Honda CB750 Hornet

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez goramo » Śr paź 23, 2024 10:55 am

Cena super :excl:

Ale... oprócz oszczędności, które wymieniałem dwa posty wyżej, to... podobno - tak czytałem, ale info nie jest w 100% potwierdzone, motór nie ma IMU, nie ma cornering ABS, nie ma QS w standardzie - ten jest w wersji SP.
Chociaż akurat ja fanem QS nie jestem i raczej nie używam.


Nie mniej jednak cena za tego Szerszenia jest... zajebista. :thumbsup:
Motór z półki litrowych nakedów za takie pieniĘdze :eek: :blink: :wacko:

To już poprzednia wersja była sporo droższa xcrazy
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez zbyhu » Śr paź 23, 2024 2:21 pm

Japończycy zaczynają czuć oddech Chińczyków na plecach? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7515
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez Turos » Cz paź 24, 2024 6:20 am

brak QS w takim sprzęcie :/ już ten cornering ABS rozumiem, ale QS w takim przecinaku nie dać?
chyba specjalnie, żeby kupować wyższą wersję...
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7720
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 37
Imię: Robert
Motocykl: KTM Zje Wałki 790
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez Nazarejski » Cz paź 24, 2024 6:51 am

Można na to spojrzeć i tak: wyobraź sobie, że jest tylko ta droższa wersja (której cena i tak jest w miarę znośna).
Trochę ludzi by wtedy pomyśłało: mogliby zrobić wersję tańszą bez QS, bo na chuj mi on?
Kwestia perspektywy.... :msn-wink:
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2729
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 54
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez raphi » Cz paź 24, 2024 11:02 am

Co nie zmienia faktu że zastępowanie Alu ram ramami z żelaza i stali to oszczędności po całości. Po pierwsze sztywność, po 2 masa. Jeśli ma być taka sztywność jak Alu to musi być większa masa. Jeśli masa będzie taka jak Alu Alu rama to nie będzie sztywna. Proste. Mamy gorzej za więcej. Też proste.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14336
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wiek: 47
Imię: Rafał
Motocykl: Triumph Tiger 900 GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez Nazarejski » Cz paź 24, 2024 11:40 am

Takie proste to to akurat nie jest.
Stal jest ca. 3x cięższa od aluminium, ale kilkakrotnie bardziej wytrzymała (trudno to jednoznacznie określić, bo są to różne parametry: twardość, wytrzymałość na rozciąganie vs. granica plastyczności etc).
W szczegółach zależy to od konkretnych gatunków jednego i drugiego (i oczywiście "wymagań" konkretnej konstrukcji).

W sumie rozwiązania oparte na obu materiałach są a przynajmniej bywają podobne.
Znam przypadki, kiedy ktoś tam (w elementach pojazdów) ma wdrożone równolegle oba i doraźnie decyduje, które preferuje, zależnie po prostu od aktualnych cen surowców.
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2729
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 54
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez goramo » Cz paź 24, 2024 12:39 pm

Chuj już tam z tym rodzajem stopu.
Ale żeby oszczędzać na kilku śrubach do przykręcenia ramy pomocniczej???
Dziadowanie :bag: :thumbdown:

A to wbrew pozorom ważne jest. :excl:
Przy byle szlifie bardzo łatwo wygiąć ramę pomocniczą (patrz choćby gleba na F900GS zaliczona przed salonem przez Motobandę)
Jak jest przykręcana, to łatwo wymienić na nowy element.
Taką dospawaną trzeba prostować. A każde prostowanie, to przecież ponowne gięcie profili :thumbdown:

Chujnia. :dusgust:

https://youtu.be/14FHQSrfWi4?si=EbZScNgpkdgu9HEn
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda CB750 Hornet

Postprzez Turos » Pt paź 25, 2024 6:11 pm

prawdziwy adventure xD
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7720
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 37
Imię: Robert
Motocykl: KTM Zje Wałki 790
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron