Pt maja 06, 2022 6:39 pm
Zibi70 napisał(a):Dzięki @kaplan, @bushmaster.
(...)
@bushmaster - czyli jak zrozumiałem PA ST jest trochę zbyt miękki i szybciej schodzi niż MPR2 choć odwdzięcza się lepszą przyczepnością? Zastanawiam się czy złotym środkiem nie będzie wobec tego PA GT - z dwuskładnikową mieszanką - twardszą na topie - odporniejszą na dłuższe przebiegi - tylko czy też przez to nie będzie uślizgów?
Teraz jeszcze się zastanawiam nad rzeźbą bieżnika, bo PA ST / GT / GT 2 to bieżnik typowo szosowy, to samo dotyczy MPR w dowolnym modelu, Metzeler 01 czy Z8 (Z6 nawet nie biorę pod uwagę). Fabryka wypuszcza NC na oponach 90/10 - aktualnie np. na Metzeler Tourance Next - do której mi oko ucieka. Prawdę mówiąc to właśnie jest tak, że u mnie ta jazda jest 90/10 - asfalt / grunt ale jak już zjadę z asfaltu to chciałbym jednak jakoś jechać, a obawiam się jak się zachowają takie szosówki jak Angel czy podobne. Może macie jakieś doświadczenia - czy da się tym poza asfaltem?
(...)
Pt maja 06, 2022 8:08 pm
Bloodhound napisał(a):Ja niezmiennie polecam Scorpion Trail II. Mam je na KTM 1290, są na NC 750 żony i nie miałem pewniejszej opony na kołach. (...) W KTM tył wytrzymuje mi nieco ponad 20 kkm (rekord to 28 kkm), a jeżdżę dynamicznie. W NC zmieniam po 5 latach z jeszcze sporym bieżnikiem, bo kobieta nie jest w stanie wykręcić aż takiego przebiegu, żeby je zajechać zanim się zestarzeją. Te 10% zwykłych szutrów spokojnie opykają.
Pt maja 06, 2022 8:59 pm
Zibi70 napisał(a):Ba! Gdyby wytrzymały 20 kkm to byłaby bajka - nawet niech będzie 17 - ale w opiniach zagranicznych czytam, że przednia opona potrafi się skończyć po 3,5 kkm . (https://pl.mynetmoto.com/shop.cfm/pirel ... klowe.html)
Mam nadzieję, że to jakiś "przypadek" bo te Scorpiony II i Metzeler Tourance Next są dla mnie interesujące.
...
Pt maja 06, 2022 9:09 pm
Bloodhound napisał(a):Do NC przy niewielkiej ilości szutrowania bym sobie takie traktory odpuścił.
So maja 07, 2022 10:07 pm
Bloodhound napisał(a):Zibi70 napisał(a):Ba! Gdyby wytrzymały 20 kkm to byłaby bajka - nawet niech będzie 17 - ale w opiniach zagranicznych czytam, że przednia opona potrafi się skończyć po 3,5 kkm . (https://pl.mynetmoto.com/shop.cfm/pirel ... klowe.html)
Mam nadzieję, że to jakiś "przypadek" bo te Scorpiony II i Metzeler Tourance Next są dla mnie interesujące.
...
Do jednostkowych opinii w necie podchodziłbym z dystansem. Zjechałem już kilka kompletów Scorpionów i przód zawsze wytrzymał co najmniej kilkanaście kkm. Jesienią zmieniałem przednią założoną fabrycznie przy przebiegu 14 kkm, a zaliczyła w tym czasie ostre winklowanie w Toskanii, Chorwacji i dwa wypady na Węgry do Bukowego Lasu, gdzie guma potrafi schodzić kłaczkami jak na torze. Lekko nie miała, tym bardziej, że było też upalnie i dojazdy na obciążonym bagażami moto.
W Toskanii było dość sporo szutrów i nie powiem, żeby na Scorpionach latało się po tym jakoś komfortowo, ale wszystkie przejazdy zaliczone bez najmniejszych problemów.
W tym roku planuję m.in. Grecję w konwencji 50/50 (szosa/szutry) i będę zakładał Mitasy E07+. Ta guma jest bardzo polecana jeśli trzeba pogodzić asfalty z luźnym. Do NC przy niewielkiej ilości szutrowania bym sobie takie traktory odpuścił.
Śr maja 11, 2022 8:49 am
Bloodhound napisał(a):Do jednostkowych opinii w necie podchodziłbym z dystansem.
Śr maja 11, 2022 8:58 am
N maja 15, 2022 8:06 am
N maja 15, 2022 1:39 pm
N maja 15, 2022 6:30 pm
nocny napisał(a):A nie jest tak że zawsze nowa opona lepiej skręca niż stara??:)
pozdrawiam
Marcin Jan