Transalp 750.

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Transalp 750.

Postprzez motif » N paź 15, 2023 6:18 pm

mnie transalp zawiódł, słabe nieregulowane zawieszenie, paskudna lampa z CB500X itd itd
motif
Użytkownik
 
Posty: 20
Dołączył(a): Śr gru 31, 2014 7:07 pm
Imię: Robert
Motocykl: nc750x
W siodle: 100-200 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez adamlca » Śr gru 13, 2023 8:50 am

Trampek po podrozy do Pakistanu;
www.youtube.com/watch?v=gBA0XxW12dI&t=987s
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1722
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 59
Imię: adam
Motocykl: XL750 Transalp
W siodle: <100 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez adamlca » Śr sty 17, 2024 10:28 pm

Ziomalka po kilkunastu tys.km na Trampku;
www.youtube.com/watch?v=LtTpii3q30I
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1722
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 59
Imię: adam
Motocykl: XL750 Transalp
W siodle: <100 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez klemens » Pn lut 05, 2024 6:59 am

adamlca napisał(a):Ziomalka po kilkunastu tys.km na Trampku;
http://www.youtube.com/watch?v=LtTpii3q30I

Zanim się zabierze za zmiany zawieszeń i przełożeń pasowałby zmienić opony, zmniejszyć w nich ciśnienie poniżej 2 bar i dopiero przyglądać się, co dalej. Jazda na szosowych oponach po kamieniach, to jak wystawianie odrzutowca w zawodach szybowcowych. I zdziwienie, że słabe miejsca tam zajmuje.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5263
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 63
Motocykl: T7

Re: Transalp 750.

Postprzez adamlca » Wt lut 20, 2024 11:57 am

Klemens,ale dziewucha najpierw na Sardynie,Korsyke musiala dojachac.Szosa.

Zamieszczam wykres mocy,momentu Trampka i konkurencji.Widac ze Honda ma przewage mozy nad DLem dopiero powyzej 7tys obr.
Kliknac na nastepna strone porownania.

http://www.motociclismo.it/confronto-al ... ture-83016
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1722
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 59
Imię: adam
Motocykl: XL750 Transalp
W siodle: <100 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez adamlca » Wt lip 16, 2024 11:57 am

W ub.tyg.jezdzilem godzine Tracerem 7
http://www.hoonda.pl/viewtopic.php?f=39&t=6285&start=10
wczoraj Trampkiem.Diler Hondy w Z.Gorze okazal sie hojniejszy niz Diler Yamahy w Klodzku i dostalem go na dwie godziny.
Podobnie ja Tracera dostalem golasa bez zadnego dodatku.Rowniez bez QS.
Jezdzilem w poludnie w temperaturze 30'C.Pisze o tym bo nie mialem zadnych problemow z oponami Metzeler Karoo Street w ktore obuty jest fabrycznie Trampek a na ktore tu i owdzie(forum AT) jest narzekanie.W tej temperaturze kleily.Za to prawda jest ze halasuja.Slychac to glownie przy schodzeniu z predkosci bo...wtedy nieslychac wydechu Trampka.
Ale po kolei.

Pierwsza rzecza ktora sie rzuca w ...uszy jest ow wydech.Jest to rzecz ktora wiekszosci sie podoba bo nie trzeba zakladac akcesoryjnego.Ja jestem odmieniec,cenie cisze i chwalil tego nie bede;Tramp przy przyspieszaniu jest gloosny.Zatyczki swoje robia,ale dla mnie minus.Co prawda gdy jedziemy na rownym gazie lub zwalniamy to wydech slychac mniej,za to uslyszymy te nieszczesne opony.Przy czym ich akustyka jest dziwaczna bo jak zamkniemy gaz przy 140 to je slyszymy,potem przy 120 uciszaja sie i okolo 100 znowu odzywaja.Ale opony mozna zmienic.Wydech na cichszy ktos zmienial? xcrazy

Wlaze na motor.Trampek ma siodlo na wysokosci 85cm(mozna zamowic 2cm ciensze za...1000zl).Przy moich 176cm siegam obiema stopami do ziemi.Prawie plaskimi-gdyby sprzet ugial sie z centymetr nizej bylo by plasko.Licze ze tyle sie ugnie z...zona:)Mimo to czulem sie na Trampku pewnie-40kg mniej na w CBFie robi swoje.

Pozycja;najwygodniejszy sprzet jakim jezdzilem!Ale pierwszy raz jechalem czyms z oponami 21/18 cali.Fantastycznie.Prosty kregoslup,szeroka kierownica,rece delikatnie ugiete-ale jak chce to centymetr do tylu i mam wyprostowane.Kolana pod katem prostym lub moze i...minimalnie rozwartym!Powaznie.Do tego stopnia ze szukalem gdzie mam dzwignie hamulca i biegow.Zaluje ze nie mial mnie kto sfotografowac.

Trampek jest dlugi;2325mm
CBF1000 sc58 ;2156mm
Tracer 7 ;2138mm
Africa Twin 2020r;2330mm
Rowniez rozstaw osi jest jest sporo wiekszy niz w CBFie(o Tracerze nie wspominajac)tak ze miejsca na siodle w brod.Mimo ze dlugi to srednica zawracania duzo,duzo mniejsza niz w CBFie.

Czasze mamy w podobnej odleglosci jak w CBF1000,lusterka blizej bo na kierownicy.Widocznosc w nich bez zarzutu.Fabryczna szyba jest wyzsza niz fabryczna w SC58,ale nizsza niz u mnie z dolozonym 17cm Darkojakiem.Jest duzo wezsza.I tu zaskoczenie.Bo ochrone przed wiatrem(a jezdzilem S3) mam porownywalna z CBFa.Przy czym ta waska szyba dobrze chroni kask i tylko nieco gorzej barki i tulow niz wyraznie szersza szyba w CBFie.Przez okolo 20km szybkiej jazdy S3 w upalny,bezwietrzny dzien nie wylapalem zadnego robala na wizjerze.
Raczej nie wymienialbym tej szyby na wyzsza.
Na autostradzie prowadzenie pewne.Nie wialo i choc siedzialem ma moto od 15min nie mialem obaw przed jazda 150km/h.

Hamulce;znakomite.Wydaja sie duzo lepsze niz te w Tracer 7,ale ...Trampek ma 200mm skoku przedniego zawieszenia.Ono przy mocnym hamowaniu wyraznie bardziej sie ugina niz to czym do tej pory jezdzilem i zastanawiam sie czy to nie potegowalo wrazenia ich skutecznosci.Subiektywnie jednak jw.

Zawieszenie;
210mm przeswitu
200mm skok przodu
190 mm tylu.
Offroadowcy narzekaja ze malo.Ale na asfalt- no bajka.Przynajmniej w porownaniu z Cbfa ktora przeswitu ma 130mm.
Wyjezdzajac z salonu Hondy skierowalem sie w prawo gdzie zapamietalem uliczke miedzy domkami z kilkunastoma progami zwalniajacymi.Te krotkie CBFa biore z predkoscia pieszego,a i tak we dwoje z dwa razy przytarlem :kwasny:
Trampkiem pierwszy pokonalem..jak CBFa,drugi 20km/h,trzeci pewnie 40tka i...mozna szybciej :clap:

Po S3 skierowalem sie w okolice Czerwienska.Okolice ktorych CBfa unikam bo pamietaja czasy gdy Lubuskie nazywana...Rumunia:)duzo tu polatanych dziurawych asfaltow,sa i kocie lby.Chcialem zobaczyc ile fajniej jezdzi sie ADV z takim skokiem niz sprzetem typowo szosowym.
I fajnie :smile: ale myslalem ze bedzie bardziej miekko.Ale podobnie jak z Tracerem 7 nie mam pojecia z jakimi nastawami dostalem moto.Klucz hakowy i nalezalo by ustawic pod siebie.
Jedna rzecz mogla wplynac na ocene;dzien wczesniej zrobilem CBFa we dwoje 400km po Karkonoszach,do Z.Gory mam ponad godzine S3 i dupsko juz bolalo :smile:

Skrzynia biegow;Tracer 7 ma biegi ciasniej ulozone,ale to takie subtelne roznice.Trampka tez jest ok.I bardzo dobrze bo skrzyni biegow trzeba czesto uzywac przez specyfike silnika.

Silnik,osiagi.
Post wyzej w lutym wstawilem tu wloski test czterech sprzetow.Jest tam wykres mocy i momentu Trampka i Tenere 7(silnik ten sam co w Tracerze).Widac na nim ze do ok.5tys obr 20% mocniejszy Trampek nie ma przewagi nad Yamaha.
Realnie w czasie jazdy jest jeszcze gorzej-do polowy obrotomierza Tracer jest szybszy.Trampek jest 10kg ciezszy ale mysle ze ma dluzsze przelozenia niz Tracer.W tym ostatnim na jedynce odcinka wchodzi do akcji przy 80km/h,w Trampku przy 88km(brutalnie-mozna sie przestraszyc).
CBF1000 Sc58 przy 4000obr ma na szostce na zegarze 100km/h.
Trampek ma wtedy...115km/h.Gdy chcemy przyspieszyc i odkrecimy do oporu to silnik pokaze ze to ciagle nie jego ulubiony zakres obrotow ;zatelepie sie mocniej niz zwykle i bedzie przyspieszal 2x wolniej niz CBFa.Jak chcemy porzadnie przyspieszyc to w Trampku obowiazkowo trzeba zejsc i to najlepiej 2 biegi w dol.Szostka jest bardzo dluga.Trampek latwo przekracza 200km/h ale robi to 5tce-na 6tce predkosc spada;
http://www.youtube.com/watch?v=VK67ODSo10M
Jezdzilem wylacznie na Standard i Sport.Wielkiej roznicy w nich nie widze.Tryb Rain obcina moc wyraznie-w sumie przy slabosci Trampka do 5tys obr.ten tryb jest zbedny:)
I tak sie Trampkiem jezdzi;do polowy obrotomierza jak sprzetem o polowe slabszym.Nie ma problemu z ruszaniem,z dwojki omylkowo tez ruszylem bez problemu- da sie.
XL750 generuje drgania wyraznie wieksze ni Tracer 7.
Po przeszlo 2000tys km testowy egzemplarz pokazywal spalanie 4.9-ciekawe dokladnie tyle samo co Tracer 7 ktorym jezdzilem.Przy 100km/h chwilowe spalanie na szostce najczesciej oscyluje kolo 3.5.
O wyposazeniu Trampka nic pisal nie bede.Przy tej cenie nie jest najgorsze,choc takiego tempomatu w tej klasie zoltki zespolowo(wszystkie cztery firmy)zaluja.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1722
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 59
Imię: adam
Motocykl: XL750 Transalp
W siodle: <100 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez adamlca » Cz paź 17, 2024 3:47 pm

Garstka Was ale kumatych:)wiec spytam.
Czy bylby sens zakup takiego Trampka i zrobic go pod siebie.Bo mozna takiego miec za 44kola;

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... 4xNzIxNjU0

Po programie w Moto-Tune Trampek kreci ponad 100koni a i przebieg momentu wyglada inaczej,a to dalej lekki sprzet.Trzeba przewinac strone w dol az do Horneta;





http://www.mototune.com.pl/realizacje/2024-2024/

To odnosnie slabego dolu Trampka.

Zawieszenie tez marne,ale przeciez sa amortytory Ohlinsa,Kayaby itd.Oczywiscie te regulowane.Nie musza byc z gornej polki tylko takie ktore byly by dobre do uzytku po-czesto marnym-ale asfalcie.Na niemieckim forum Trampka widzialem ze co niektorzy poszli wlasnie w tym kierunku.
Pytanie czy taki Wilbers 641 ktorzy tam niektorzy zakladaja jest wart tego by sie w to bawic?

Taki tuning kosztowalby z 10 kola ale sumujac Trampek kosztowalby +- tyle co Suzuki DL 800DE a dalej 22kg mniej i 17koni mocniejszy.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
adamlca
Maniak
 
Posty: 1722
Dołączył(a): Pn gru 02, 2019 5:44 pm
Lokalizacja: legnica
Wiek: 59
Imię: adam
Motocykl: XL750 Transalp
W siodle: <100 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez -patrick- » Cz paź 17, 2024 6:43 pm

No...niby tak ale kupujesz nowy sprzęt i na własne życzenie podzbywasz się od razu gwarancji poprzez zmianę fabrycznej mapy?

Czy jest sens to sam musisz sobie odpowiedzieć.
Imo gwarancja to jedyny plus nowego moto.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4878
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez raphi » Cz paź 17, 2024 11:16 pm

Ja wysłałem swoją gwarancję na wieczny odpoczynek :bag:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14314
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wiek: 47
Imię: Rafał
Motocykl: Triumph Tiger 900 GT
W siodle: >300 kkm

Re: Transalp 750.

Postprzez -patrick- » Pt paź 18, 2024 6:40 am

raphi napisał(a):Ja wysłałem swoją gwarancję na wieczny odpoczynek :bag:

tak, ale zostało jej Tobie stosunkowo niewiele...myślę, że gdybyś świeżo odebrał z salonu i miał ten zabieg przeprowadzić, to już taki odważny byś nie był ;)
co innego nakręcić motocyklem kilkadziesiąt tysięcy i dopiero po (w jakimś stopniu) upewnieniu się, że nie ma żadnych chorób wieku dziecięcego "pozbawić" się gwarancji a co innego zrobić to od razu ;)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4878
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron