 2022 10:50 am

Udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną?
makier
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz kwi 20, 2017 8:39 am
Imię: Mariusz

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez nocny » Pt lut 18, 2022 3:27 pm

Glub napisał(a):Mimo wszystko skontroluje ilość zębów z tyłu
BTW dlaczego tylko na tylnej? Czyżby przednia nie miała znaczenie bo na afrykańskiej grupie jest gość co zmienił w DCT przednią zębatkę chyba na większą i twierdzi że DCT nie wariuje po takiej zmianie. Jakieś doświadczenia?

pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Skrzynia DCT wariuje w NC 750X.

Postprzez seidhe » Pt lut 18, 2022 5:11 pm

seidhe napisał(a):
pwaos napisał(a):Nikt jeszcze nie wspomniał o akumulatorze. Musi być w dobrym stanie, to znaczy dawać bardzo duży prąd zwarciowy, potrzebny do zasilania elektrozaworów i zmiany biegów. Póki co sprawdził bym akumulator jakimś testerem. Do tego oczyszczenie i dokręcenie zacisków.

Wysłane z mojego moto g(100) przy użyciu Tapatalka


Sprawdzę aku, bo był już raz regenerowany. Choć dbam regularnie, żeby był naładowany, a i z odpalaniem nie mam problemów, to ma już 3 lub 4 lata. Może czas na wymianę. Z tego co pamiętam, to jakąś włoszczyznę kupiłem ostatnio.

LwG.


Dziękuję wszystkim za podjęcie tematu.
Sprawa zdaje się ogarnięta. Na jesieni zrobiłem przegląd i wymianę płynów/filtrów, a w ubiegłym tygodniu wymianiłem aku. Temat jak ręką odjąl. Myslałem, ze jak aku pali to i do skrzyni starczy, a tu taka niespodzianka. Do zobaczenia na trasie.

LwG
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 90
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 48
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości